Cum vă puteţi feri copiii de astm până la vârsta 7 ani. Rezultatul uimitor obţinut în SUA în cadrul unui experiment cu pisici

FOTO iflscience.com

Prezenţa pisicilor în preajma copiilor, în primii trei ani de viaţă, pare să reducă riscul de apariţie a astmului. Cel puţin aşa relevă un studiu publicat recent. Cercetătorii au analizat praful din case, căutând alergeni, şi au descoperit că expunerea la pisici sau alergeni de gândaci înainte de vârsta de 3 ani reduce probabilitatea de a ajunge la astm până la varsta de 7 ani.

S-ar putea să vă gândiţi că, dacă aveţi o casă curată şi fără animale, sunteţi feriţi de boli. Expunerea copiilor la "creaturi" cum ar fi pisicile şi gândacii în primii trei ani de viaţă pare să reducă riscul de apariţie a astmului mai târziu, potrivit iflscience.com.

Un nou studiu publicat în Journal of Allergy and Clinical Immunology a urmărit copiii care trăiesc în oraşe, în primii şapte ani de viaţă. Cercetatorii au analizat praful din casele lor, cautând alergeni şi au descoperit ca expunerea la pisici, mouse-ul şi alergeni de gandaci înainte de vârsta de 3 ani reduce probabilitatea de a se îmbolnăvi de astm până la 7 ani.

Mai mult de 8 la suta din copiii din SUA sufera de astm, o afecţiune care determină inflamarea căilor respiratorii. Studiile anterioare au sugerat că reducerea alergenilor în casă este bună pentru persoanele cu astm bronşic, însă expunerea timpurie pare să aibă efectiv un efect preventiv.

Oamenii de ştiinţă au evaluat 442 de copii, dintre care 130 au avut astm. Au adunat praf din casele lor când aveau vârsta de 3 luni, 2 ani şi 3 ani. Ei au descoperit că atunci când au existat niveluri mai ridicate de alergeni, copiii au fost semnificativ mai puţin susceptibili de a avea astm la vârsta de 7 ani.

Cercetătorii au descoperit, de asemenea, o legătură între bacterii şi dezvoltarea astmului bronşic. Anumite bacterii au influenţat dezvoltarea, cu toate că sunt necesare cercetări suplimentare pentru a afla mai multe.

Cercetatorii continuă să studieze copiii pentru a vedea dacă pot descoperi mai multe despre ceea ce favorizează dezvoltarea astmului.

Cauzele exacte ale înmulţirii numărului de bolnavi de astm nu sunt cunoscute cu exactitate, dar unii medici sugerează că micuţii petrec prea mult timp în casă şi sunt expuşi mai mult la praf, la factori de poluare a mediului şi la fumatul pasiv. Alţii cred că administrarea de antibiotic pentru orice viroză este cauza, în timp ce o altă categorie susţine că protecţia excesivă contra microbilor ar contribui la scăderea sistemului lor imunitar.

Tuşeşte des. Poate fi vorba de astm?

Principalele semne ale bolii

Nu toţi copiii cu astm au aceleaşi simptome, iar multe dintre acestea pot varia de la un episod la altul, chiar la acelaşi pacient. Mai mult, prezenţa anumitor semnale de alarmă nu înseamnă în mod automat că cel mic are astm. Pentru stabilirea unui diagnostic exact, este necesară vizita la doctorul de familie şi la un pneumolog. Printre principalele semne ale bolii se numără:

·tusea frecventă, care se poate manifesta în timp ce se joacă, în somn, când râde sau când plânge;

·lipsa de energie în timp ce se joacă;

·respiraţie rapidă;

·dureri în piept;

·respiraţie şuierătoare;

·probleme cu somnul cauzate de dificultăţile de respiraţie, tuse sau respiraţie şuierătoare;

·accesele de tuse care se agravează atunci când este răcit sau are gripă;

·recuperare greoaie după o infecţie respiratorie.

Târgovişte