Cum dublăm viaţa cauciucurilor de iarnă. Experţii prezintă ponturile esenţiale pentru depozitarea pneurilor „în repaos“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Specialiştii spun că anvelopele de iarnă nu ar trebui utilizate mai mult de cinci ani, deşi viaţa lor s-ar putea extinde la 10 ani dacă sunt utilizate corect. Sunt, însă, anumite semne care ne spun că trebuie să schimbăm rapid cauciucurile pentru a evita neplăcerile.

Specialiştii spun că este esenţial, pentru o viaţă lungă a pneurilor, cum sunt păstrate cât timp nu sunt folosite. 

“Depinde de modul cum a fost depozitată anvelopa, la ce temperatură. Ea nu trebuie păstrată nici la soare, nici la umiditate. Dacă anvelopele au jante, trebuie puse una peste alta, dacă nu, trebuie păstrate pe raft, pentru că altfel se crapă. În funcţie de firma care produce anvelopa, se poate vorbi şi de durata de viaţă. Nu putem să comparăm un Michelin cu o anvelopă făcută în China. Noi cam până la 5 ani de viaţă recomandăm pentru o anvelopă. Alţi spun că pot fi păstrate şi până la 10 ani”, a spus Ilie Durlă, comerciant de cauciucuri din Târgovişte.

CUM NE DĂM SEAMA CĂ TREBUIE SCHIMBATE ANVELOPELE

Tehnologia actuală permite multor firme să producă anvelope de calitate superioară, însă şoferii trebuie să fie atenţi la deformările pe care le prezintă cauciucul sau la grosimea profilului. Nu este recomandat că aceasta să scadă sub 4 milimetri.  

image

“În primul rând, ne uităm la unghiul de fugă stânga-dreapta, dacă anveloa prezintă gâlme, dacă are alte rupturi. Sunt mai multe defecte la care trebuie să fim atenţi. De exemplu, dacă am mers cu un cauciuc de vară, pe timp de iarnă el sigur este uzat şi rupt pe alocuri. Pe de altă parte, nu mai are nici aderenţa corespunzătoare. Cei mai duri în legislaţie sunt eleveţienii, care spun că o anvelopă nu ar trebui să aibă rosturile uzate sub 4 milimetri. În România, legislaţia este destul de permisivă. Nici eu nu aş recomanda mai jos de 4 milimetri. Unii înţeleg, alţii nu. Un cauciuc nou are o grosime de 7-8 mm, poate şi 10”, mai spune Ilie Durlă.

Şoferii trebuie să înţeleagă că trebuie să ne îndreptăm spre anvelopele noi, chiar dacă eu sunt un comerciant de second. Viaţa are prioritate. Frâna şi anvelopele trebuie să fie în regulă mereu, pentru că la viaţă nu avem roată de rezervă.

Codul rutier prevede obligativitatea echipării maşinii cu anvelope de iarnă de la 1 noiembrie. Însă, sunt “feriţi” de amenzi şoferii care circulă neechipaţi în condiţiile în care asfaltul este neacoperit de gheaţă, polei sau zăpadă. “Anvelopa dacă se schimbă la timp, cum spune şi legiutorul, de la 1 noiembrie, este bine. Anvelopa de iarnă are proprietăţile ei, este mai moale, iar vara se distruge mai repede dacă sunt folosite. De cealaltă parte, cel de vară e mai tare, iar dacă este folosită iarnă, ea crapă. Cele all-season sunt anvelope intermediare, care nu prea sunt indicate nici vara şi nici iarna”, crede comerciantul de cauciucuri.

image

Experţii sunt de părere că maşina se comportă mai bine atunci când temperatura scade sub 7 grade şi este dotată cu anvelope de iarnă.

Recomandari pentru circulaţia pe timp de iarnă

Pe timp de iarnă este recomandat ca şoferii să aibă în portbagajul maşinii următoarele ustensile:

•    Lanţuri

•    Lopăţică

•    Un săculeţ de nisip

•    Spray pentru dezgheţarea încuietorilor

•    Cabluri de alimentare cu curent ( între două baterii auto )

•    Un cablu de remorcare

•    O pătură.

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite