Ţeapă cu autobuzele second-hand de la Reşiţa, care sunt la un pas de a fi pe butuci

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După nici câteva luni de rulare prin oraş, din cele opt autobuze azi nu mai circulă decât două. Aproximativ 40.000 de euro, bani publici, se vor cheltui acum pentru a repara autobuzele cumpărate la începutul acestui an.

La nici jumătate de an de când au intrat în circulaţie pe străzile din Reşiţa, autobuzele second-hand , cumpărate de municipalitate, au cedat şi au nevoie de reparaţii. Atunci când s-a anunţat achiziţia cu mare tam-tam, reşiţenii s-au bucurat că vor circula în condiţii mai bune, însă proasta investiţie a edililor o vor plăti tot reşiţenii.

După ce administraţia locală a băgat 100.000 de euro în cumpărarea lor, acum e nevoie de alţi bani pentru a le repune în funcţiune. Autobuzele au ajuns la Reşiţa la începutul anului de la Târgu Mureş, iar la doar câteva zile de la ieşirea din garanţie au început şi problemele. În recenta şedinţă extraordinară au fost aprobaţi 40.000 de euro pentru reparaţia autobuzelor. Evaluarea a fost făcută de firma ce are deocamdată transportul local în concesiune, Ro-A-Tir, din Mediaş.

Pentru că în această perioadă se desfăşoară licitaţia pentru administrarea transportului public, viitoarea firmă ce va prelua acest serviciu trebuie să primească cele opt autobuze în stare de funcţionare. Marţi, în sedinţa de Consiliu Local susţinută în Cartierul Cuptoare, Cristian Panfil, viceprimarul Reşiţei, a ridicat o problemă. Kilometrajul autobuzului cu numărul de înmatriculare CS 07 PMR  nu corespunde cu realitatea.

„Autobuzele au fost predate pe baza unui proces verbal, dar am constatat că unul  dintre autobuze are mai puţin cu aproape 850 de kilometri. Asta înseamnă ori că a mers cu spatele, ori trebuie făcută o analiză mai clară a situaţiei“, a spus Cristian Panfil. De aceeaşi părere a fost şi Sorin Simescu, viceprimar al oraşului, care şi-a arătat şi el indignarea în ceea ce priveşte neconcordanţa datelor primite înaintea şedinţei. Primarul oraşului a precizat că imediat după licitaţia publică va începe o anchetă în ceea ce priveşte aspectul sesizat de cei doi viceprimari. Din cele opt autobuze mai circulă azi doar două, restul fiind stricate, termenul lor de garanţie fiind de şase luni. Suma pentru reparaţia vehiculelor este mare, având în vedere faptul că pe vremea Prescomului, cheltuielile pentru utilajele societăţii erau lunar de 70.000 de lei, şi nu aproape 168.000 de lei, cât ar costa toată reparaţia.

Adevărat scandal al autobuzelor

La momentul la care autobuzele au fost aduse la Reşiţa, conducerea de la acea vreme a societăţii Prescom, Gheorghe Marchiş, nu a vrut să le preia. Au fost săptămâni întregi de discuţii şi hârtii trimise cu solicitări şi răspunsuri. „Lucrurile s-au poticnit la forma de transmitere a folosinţei, pentru că cele propuse de Primăria Reşiţa nu corespund cu prevederile actelor normative care reglementează eliberarea copiilor conforme de licenţă pentru mijloacele de transport“, a spus, la începutul anului, Gheorghe Marchiş, directorul SC PRESCOM SA.

A durat mult până ca aceste autobuze, anunţate cu surle si trâmbiţe, să intre pe traseu. Mai exact, patru dintre ele au rulat în data de 8 martie. Chiar mai mult, municipalitatea a transmis şi o somaţie către Prescom să urgenteze birocraţia.

„Primăria Municipiului Reşiţa se vede pusă în situaţia de a soma operatorul de transport public local în vederea introducerii în circuitul transportului public local a acestor autobuze“, se arată într-un comunicat trimis de Biroul de Presă în luna februarie.

Cu toate că erau probleme la Prescom, conducerea avea o soluţie de a aduce din Germania un pachet de 10 autobuze, cu suma de 30.000 de euro, scoase din uz în 2010, dar administraţia locală nu a agreat această soluţie.

Reşiţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite