Cei mai bogați hunedoreni: Florin Talpeș a pus steagul războinicilor daci pe afacerea sa de 150 de milioane de dolari

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Averea familiei Talpeș era evaluată în „Forbes 500 de miliardari“ la 115 milioane de dolari, judecând după cifrele din 2009, ceea ce plasa valoarea companiei la aproximativ 120 de milioane de dolari. După ultimele indicii, compania de software BitDefender, fondată sub numele de Softin de Florin Talpeș, valorează acum cel puțin 150 de milioane de dolari.

Derulând filmul înapoi, se întâmpla prin 1995. Profesorul de matematică Florin Talpeș, care fondase cu cinci ani în urmă producătorul de software Softwin (părintele BitDefender) alături de soția sa Măriuca, se simțea pus cu spatele la zid.

Partenerul care îi asigura desfacerea pe piața franceză – de acolo venea businessul companiei – l-a adus pe Florin Talpeș în fața unei situații limită. Francezul l-a pus să aleagă: ori primea 50% din companie, ori lăsa totul baltă, urmând ca antreprenorii români să se descurce pe cont propriu. Talpeș a ales a doua variantă. A supraviețuit, dar, de atunci, nu a mai vrut să audă de asociați. După 12 ani s-a răzgândit puțin, iar acum vrea să-și schimbe mentalitatea definitiv și ireversibil.

Dragonul cu cap de lup pe care vechii daci îl purtau pe steagurile de luptă este simbolul sub care Talpeș trăiește această transformare. Producătorul de software antivirus BitDefender (compania a devenit entitate separată în urmă cu patru ani, când s-a desprins din Softwin) este în plin proces de rebranding  – o investiție de circa un milion de dolari. Rebrandingul – noul logo al companiei este lupul dacic – nu este un simplu demers de marketing, ci marchează intrarea companiei într-o nouă etapă, explică Florin Talpeș, CEO și președinte BitDefender (54 de ani). Noua etapă va
 
Lupul dacic – apărătorul biților

Rebrandingul BitDefender, proces aflat în plină desfășurare, reprezintă o investiție de un milion de dolari.
Noul logo al BitDefender este varianta stilizată a dragonului cu cap de lup pe care dacii îl purtau pe steagurile de luptă. Lupul le dădea încredere dacilor și îi înfricoșa pe dușmani. Procesul de rebranding a început cu doi ani în urmă, însă ideea centrală a apărut recent.

Cum s-a ajuns la capul de lup și ce legătură are acest simbol cu o companie de software ale cărei venituri provin în proporție de 90% din Europa de Vest, Statele Unite și Asia? Directorul BitDefender spune că paternitatea ideii nu poate fi atribuită cuiva anume, însă își aduce aminte că atunci când echipa care lucra la rebranding a văzut simbolul dacic, toată lumea a spus „asta e!“

„Nu m-am pronunțat ca să nu-i influențez și i-am întrebat pe fiecare în parte ce părere au. Fără excepție, răspunsul a fost pozitiv.“
Cât despre simbol, chiar dacă BitDefender este mult mai popular în Occident și în Orient decât în România, acesta nu le spune clienților străini altceva decât o poveste. „Jumătate lup. Jumătate dragon. Lupul dacic era purtat în luptă de soldații care își apărau teritoriile în vremuri străvechi. Lupul răspândea frică în tabăra dușmană și sădea încredere în rândurile celor care îl purtau“ – aceasta este, pe scurt, istoria pe care o evocă noul logo, conform site-ului oficial al companiei. 

Matematicianul din Arena Leilor

Florin Talpeș, cunoscut publicului larg mai ales datorită programului de televiziune „Arena Leilor“ de la Televiziunea Română, spune că nu vrea să ascundă faptul că produsul său vine din România, ci, dimpotrivă, să sublinieze originea sa. Și de aici începe o discuție despre personalitatea antreprenorului și, în egală măsură, despre opțiunile sale de listare.

Talpeș s-a născut în localitatea Brad din Țara Moților, zonă care și astăzi a rămas un leagăn al românismului. Al patriotismului autentic. Din Țara Moților este originar și Avram Iancu, personajul emblematic al acestei regiuni. Până acum șapte-opt ani, omul de afaceri a purtat mustață (asemenea lui Avram Iancu – am putea spune), însă ulterior a renunțat la ea, pentru că în întâlnirile cu occidentalii era perceput drept un simbol balcanic.

Antreprenorul se mândrește cu originea sa, dar vede și defectele românilor. Unul dintre ele este atitudinea: stau cu capul plecat. Talpeș le recomandă să învețe dansuri standard (vals, tango) ca să stea tot timpul cu spatele drept. O atitudine pe care el a deprins-o în cei peste zece ani de când practică dansul, alături de soția sa Măriuca – uneori și de cinci ori pe săptămână.

Faptul că românii sunt buni la matematică și informatică a reprezentat, în opinia sa, cel mai bun instrument de promovare dar și de dezvoltare a businessului, pentru că aproximativ 30% din cei 500 de angajați ai BitDefender sunt olimpici la matematică, informatică sau fizică. Nu în ultimă instanță, vânzarea tehnologiei antivirus RAV (dezvoltată de compania lui Radu Georgescu) către Microsoft în 2003 a fost un alt motiv pentru ca originea românească să fie un bun argument de marketing.

Într-un articol publicat în „Financial Times“ în noiembrie 2006, sub titlul „De ce softul de securitate poartă din ce în ce mai mult emblema «made in Romania»“, Talpeș afirma că românii excelează în crearea de antiviruși pentru că le place să meșterească.
Averea familiei Talpeș era evaluată în „Forbes 500 de miliardari“ la 115 milioane de dolari, judecând după cifrele din 2009, ceea ce plasa valoarea companiei la aproximativ 120 de milioane de dolari. După ultimele indicii, BitDefender valorează acum cel puțin 150 de milioane de dolari.

Citește articolul integral pe Forbes.ro

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite