Autostrada Moldovei spulberă cea mai mare fermă bio de vaci din țară. Proprietarul dă în judecată statul

0
Publicat:

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că nu se mai poate face nimic pentru salvarea fermei din Vrancea, îndemnându-l pe proprietar să meargă la judecată pentru despăgubiri la justa valoare.

Cea mai mare fermă bio din România va fi demolată FOTO: Ștefan Borcea
Cea mai mare fermă bio din România va fi demolată FOTO: Ștefan Borcea

A început construcția Autostrăzii A7 (Autostrada Moldovei), care are toate şansele să devină realitate până în anul 2026, mai ales că are finanţare asigurată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

Ea va traversa judeţul Vrancea de la Sud la Nord, iar în calea ei se află cea mai mare fermă bio de vaci, şi o afacere construită acum aproape 20 de ani, în care s-au investit milioane de euro.

Fermierul Viorel Macovei, care a investit 13 milioane de euro în afacere, este nevoit să-și demoleze pur și simplu ferma, el negăsind nici un fel de înțelegere la Ministerul Transporturilor pentru devierea traseului autostrăzii. Suma pe care Ministerul Transporturilor o propune ca despăgubire este însă infimă, în jur de 130.000 de euro.

Prezent la Focșani la semnarea contractelor a două tronsoane din viitoarea autostradă, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că proprietarul nu are decât să dea statul în judecată și eventual să obțină despăgubiri la justa valoare.

„Cu toată părerea de rău pentru acea investiție, traseul este aprobat și intră în execuție. Știu acest caz, din punctul nostru de vedere, în acest moment, pe acest caz, singura soluție e cea legată de o eventuală acțiune în instanță și un eventual cuantum stabilit de către instanță de despăgubire. Dacă instanța vine și spune că trebuie să fie despăgubirea de alt nivel, sigur că ținem cont de deciziile instanței. Noi intrăm în execuția acestei autostrăzi. Repet, toate lucrurile au fost făcute conform legii, dacă cuantumul va fi stabilit de instanță mai mare, vom respecta decizia instanței”, a precizat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Proprietarul cere despăgubiri echitabile

Fermierul spune că nu se opune dezvoltării, dar că autostrada îi distruge munca de o viață pentru care primește în schimb despăgubiri în batjocură. El va apela la instanță.

„Este tardiv acum, iar singura soluție să primesc despăgubiri este să apelez la instanță. Am cea mai mare fermă de vaci bio din țară, trebuie să respect multe condiții stricte, ceea ce nu se mai poate din moment ce autostrada va trece prin fermă. Vă mai dau un exemplu: în cazul fermei bio, trebuie să asigur minimum 27 mp spațiu de mișcare în aer liber pentru fiecare vacă. Iar la fermă eu am 830 de animale. Să nu mă înțelegeți greșit: și eu doresc dezvoltare, și eu vreau autostrăzi în România, dar această autostradă îmi distruge afacerea de milioane de euro, fără să primesc despăgubiri echitabile”, potrivit proprietarului fermei, Viorel Macovei.

Viorel Macovei, proprietarul fermei bio  FOTO: Ștefan Borcea
Viorel Macovei, proprietarul fermei bio FOTO: Ștefan Borcea

Pe culoarul autostrăzii se vor afla şi alte terenuri private unde au fost înfiinţate instalaţii de irigare. Nu mai puţin de 430 de kilometri ar urma să se construiască de la Ploieşti până la Vama Siret.

Drumul a fost împărţit pe loturi, între Ploieşti, Buzău, Focşani, Bacău şi Paşcani. Cele patru segmente de drum sunt: Ploieşti – Buzău, Buzău – Focşani, Focşani – Bacău şi Bacău Paşcani.

Costurile pentru autostrada care leagă Muntenia de Moldova sunt estimate la 1,7 miliarde de euro, bani care se doresc a fi obţinuţi prin Programul de Rezilienţă.

Focşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite