Afacere de milioane de euro pusă în pericol de viitoarea Autostradă A7. Ce şanse sunt ca traseul să fie modificat
0Costurile pentru autostrada care leagă Muntenia de Moldova sunt estimate la 1,7 miliarde de euro, bani care se doresc a fi obţinuţi prin Programul de Rezilienţă.
Cea mai aşteptată investiţie în infrastructură din zona Moldova, Autostrada A7, care este pe cale să demareze şi are toate şansele să devină realitate până în anul 2026, având finanţare asigurată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
Ea va traversa judeţul Vrancea de la Sud la Nord, iar în calea ei se află şi o afacere construită acum aproape 20 de ani, în care s-au investit milioane de euro. Este vorba despre o fermă de vaci cu peste 800 de capete, unde se produc zilnic peste 11.000 de litri de lapte.
Fema se află pe teritoriul comunei Ţifeşti şi aparţine afaceristului vrâncean Viorel Macovei, care susţine că a investit acolo 13 milioane de euro. Foarte mulţi bani au fost investiţi din proiecte cu fonduri europene, reuşind astfel să-şi extindă unitatea şi să se doteze cu toate utilajele de care are nevoie. Vorbim de o fermă în adevăratul sens al cuvântului, cu spaţii de depozitare a furajelor, terenuri pe care se cultivă cereale etc.
Fermierul susţine că a fost informat foarte târziu că viitoarea autostradă va traversa proprietatea sa.
”S-a făcut studiu de fezabilitate pe teren fără să întrebe proprietarii. În cursul anului 2021, am aflat despre această autostradă că va trece prin Vrancea, dar nu ştiam că o să treacă exact prin ferma mea. Apoi, m-am trezit cu ei efectiv în ferma de vaci. Am întrebat pe la Prefectură, pe la Consiliul Judeţean, pe la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii, pe unde s-a putut să întreb. Le-am zis aşa: domnilor, chiar treceţi prin ferma mea?”, a spus Viorel Macovei pentru Radio România Actualităţi.
Ferma de vaci de la Ţifeşti FOTO: Ştefan Borcea
Fermierul spune că este de acord cu construirea autostrăzii şi aceasta poate chiar să traverseze terenurile sale, este de acord inclusiv cu exproprierea, dar nu să i se demoleze munca de o viaţă, ferma cu cele 830 de capete de animale.
El spune că a prezentat situaţia de mai multe ori conducerii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii, dar că instituţia e fermă pe poziţie şi dispusă să meargă în instanţă cu această speţă.
O ultimă negociere cu Ministerul Transporturilor pe această temă va fi purtată de prefectul de Vrancea, care i-a solicitat fermierului toate documentele în vederea schimbării traseului, dacă acest lucru se mai poate face.
Ferma de la Ţifeşti FOTO: Ştefan Borcea
„Trebuie să vedem care sunt soluţiile şi dacă se poate modifica traseul autostrăzilor pentru că sunt anumite condiţii tehnice pentru realizarea de curbe la autostrăzi şi drumuri expres. Voi susţine modificarea traseului”, a afirmat prefectul Nicuşor Halici.
Pe culoarul autostrăzii se vor afla şi alte terenuri private unde au fost înfiinţate instalaţii de irigare. Nu mai puţin de 430 de kilometri ar urma să se construiască de la Ploieşti până la Vama Siret.
Drumul a fost împărţit pe loturi, între Ploieşti, Buzău, Focşani, Bacău şi Paşcani. Cele patru segmente de drum sunt: Ploieşti – Buzău, Buzău – Focşani, Focşani – Bacău şi Bacău Paşcani.
Costurile pentru autostrada care leagă Muntenia de Moldova sunt estimate la 1,7 miliarde de euro, bani care se doresc a fi obţinuţi prin Programul de Rezilienţă.