Cerința unui inspector școlar către profesori, după notele mici obținute de elevi la simulări

0
Publicat:

Inspectoratul Școlar Dolj a cerut tuturor unităților de învățământ preuniversitar un raport în care să se menționeze câți copii au obținut la Evaluare sau la Bacalaureat note mai mici decât cele de la clasă.

Elevi la examen SURSA Arhivă
Elevi la examen SURSA Arhivă

„Este foarte important să vedem ce datele pe care le vom culege din unităţile de învăţământ şi în acest sens vom încerca să facem comparaţii între notele obţinute la simulare şi mediile obţinute de copii la disciplinele de examen, în anii precedenţi. Vrem să vedem dacă sunt diferenţe mari. Nu este normal să ai la clasă 8 şi să iei 4 la simulare sau invers“, a declarat Daniel Ion, inspectorul școlar general.

Mulți dintre profesori nu au fost foarte încântați de cerință.

„Notele de la clasă sunt corecte, poate uneori suntem mai indulgenți. Volumul de muncă este imens, iar uneori copiii, din cauza emoțiilor, uită ce au învățat. Asta nu înseamnă că noi am făcut ceva greșit. Așa se interpretează“, spun cei mai mulți dintre profesori.

Psihologul craiovean George Vîlceleanu consideră că situația nu ar trebui deloc neglijată. „Putem vorbi despre două situații. Unii profesori dau notele bune pentru că sunt prea indulgenți și asta nu e deloc în regulă, pentru că elevii au impresia că ei știu, au impresia că ei se pot descurca și riscă să sufere un real șoc atunci când văd rezultatul catastrofal de la examen“, a declarat George Vîlceleanu.

Psihologul spune că nici cea de-a doua situație nu trebuie deloc neglijată. „În clasa a VIII-a, mai ales, presiunea pe copii este uriașă. Cei mai mulți dintre ei nu au timp nici să respire, învață, aleargă de la o meditație la alta și chiar ajung să fie foarte bine pregătiți. Iar la examen se blochează din cauza emoțiilor puternice, a presiunii uriașe“, a mai spus psihologul.

Craiova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite