China ridică miza: mai multă marfă pe relaţia Constanţa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cheul de containere CSCL din Portul Constanţa
Cheul de containere CSCL din Portul Constanţa

La 5 ani de la lansarea transportului containerizat pe relaţia China-Constanţa, investitorii chinezi măresc cu 30% capacitatea navelor - semn că afacerea este profitabilă.

Marţi a sosit în Portul Constanţa prima navă-portcontainer de capacitate sporită (5.668 TEU), care a plecat din Shanghai făcând legătura între principalele porturi din China şi România. Nava a fost aşteptată la cheu, în Agigea, de diplomaţi chinezi şi demnitari români.

„Marcăm acest eveniment economic, odată cu începerea operaţiunilor de încărcare-descărcare la nava portcontainer Xin Pu Dong, primul vas din noua flotă ce va opera în Portul Constanţa Sud această linie de transport. Este de remarcat faptul că acest eveniment semnifică dezvoltarea şi extinderea relaţilor economice şi comerciale dintre ţările noastre, anul trecut oamenii de afaceri chinezi investind direct 400 milioane USD în economia românească“, a declarat ambasadorul Chinei la Bucureşti, Excelenţa Sa Huo Yuzhen.

„Continuăm operaţiunile de succes din România“
China Shipping Container Lines este o corporaţie puternică în domeniul maritim, ce operează de 5 ani în Portul Constanţa, prin China Shipping Romania Agency Co Ltd. Armatorul a inaugurat în octombrie 2007 serviciul Asia-Black Sea Express (ABX), ce face legătura directă între principalele porturi din China şi Constanţa. Rotaţia completă a serviciului durează 56 de zile, pe ruta: Shanghai – Ningbo – Shekou – Singapore – Port Kelang – Suez – Piraeus – Istanbul – Constanta – Ilyichevsk – Suez – Port Kelang – Shanghai.

Piaţa românească şi în special potenţialul Constanţei, cel mai mare oraş-port al Mării Negre, au convins oamenii de afaceri chinezi să exploateze linia maritimă mărind capacitatea de transport. Navele flotei China Shipping cu o capacitate de 4255 TEU (unităţi de containere, cu un tonaj de 51.700 TDW) vor fi astfel înlocuite treptat cu portcontainere de capacitate 5668 TEU (cu tonaj de 68.000 TDW).

Investitorii chinezi numesc „operaţiuni de succes“ activităţile derulate în România, sperând să le fie consolidată poziţia deţinută pe plan mondial între primele 10 firme din transportul maritim de containere. 

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite