Percheziţii DNA la AJOFM Cluj. În vizorul procurorilor ar fi un un proiect european în valoare de 3,7 milioane de euro
0Procurorii DNA Cluj fac percheziţii, vineri, 13 noiembrie, în nouă spaţii din Cluj-Napoca. Două sunt sedii ale AJOFM, iar restul domiciliile unor persoane fizice.
Procurori DNA Cluj fac percheziţii în 9 spaţii din Cluj-Napoca, 2- sedii ale unor instituţii publice (ambele ale AJOFM) şi 7 - domicilii ale unor persoane fizice, într-o cauză penală privind infracţiuni de corupţie, comise în perioada 2010-2015.
”În cursul zilei de 13 noiembrie 2015, ca urmare a obţinerii autorizărilor legale de la instanţa competentă, sunt efectuate percheziţii domiciliare în 9 locaţii situate în municipiul Cluj-Napoca, din care 2 sunt sediile unor instituţii publice, restul reprezentând domiciliile unor persoane fizice. În cauză procurorii beneficiază de sprijin de specialitate din partea Serviciului Român de Informaţii, a Direcţiei Generale Anticorupţie – Serviciile Judeţene Cluj şi Sălaj, şi din partea Grupării de Jandarmi Mobilă Cluj-Napoca”, se arată într-un comunicat al DNA.
Potrivit stiridecluj.ro, unul dintre proiectele vizate de procurorii DNA ar fi cel european privind call center-ul ”Apelaţi Centrul Electronic de Mediere a Muncii”, în valoare de 3,7 milioane de euro. Call center-ul a fost lansat în septembrie 2010 şi oferă informaţii legat locurile de muncă din zona de nord-vest a ţării.
Directorul AJOFM Cluj, Daniel Don, nu a putut fi contactat pentru declaraţii.
Ce declara acesta înainte de lansarea proiectului privind call center-ul, în iulie 2011:
„AJOFM Cluj va inaugura la 1 august (n.r. 2011) proiectul «Call Center», care beneficiază de finanţare europeană de 3,7 milioane de euro. În cadrul acestuia, 10.000 de şomeri din judeţele Cluj şi Alba vor primi gratuit cartele de 5 euro şi telefoane mobile ieftine pentru a putea fi anunţaţi în legătură cu locurile de muncă vacante şi a fi îndrumaţi să se prezinte la angajatori la o anumită zi şi la o anumită oră. În urma unui parteneriat cu un operator de telefonie mobilă, am primit pentru derularea acestui proiect 30.000 de minute şi 5.000 de sms-uri pe lună. De asemenea, şomerii vor putea fi anunţaţi şi în cazul în care va fi organizată o bursă a locurilor de muncă. (...) Datorită noului proiect de Call Center, vom consulta zilnic această bază de date şi vom putea oferi servicii atât angajatorilor, cât şi şomerilor. Call Center-ul poate contacta circa 1.000 de persoane pe zi".
Potrivit acestuia, 14 angajaţi ai Call Center-ului ţineau legătura cu oamenii care îşi căutau un loc de muncă (şi figurează în baza de date a AJOFM), dar şi cu agenţii economici.
Mai puteţi citi: