Un proiect de zeci de milioane de lei făcut anapoda în satele de lângă Ianca: străzi şi trotuare asfaltate, dar şanturile lăsate să se colmateze şi fără podeţe de acces

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Graţie unui proiect cu finanţare europeană, satele Plopu, Perişoru şi Oprişeneşti, de pe raza Unităţii Administrativ Teritoriale Ianca, au scăpat de uliţele pline de gropi şi de noroaie. Acum, sătenii merg pe străzi şi pe trotuare asfaltate. Bucuria le este umbrită, însă, de faptul că în proiect nu a fost prevăzută de podeţe care să facă legătura între partea carosabilă şi gospodării.

Proiectul derulat de Primăria Ianca este denumit "Dezvoltarea Integrată a Oraşului Ianca - Modernizarea spaţiilor publice urbane şi modernizarea spaţiilor verzi în UAT Ianca". Acesta beneficiază de o finanţare de circa 42 milioane lei fără TVA, disponibilă din Fondul European de Dezvoltare Regională - "Centre urbane".

În cadrul proiectului investiţional este prevăzută modernizarea drumului comunal între DN2B şi Ianca Gară, iar în paralel se fac asfaltări de străzi şi trotuare noi în localităţile Oprişeneşti, Plopu şi Perişoru, în timp ce oraşul Ianca are programată o operaţie de înfrumuseţare urbanistică în sensul modernizării şi amenajării esplanadei din centrul civic al oraşului, inclusiv a spaţiilor verzi.

Tancrad” a câştigat cu oferta cea mai scumpă!


Pentru atribuirea acestui contract UAT Ianca a organizat o licitaţie publică, iar firma câştigătoare a fost "Tancrad" SRL Galaţi. În cursa pentru cele 42 milioane de lei s-au înscris 5 ofertanţi: asocierea "Imob Lux Construct"SRL - "Tel Drum" SA - "Impresa Ferrara SNCDI Angela&Rossella Ferrara"; SC "CEA Cooperativa Edile Appennino" SCRL Italia; asocierea SC "Copisa Constructora Pirenaica" SA - SC "Oyl Company Holding Ag" SRL; SC "Strabag"SRL Bucureşti şi, bineînţeles, "Tancrad".

image

Din procesul verbal al şedinţei de deschidere a plicurilor cu oferte reiese că "Tancrad" a avut cea mai scumpă propunere financiară: 42,08 milioane lei, urmată în ordinea descrescătoare de asocierea "Copisa Constructora - "Oyl Company" cu 39,36 milioane lei, "Strabag" SRL Bucureşti cu 37,83 milioane lei, "CEA Cooperativa Edile Appennino" Italia - 34,02 milioane şi, în fine, cea mai ieftină variantă a venit din partea asocierii având drept lider "Imob Lux", numai 30,17 milioane lei. Toţi ofertanţii au oferit aceeaşi perioadă de garanţie a lucrărilor de 60 luni.

După o etapă de licitaţie electronică, în final contractul a fost atribuit SC "Tancrad", pentru suma finală de 42,06 milioane lei, fără TVA, adică un pic mai puţin decât oferta financiară iniţială. De precizat că firma gălăţeană are şi subcontractori în cadrul acestui contract, respectiv pe: "Tancrad Construct" SRL Brăila, "Cricons" SRL Galaţi, "Astandic" SRL Galaţi şi "ACS Street Construct" SRL Brăila - la toate aceste firme asociaţi fiind membri ai familiei Stăncic, proprietara grupului "Tancrad", toţi aceştia având la dispoziţie 2,52 milioane lei, suma disponibilă pentru subcontractare în cadrul contractului.

Şanţuri de pământ colmatate după fiecare ploaie şi podeţe făcute după cum se pricepe fiecare

În prezent, lucrările sunt într-un stadiu avansat de execuţie în cele trei localităţi. Localnicii se plâng, însă, că totul se face anapoda, din moment ce, după asfaltarea străzii şi a trotuarelor, nu s-a procedat şi la betonarea şanţurilor destinate colectării apelor pluviale. Din această cauză, după prima ploaie mai serioasă aceste şanţuri s-au colmatat cu pământ. În plus, nu s-a prevăzut în proiect şi realizarea unor podeţe de trecere conform unor standarde. Gospodarii au trebuit să îşi facă podeţe în poartă, după priceperea şi posibilităţile financiare ale fiecăruia. Pentru că s-au folosit sub aceste podeţe ţevi de scurgere cu diametrul prea mic, apa de ploaie nu are posibilitatea să circule, astfel că bălteşte în şanţuri până dă pe dinafară.

image

Revenind, nemulţumirile localnicilor vizavi de acest proiect se leagă de faptul că lucrările au fost făcute fără cap. Mai precis, localnicii s-au trezit că sunt pur şi simplu izolaţi în curţi din cauza şanţurilor săpate de-a lungul străzilor. Mai mult, o bună parte dintre aceste şanţuri s-au colmatat deja după ploile din vară, nefiind betonate aşa cum ar fi trebuit.

"E bine că au asfaltat străzile prin sat, dar ar fi trebuit să se gândească să rezolve şi cu podeţele. Cum îşi mai bagă lumea căruţan curte? Au venit de la Poliţia Locală şi ne-au pus să semnăm că ne angajăm să ne facem singuri podeţele. N-avem ce să facem şi le-om construi din nou în locul celor pe care le-au dărâmat cu şanţurile lor", a declarat o localnică.

N-am avut bani şi pentru şanţuri şi podeţe!”

Primarul oraşului Ianca recunoaşte că nu au fost suficienţi bani şi pentru amenajarea corespunzătoare a şanţurilor şi a căilor de acces în curţile oamenilor. "Am vrut să facem cât mai multe, să asfaltăm cât mai multe străzi şi să facem cât mai multe trotuare, însă a trebuit să ne încadrăm şi în buget. Ne-am fi dorit să avem bani să punem dale de ciment în şanţuri şi să facem şi podeţe. Nu s-a putut pentru că am avut un buget în care să ne limităm. Oamenii au înţeles şi şi-au făcut singuri podeţele în dreptul curţilor, aşa cum au mai făcut-o şi în trecut. Primăria mai are ceva capete de ţevi de canalizare rămase şi acolo unde va fi solicitată pune la dispoziţie bucăţile de ţeavă ca să se construiască peste ele podeţele şi să nu oprească apa atunci când plouă", a spus Chiriţă.

Corespondentul „Adevărul” a încercat să obţină un punct de vedere şi de la conducerea „Tancrad”. A fost contactat telefonic unul dintre responsabilii de lucrări, directorul Badiu, însă acesta a spus că momentan este plecat din ţară şi nu poate vorbi pe această temă.

Citiţi şi

VIDEO Un drum judeţean din Buzău, utilizat de turişti, arată ca după bombardament

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite