Metoda prin care Electrica Furnizare vrea să-şi păstreze clienţii: trimite prin poştă contracte în alb
0Apropiata liberalizare a pieţei de energie electrică determină societăţile furnizoare să se grăbească cu încheierea unor noi contracte cu consumatorii. Electrica Furnizare a demarat deja acest proces şi a transmis persoanelor fizice contracte în alb.
Electrica Furnizare SA le-a trimis consumatorilor din judeţele unde operează, prin poştă, un nou contract prin care încearcă să îşi determine clienţii să încheie un nou contract de furnizare.
”Am semnat să nu rămânem fără curent, toată lumea a semnat. Da, trebuie semnat, toată lumea a semnat”, spune un cosumator din Alba Iulia, convins că nu avea altă cale.
Iată cum a fost formulat textul scrisorii: „Vă rugăm ca, în termen de 30 de zile de la primire, să ne returnaţi un exemplar al contractului, semnat de dumneavoastră”.
Unii clienţi spun că se tem că vor fi debranşaţi de la reţea. În plus, în scrisorile trimise clienţilor tarifele nu sunt explicate. O posibilă miză a strategiei aplicate de Electrica Furnizare ar fi câştigarea cât mai multor clienţi, cu puţin timp înainte ca piaţa să se liberalizeze.
De exemplu, la capitolul facturare şi plată, Electrica Furnizare SA spune că ”Facturarea energiei electrice active consumate la locurile de consum care fac obiectul contractului, pe tarif CR-JT (nivel de tensiune) se face plin aplicarea următoarelor tarife: Tariful reglementat de tip: Tarif CR-JT (se aplică până la finalizarea Calendarului de eliminare a tarifelor de reglementare, numai dacă clientul nu a uzat de eligibilitate) şi Tariful aferent energiei achiziţionate din piaţa concurenţială”.
De asemenea, anumite prevederi opţionale au fost bifate direct de cei de la Electrica. Potrivit reglementărilor în vigoare, clienţii au dreptul să ştie preţurile şi tipurile de tarife practicate, modalităţile de măsurare, conţinutul facturii şi mijloacele de plată.
În unele judeţe, cei de la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului s-au sesizat. ”Am observat şi noi această metodă a companiei Electrica Furnizare şi într-adevăr practica lor lezează dreptul consumatorului de a fi corect-informat. Nu sunt prezentate tarifele, intervalul orar în care sunt practicate aceste tarife, abonamentele dar şi alte detalii privind drepturile şi obligaţile şi astfel clienţii pot semna şi prelungi contractul fără să ştie cât au de plătit ulterior. Ne vom sesiza imediat ce vom fi solicitaţi pentru că deocamdată NU am înregistrat nicio plângere privind aceste practici”, este opinia oficială a OPC Bistriţa-Năsăud.
Odata cu liberalizarea pietei de energie, care se va realiza la 1 ianaurie 2018, pentru consumatori, aceştia au mai multe opţiuni în ceea ce priveşte furnizorul. Asta duce la scăderea preţului energiei electrice pentru consumator şi deci, la facturi mai mici.
Electrica Furnizare susţine că transmiterea noului contract către clienţi este o acţiune legală, bazată pe un ordin ANRE şi menită să evite aglomeraţia de la ghişee. Reprezentanţii companiei afirmă că abonaţii pot solicita o ofertă personalizată la punctele de relaţii clienţi.
”Transmiterea noului contract de furnizare a energiei electrice de către Electrica Furnizare este o acţiune legală derulată în baza Ordinului ANRE 88/2015, cu termen de finalizare 30 septembrie 2017, care vizează clienţii casnici şi noncasnici gestionaţi în piaţa reglementată. Pentru a simplifica procedura şi pentru a preveni aglomeraţia din oficiile comerciale a fost pus la dispoziţia clienţilor un plic autoadresat pentru returnarea contractului, costurile cu serviciile postale fiind suportate de Electrica Furnizare.
Nerespectarea termenului de 30 de zile nu implică întreruperea furnizării energiei electrice către clienţi. Totuşi conform Ordinului ANRE 88/2015, art. 5. la 1 octombrie 2017 încetează valabilitatea contractelor de furnizare a energiei electrice încheiate în baza Deciziei preşedintelui ANRE nr. 57/1999. Clienţii care doresc să opteze pentru un contract în piaţa concurenţială pot consulta ofertele de furnizare, disponibile pe site-ul nostru şi în punctele de relaţii cu clienţii, sau pot solicita o ofertă personalizată”, se afirmă într-o precizare făcută publică de Electrica Furnizare. Compania operează în 18 judeţe din Transilvania şi Muntenia.