Dormitul în direct pe TikTok, ultima modă. Îmbogăţirea peste noapte, fantezia românilor. Medic psihiatru: „Nu este sănătos“

0
Publicat:

În ultimii ani, românii sunt tot mai prezenţi pe reţelele de socializare şi încearcă, prin diverse mijloace, să îşi monetizeze activitatea din online. Una dintre aplicaţiile pe care românii o preferă este TikTok, care a strâns milioane de adepţi.

Reţele de socializare SURSĂ FOTOpexels.com
Reţele de socializare SURSĂ FOTOpexels.com

Un raport întocmit de datareportal.com ne arată că TikTok a ajuns la peste 7,5 milioane de utilizatori în România, cu vârsta de peste 18 ani, conform datelor companiei-mamă ByteDance.

Românii aşteaptă cadourile virtuale

În goana după cadourile virtuale, care se transformă în bani reali, românii au ajuns să petreacă ore în şir pe TikTok, aşteptând darul cel mare din partea urmăritorilor. Astfel, mulţi utilizatori au ajuns să facă activităţi care mai de care mai ciudate, în timp ce se filmează, pentru a obţine urmăritori.

Una dintre metodele la modă, prin care reuşesc să atragă urmăritori, este să doarmă în direct, live, aşteptând să fie treziţi de sunetele „cadourilor“, adică de monetizarea vizualizărilor. Acest lucru, susţin psihiatrii, poate fi extrem de dăunător.

„Somnul poate fi afectat, depinde în ce etapă te prind acele sunete provocate de cadouri. Sunt oameni care aleg să facă aceste lucruri pentru bani, deoarece acum există o mulțime de astfel de metode prin care unii reușesc să își asigure un venit. Totodată, multe persoane fac acest lucru doar pentru a atrage atenția, pentru a deveni cunoscute. Un lucru este cert: nu este sănătos să faci acest lucru pe termen lung, dar este o metodă prin care oamenii încearcă, pe orice cale, să se expună și să atragă atenția publică", a precizat dr. Ovidiu Alexinschi, medic primar psihiatru.  

Reţelele de socializare nu au legătură cu socializarea

Conform psihiatrilor, reţelele de socializare au capacitatea de a da dependenţă. Astfel, aceştia susţin că ele nu au nimic în comun cu socializarea şi că sunt făcute să atragă foarte mulţi utilizatori.

„Sunt departe de a fi reţele de socializare, nu au nimic în comun cu socializarea. Este vorba despre conţinut care este făcut să te atragă. Cum putem socializa cu un videoclip haios? S-a plecat de la ideea de socializare, dar lucrurile au ajuns prea departe. Este vorba de conţinut ţintit pentru anumite categorii de public, care să-i scufunde pe tineri în mediul digital. Pot fi lucruri amuzante, dar nu de socializare“, adaugă dr. Ovidiu Alexinschi.  

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite