Accidentele rutiere mortale în UE, cel mai mic număr din istorie în 2020. România ocupă primul loc în clasament

0
0
Drumurile
din UE sunt de departe cele mai sigure din lume  FOTO: getty images
Drumurile din UE sunt de departe cele mai sigure din lume  FOTO: getty images

Comisia Europeană a publicat astăzi, 20 aprilie, cifre provizorii privind accidentele rutiere mortale din anul 2020. Potrivit estimărilor, 18.800 de persoane şi-au pierdut viaţa în urma unui accident rutier în cursul anului trecut, o scădere anuală fără precedent de 17% faţă de 2019. Scăderea volumelor de trafic, ca urmare a pandemiei de COVID-19, a avut un impact clar, deşi nu poate fi măsurat, asupra numărului de accidente rutiere mortale.

„În 2020, pe şoselele europene au fost cu 4.000 de victime mai puţin faţă de anul precedent. Din păcate, România rămâne ţara din Uniunea Europeană cu cele mai multe accidente soldate cu victime - 85 la un milion de locuitori. România trebuie să investească masiv şi urgent în soluţii pentru siguranţa rutieră: infrastructură adecvată pentru fiecare tip de mobilitate, programe de educaţie, reformă legislativă pentru introducerea tuturor principiilor europene în domeniu. Sper ca investiţiile în transporturi prevăzute în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă să aibă o componentă consistentă de siguranţă rutieră. România are nevoie de o strategie integrată în această privinţă, care să lege investiţiile în infrastructură de cadrul legislativ’’, a declarat Comisarul pentru transporturi, Adina Vălean, conform Digi24. 

Deşi evoluţia fără precedent constatată în 2020 a determinat anumite schimbări în clasamentul ratelor mortalităţii pe ţări, cele mai sigure drumuri rămân în Suedia (18 /1 milion), în timp ce România (85 /1 milion) a înregistrat cea mai ridicată rată a mortalităţii în 2020. Media UE a fost de 42 de decese la un milion de locuitori.

Potrivit cifrelor provizorii, 18 state membre au înregistrat o scădere record a numărului de accidente rutiere mortale în 2020. La nivelul UE, numărul deceselor a scăzut în medie cu 17% faţă de 2019, deşi reducerea a fost departe de a fi uniformă, cele mai mari scăderi (de 20% sau mai mult) fiind observate în Belgia, Bulgaria, Danemarca, Spania, Franţa, Croaţia, Italia, Ungaria, Malta şi Slovenia. În schimb, cinci state membre (Estonia, Irlanda, Letonia, Luxemburg şi Finlanda) au înregistrat o creştere a numărului de decese, deşi numărul acestora tinde să fluctueze de la an la an în ţările mici.

Pe o perioadă mai lungă de timp, numărul deceselor pe drumurile europene a scăzut cu 36% între 2010 şi 2020, ceea ce se situează sub obiectivul UE de 50%. Numai Grecia (54%) a depăşit obiectivul, fiind urmată de Croaţia (44%), Spania (44%), Portugalia (43%), Italia (42%) şi Slovenia (42%). În total, nouă state membre au înregistrat scăderi cu 40% sau mai mult.

La nivelul UE, aproximativ 70% din accidentele rutiere mortale din zonele urbane implică participanţi la trafic vulnerabili, printre care se numără pietonii, motocicliştii şi bicicliştii. 

Aceste cifre sunt publicate cu ocazia Conferinţei UE privind rezultatele în materie de siguranţă rutieră, care reuneşte factori de decizie, reprezentanţi ai societăţii civile şi profesionişti din domeniul siguranţei rutiere pentru a evalua situaţia actuală a siguranţei rutiere în UE şi pentru a reflecta la cea mai bună modalitate de a lua următorii paşi către „Viziunea zero”.

Societate


Ultimele știri
Cele mai citite