Youtube și Facebook, acuzate că au aprobat reclame înșelătoare despre alegerile prezidențiale din Brazilia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Organizația pentru drepturile omului Global Witness susține într-un raport că YouTube și Facebook au aprobat reclame înșelătoare cu privire la campania electorală din Brazilia, relatează The Guardian.

Afișe electorale cu cei doi candidați la președinția Braziliei
Brazilienii își aleg președintele Foto Shutterstock

Organizația pentru drepturile omului Global Witness a produs o serie de reclame înșelătoare în mod intenționat în timpul alegerilor prezidențiale, o cursă acerbă între președintele în funcție Jair Bolsonaro și fostul președinte Luiz Inácio Lula da Silva . 

Unele dintre aceste reclame realizate de Global Witness i-au îndemnat pe alegători să nu voteze, altele, precum Bolsonaro însuși, au pus la îndoială credibilitatea alegerilor, iar câteva au prezentat o dată falsă pentru ziua când are loc scrutinul. 

Global Witness a afirmat că Youtube a aprobat difuzarea tuturor reclamelor, iar Fcaebook a aprobat jumătate. În plus organizația a menționat că a retras reclamele înainte de a fi publicate pentru a evita răspândirea confuziei. 

Este sincer șocant că aceste firme uriașe, cu priceperea tehnologică pe care o au în mod clar, nu sunt capabile să elimine o astfel de dezinformare flagrantă care este livrată utilizatorilor lor”, a afirmat Jon Lloyd, consilier principal al Global Witness. 

Dacă nu era deja evident, acum ar trebui să fie de necontestat chiar și pentru cel mai mare sceptic: firmele de social media nu își îndeplinesc responsabilitatea fundamentală de a opri subminarea proceselor democratice prin campanii false și intenționat înșelătoare”, a mai adăugat Lloyd. 

Reclame eliminate

Un purtător de cuvânt al Meta, compania-mamă a Facebook şi Instagram, a afirmat că investește „resurse semnificative” pentru a proteja alegerile și a respins 135.000 de reclame legate de Brazilia între 16 august și 30 septembrie. 

Aceste rapoarte s-au bazat pe un eșantion foarte mic de reclame”, a afirmat acesta despre raportul Global Witness, „și nu sunt reprezentative, având în vedere numărul de reclame politice pe care le revizium zilnic în întreaga lume”. 

Youtube a afirmat că „a revizuit reclamele în cauză și le-a eliminat pe cele care au încălcat politicile”, cu toate că raportul Global Witness a arătat că reclamele trimise au fost aprobate de site-ul deținut de Google. 

Experții de la Netlab, un centru pentru internet și studii sociale, au afirmat că campaniile de dezinformare sunt mai complexe ca niciodată în acest an. 

Există un ecosistem de știri false care este distribuit în câteva secunde”, a afirmat directorul Netlab, Marie Santini. 

În această săptămână, comisia electorală din Brazilia a solicitat ca YouTube, Twitter și Google să elimine zeci de site-uri sau postări care îl susțin pe Bolsonaro și a afirmat că această campanie de dezinformare a extremei drepte a fost „dăunătoare pentru Lula” și a avut „repercusiuni semnificative și efecte persistente”. 

Specialiștii au spus că Brazilia nu este singura care se confruntă cu asemenea provocări pentru democrație. În întreaga lume, rețelele de social media au permis persoanelor rău-intenționate să influențeze alegătorii prin intermediul unor conturi false.

Aceștia sunt de părere că este o problemă care se manifestă în statele care nu sunt vorbitoare de limba engleză. 

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite