Dossoman și Fleximan, sabotorii de limitatoare de viteză și camere de supraveghere pentru radare de viteză. Unde se întâmplă asta

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După ce camerele de supraveghere au fost înlăturate de pe stâlpi de cineva care se autointitulează Fleximan, acum sunt vizate măsurile de calmare a traficului din Italia.

Dispozitele de calmare a traficului au fost vandalizate FOTO: X
Dispozitele de calmare a traficului au fost vandalizate FOTO: X

Renzo Bergamini, primarul orașului Gualtieri, se îndrepta marți dimineață spre cumpărarea ziarelor, când a observat că una dintre cele două limitatoare de viteză amplasate pe șoseaua de centură a orașului nu era în regulă, scrie theguardian.com.

"Am văzut că secțiunile limitatorului erau ușor nealiniate", a spus el. "Șuruburile fuseseră scoase".

Orașul din Emilia-Romagna fusese lovit peste noapte de Dossoman, unul dintre cei câțiva sabotori de limitatoare de viteză care au apărut săptămâna aceasta în urma fenomenului Fleximan, care se răspândește rapid și care implică figuri enigmatice care au dărâmat radarele de viteză din întreaga țară.

Dosso este cuvântul italian pentru limitator de viteză, în timp ce Fleximan provine din cuvântul italian pentru polizor unghiular, flessibile, arma preferată pentru distrugerea radarelor de viteză datorită capacității sale de a sfâșia în câteva secunde stâlpii de metal pe care sunt amplasate.

"Înțeleg de ce sunt vizate radarele pentru că generează amenzi, dar nu mă așteptam să fie vizate și denivelările de viteză. Este de neînțeles", a declarat Bergamini, care bănuiește că Dossomanul lui Gualtieri a venit din afara orașului.

De asemenea, un Dossoman a făcut o vizită de o noapte la Calderara di Reno, un oraș de lângă Bologna, unde și-a lăsat semnătura verde pictată cu spray lângă un limitator de viteză distrus. Primarul orașului, Giampiero Falzone, nu s-a menajat. "Este un imbecil", a spus el. "Mai întâi l-am avut pe Fleximan, acum pe Dossoman. Vor fi semafoarele următoarea țintă? Acești oameni sunt vandali, criminali și trebuie condamnați".

Răzbunătorii au atins un punct sensibil într-o țară în care oamenii sunt renumiți pentru viteza la volan, dar care are și cel mai mare număr de radare din Europa.

Fleximan a început campania anul trecut, distrugând cel puțin 15 radare de viteză în regiunea Veneto în decurs de opt luni. Persoana, încă neidentificată, a devenit un erou pentru unii pe rețelele de socializare, unde a fost lăudat ca un Robin Hood al zilelor noastre printre șoferii care consideră că radarele sunt un mod de a face bani pentru autoritățile locale.

În Padova, Veneto, a apărut o pictură murală stradală care îl înfățișează pe justițiar drept asasinul îmbrăcat în trening galben interpretat de Uma Thurman în filmul Kill Bill, care ține o sabie într-o mână și o cameră de supraveghere a vitezei în cealaltă.

Un imitator al lui Fleximan, în vârstă de 50 de ani, care a operat în regiunea Piemont, a fost identificat de poliție săptămâna trecută. De atunci, numărul lor a proliferat. Într-un oraș din Liguria, 11 camere nou instalate au fost demolate în 24 de ore. Camerele din Puglia, în sudul Italiei, au fost, de asemenea, vizate.

Poliția a instalat camere de supraveghere pentru a încerca să-i prindă în capcană pe făptași, dar fenomenul a crescut atât de repede încât se străduiește să se apropie.

Consiliile locale au puterea de a decide câte camere de luat vederi să instaleze în orașele lor. "Unii primari le poziționează pe drumurile considerate periculoase, în timp ce alții le pun peste tot doar pentru a putea echilibra conturile", a declarat Domenico Musicco, șeful Avisl, o asociație pentru victimele accidentelor rutiere.

 "Unele autorități au făcut o mulțime de bani din amenzi. Unii șoferi văd acest lucru ca pe o taxă indirectă. Ei sunt exasperați de toate amenzile și astfel îi văd pe Fleximen ca pe niște eroi care scapă în sfârșit de o amenințare."

Matteo Salvini, viceprim-ministru și ministru al transporturilor din Italia, a declarat anul trecut că va fi introdusă o normă națională pentru radarele de viteză ca parte a revizuirii codului rutier. "Ar trebui să existe mai multă precizie în ceea ce privește locul unde sunt amplasate, cum ar fi pe drumurile periculoase, iar acestea nu trebuie să fie folosite doar pentru a genera amenzi", a declarat Musicco.

Numărul amenzilor pentru depășirea limitei de viteză date șoferilor este în creștere, potrivit grupului italian de consumatori Codacons. În 2022, Florența a primit cele mai multe amenzi, 22 de milioane de euro (19 milioane de lire sterline), urmată de Milano și Genova.

Poate că sunt eroi pentru unii, dar criticii sabotorilor atrag atenția asupra numărului mare de decese pe șosele din Italia: 3.159 de persoane au fost ucise pe șosele în 2022, aproape dublu față de Spania și Marea Britanie.

"Robin Hood a furat de la cei bogați pentru a le da celor săraci; Fleximan fură vieți", a scris într-un editorial Luca Valdiserri, jurnalist la Corriere della Sera. "Nu este nimic eroic în ceea ce face noul simbol al egoismului într-o societate care, pas cu pas, își pierde empatia și respectul pentru viețile celorlalți."

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite