Cine sunt adversarii care s-ar putea intersecta pe viitor cu Facebook Graph Search?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Facebook a lansat în această seară un motor de căutare intern, Facebook Graph Search, cu ajutorul căruia oamenii pot căuta prieteni din anumite zone, restaurante apreciate într-un anumit cartier sau alte interese comune. Care este miza unui asemenea produs? Care sunt rivalii?

Graph Search este mai mult de un simplu motor de căutare şi mai mult decât au anunţat cei de la Facebook. Dacă va fi un succes, poate fi un moment de cotitură în viaţa unui gigant online ca reţeaua socială a lui Zuckerberg. Dacă va fi o ratare, va fi una aproape critică.

Câteva produse însă ar trebui să se simtă ameninţate dacă produsul de la Facebook funcţionează cum trebuie şi va prinde la utilizatori.

Siri de la Apple

Asistentul personal de pe iPhone oferă informaţii utile celor care folosesc telefonul. Practic, dacă dorim un restaurant indian în zonă putem să o întrebăm pe Siri. Deşi nu a fost lansat la nivel global, Siri a fost un succes doar odată cu iPhone 4S, fără să mai fie un feature de top în noul telefon mobil.

Dar cu Graph Search, Facebook poate să ofere căutări personalizate în funcţie de zonă, interese sau specificul unui restaurant. Efectiv, reţeaua socială poate să ofere informaţii pe care Siri ni le-ar da, dar influenţate şi de prietenii noştri şi de părerile lor despre acel loc. Evident, totul este realizat dacă amicii virtuali au distribuit un review sau un link şi nouă, altfel intră în joc protecţia datelor, pe care Facebook a promis că o va respecta.

Atunci când Graph Search nu va reuşi să ofere rezultate relevante, motorul de căutare pe internet de la Microsoft, Bing va căuta în mediul virtual cele mai importante informaţii. Dacă echipa Facebook – Microsoft va ajunge la un produs final funcţional, ar putea fi o revoluţie.

Yelp sau Foursquare

Yelp se bazează pe calificative acordate unor locuri, baruri şi serviciilor. Foursquare este o reţea socială de geolocalizare, adică ne dăm Check In într-un loc şi dacă dorim scriem şi un review.

Ei bine, în loc să folosim aceste două aplicaţii, un Graph Search puternic şi care are cunoştinţe temeinice adunate pe mai mulţi ani (după cum spunea şi Zuckerberg) ar putea să ofere recomandări, restaurante în funcţie de rating-uri, servicii în funcţie de părerile spuse de utilizatori.

După cum se spune în engleză, „the sky is the limit”, iar limita Facebook şi Microsoft cu Graph Search încă nu poate fi explorată cu adevărat.

TripAdvisor

Acesta este un site care se bazează pe review-uri de hoteluri şi locuri de cazare din întreaga lume, care este folosit şi în România destul de mult.

image
image

Foto

image
image

Mark Zuckerberg FOTOGRAFII Reuters  gallery-link

TripAdvisor şi Facebook au iniţiat un parteneriat în 2011, odată cu lansarea noilor aplicaţii, dar Graph Search ar putea să înlocuiască nevoia de Trip Advisor, depinde de utilizatori dacă vor să aibă o ofertă completă pe Facebook şi, bineînţeles, dacă oamenii lui Zuckerberg vor reuşi să ofere un produs cu adevărat competitiv, după cum scriu şi jurnaliştii de la Venture Beat.

De ce să mai căutăm hotelurile favorite ale prietenilor? De ce să căutăm cele mai interesante locuri pentru vacanţă? Facebook, prin search, ar putea oferi această opţiune.

Google

Gigantul căutărilor online este încă o ţintă îndepărtată, dar Mark Zuckerberg nu a ratat ocazia de a-i ironiza în momentul când a fost întrebat de jurnalişti dacă s-a gândit la o alianţă cu Google. Ei bine, Facebook nu vrea să fie Google. Nu poate. Ba chiar Facebook poate eşua lamentabil.

Dar Microsoft şi Facebook sunt o alianţă extraordinar de puternică. Momentan sunt abia la început. Facebook poate să înveţe motorul de căutare Bing să fie mult mai implicat social, să aibă un acces mult mai mare în interiorul reţelei şi aşa cu Google oferă rezultate de pe Google+, Bing ar putea aplica această tactică, dar la un nivel mult mai dezvoltat.

Până la Google, Facebook trebuie să confirme. Primele rezultate la bursă nu sunt încurajatoare. În momentul acesta Facebook este în scădere cu 2,44%, după ce a trecut de 3,1% scădere, la câteva momente după terminarea evenimentului. Investitorii nu sunt mulţumiţi, dar aşteptările au fost mari, mai ales că s-a speculat lansarea unui telefon Facebook. Nu a fost să fie nici anul acesta. Şi probabil că nici anul viitor. 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite