Adevărul despre cometa ciudată, despre care unii credeau că ar fi o navă extraterestră

Oamenii de știință au descoperit ce se ascunde, de fapt, în spatele cometei ciudate despre care s-a crezut că ar putea fi o navă extraterestră. Ei au găsit o explicație pentru comportamentul ciudat al misterioasei comete.

Cometa avea o traiectorie ciudată FOTO Shutterstock

Cometa 'Oumuamua a trecut prin sistemul solar în 2017, avnd o traiectorie suficient de ciudată pentru a stârni speculații că ar putea fi o navă extraterestră. Roca spațială are o formă de trabuc și se îndepărta de Soare accelerat, într-un mod pe care astronomii nu l-au putut explica și care părea să sugereze că avea o sursă internă de energie.

Dar asta nu era departe de adevăr, pentru că acum, oamenii de știință au descoperit că, într-adevăr, cometa era autopropulsată. Cursul său era modificat de micul impuls creat de gazul de hidrogen care țâșnea de pe suprafața sa înghețată, acționând ca un propulsor.

O cometă care călătorește prin mediul interstelar este practic încinsă de radiația cosmică, formând hidrogen ca rezultat”, a declarat Jennifer Bergner, profesor asistent de chimie la Universitatea din California, Berkeley, citează The Telegraph.

Gândul nostru a fost: dacă se întâmplă asta, atunci ai putea să îl captezi [hidrogenul] în interiorul corpului [cometei] astfel că atunci când va intra în Sistemul Solar și se va încălzi, acest lucru va da afară acel hidrogen?” a spus Bergner. „Ar putea asta să producă cantitativ forța necesară pentru a explica accelerația nongravitațională?”

De ce diferită 'Oumuamua

Cometele sunt roci îngheațe, rămase de la formarea Sistemului Solar în urmă cu 4,5 miliarde de ani. Acestea se apropie periodic de Soare, iar când sunt încălzite, ele ejectează apă și alte molecule, producând un halou luminos sau o coamă și. Adesea lasă în urma lor o coadă formată din gaz și praf.

Totuși, cometa 'Oumuamuanu era atipică, nu avea nici coamă sau coadă. Aparent, nu elibera nimic care ar fi putut explica accelerația ciudată.

Oamenii de știință au început să caute o altă explicație, iar dr. Bergner a găsit cercetări experimentale care sugerau că atunci când cometele de gheață sunt lovite de raze cosmice de mare energie în spațiu, acestea produc hidrogen care rămâne blocat în gheață.

Dacă cometa se apropie apoi de un corp cald, cum ar fi Soarele, gheața se transformă într-o structură cristalină, forțând bulele de hidrogen să iasă afară și creând un efect de împingere.

Primul obiect interstelar observat în sistemul solar

Deși majoritatea cometelor înghețate ar ejecta hidrogen în acest mod - un fenomen cunoscut sub numele de gazare - ele sunt de obicei prea mari pentru ca acest gaz să aibă vreun impact asupra cursului lor.

În schimb, dimensiunile cometei 'Oumuamua sunt de doar 112 m lungime, pe 80 m lățime și mai puțin de 20 de metri înălțime. În această situțaie, chiar și un mic jet de gaz i-ar putea schimba traiectoria.

Cometa a fost observată pentru prima dată în octombrie 2017, de către astronomii de la Universitatea din Hawaii, care i-au dat numele 1I/'Oumuamua (pronunțat oh MOO-uh MOO-uh), care în limba hawaiiană înseamnă „un mesager de departe care ajunge primul”. A fost primul obiect interstelar, în afară de praful stelar, care a fost observat în sistemul nostru solar, arată cercetarea publicată în revista Nature.