Best of Londra

0
Publicat:
Ultima actualizare:

London Fashion Week s-a încheiat săptămâna trecută într-o notă optimistă: moda din Anglia a devenit unul dintre motoarele principale ale industriei naţionale, motiv de petrecere pentru câteva zile în şir.

La Londra a fost o săptămână în care Mary Katrantzou s-a jucat cu linguriţele, Vivienne Westwood a redescoperit anii '70, Bur­berry a adus ploaia, Stella McCartney a făcut magie cu show-ul său, iar oficialii de pe Downing Street au atras atenţia asupra industriei modei din Anglia.

Pentru că, potrivit cotidianului „The Guardian", industria britanică de modă a generat 25 de miliarde de euro anul trecut bugetului naţional, în timp ce industria auto a contribuit cu doar jumătate din sumă.

Mulberry



Clişee de care te îndrăgosteşti

Tot la acelaşi eveniment, Richard Nicoll a rezolvat vechea problemă: ce să faci când ţi se descarcă mobilul? Îl încarci la... geantă. Designerul a lansat o geantă, în colaborare cu o companie de telefonie mobilă, la care mobilul poate fi încărcat chiar şi din mers. Tot la Londra, modelele au avut liber de la solar, spre deosebire de Săptămână Modei de la New York, defilând liniştite fără bronz artificial.

Mulberry

Burberry



Săptămâna Modei de la Londra a fost mai puţin despre trenduri care fac bani şi mai mult despre trucuri pentru garderobă, sfaturi de fru­museţe şi atmosferă de petrecere.

Burberry

Alexander McQueen



Printre primele show-uri supriză ale evenimentului s-a numărat lansarea colecţiei Burberry, care a devenit un eminent brand britanic. Finalul prezentării, presărată cu materiale groase şi culori închise, a adunat modelele sub o ploaie artificială care a căzut peste podium. Ploaia a fost laitmotivul unei colecţii dedicate parcă englezilor, într-o ţară în care fenomenul face parte din viaţa cotidiană. „Mi se pare că zilele ploioase sunt mult mai emoţionale decât cele însorite. Îmi place melancolia ploii. Te provoacă să te opreşti şi să faci lucruri interesante. Aşa că am luat câte puţin din clişeele acestea şi din toate lucrurile familiare şi m-am jucat un pic cu ele. Pentru că mi se pare că în spatele fiecărui clişeu există ceva profund", a spus designerul casei de modă, Christopher Bailey.

Alexander McQueen



Surpriză la modă

A urmat show-ul designerului Stella McCartney care a dovedit că Londra nu este chiar cel mai rigid loc, contrar părerii populare. Jurnaliştii şi clienţii au fost invitaţi la un dineu vegetarian, unde au avut parte de mai mult decât antreuri cu trufe.

„La cel de-al patrulea fel, un model aşezat la o masă de lângă mine a început să ţipe la ospătar, cineva a aruncat un scaun, altcineva a fugit de la un capăt la altul al camerei şi a început să defileze printre invitaţi precum Kate Moss, Rihanna, Richard E. Grant şi Minnie Driver", a povestit editorul de modă Lisa Armstrong pentru cotidianul „The Telegraph".

ADVIMA20120303_0289

Jonathan Saunders



În aceeaşi săptămână, Antonio Berardi a scăpat de reputaţia sa de designer fidel siluetei conice pentru o colecţie complicată, inspirată de artistul contemporan Rachel Kneebone. Christopher Kane a propus pentru iarna următoare o colecţie pentru femeia dispusă să se simtă bine, indiferent de consecinţe.

Şi aşa cum în fiecare sezon există o piesă-vedetă, pentru sezonul următor pare să fie pulovărul-trofeu, tricotat, cu detalii care să capteze ime­diat atenţia.

25 de miliarde de euro a generat industria modei în 2011, în Anglia.

Jonathan Saunders
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite