Interviu Andi Moisescu: „Trăim într-o societate care abia aşteaptă să judece oamenii pentru opiniile lor“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Andi Moisescu susţine că divertismentul este singura strategie care funcţionează în cazul educaţiei FOTO Pro TV
Andi Moisescu susţine că divertismentul este singura strategie care funcţionează în cazul educaţiei FOTO Pro TV

Andi Moisescu a vorbit într-un interviu acordat ziarului „Adevărul“ despre noul sezon „Apropo TV“, lămurind că emisiunea nu a fost niciodată în pericol de a nu mai fi difuzată, dar recunoscând totuşi că a fost destul de dificil să găsească sponsori.

Emisiunea „Apropo TV“ a revenit pe micile ecrane cu sezonul 23, însă data de lansare a fost întârziată după ce Pro TV a decis ca emisiunea să se autofinanţeze pentru a mai putea fi difuzată. Despre acest aspect, despre noile rubrici meşterite de echipa „Apropo TV“, dar şi despre ce îl nemulţumeşte la societatea actuală, Andi Moisescu a povestit pentru „Adevărul“.

„Adevărul“: S-a scris despre „viitorul incert“ al emisiunii Apropo TV. A existat un risc real ca emisiunea să nu mai fie difuzată dacă nu se poate autofinanţa?

Andi Moisescu: N-a existat nicio clipă riscul ca emisiunea să nu mai fie difuzată. Numai că în lipsa finanţării eu n-aş mai fi avut cum s-o produc. Sigur, eu aş putea să fac în continuare voluntariat, aşa cum am şi făcut sezonul trecut, pentru a susţine până la urmă un demers cultural, dar nu mi-aş putea permite să le cer şi angajaţilor mei să facă acelaşi lucru.

Cum ţi se pare această „condiţie“, ca să zic aşa? Ţinând cont de faptul că „Apropo TV“ este una dintre cele mai longevive emisiuni ale postului, este o emisiune premiată, apreciată.

Mi se pare că astea sunt vremurile pe care le trăim şi n-am nici cel mai mic motiv s-o iau personal. Economia de piaţă are reguli dure, care nu ţin cont nici de longevitate, nici de premii. Ca să produci un bun trebuie să investeşti în el şi ca să iei decizia de a investi în el, trebuie să ai garanţia că îţi vei recupera cel puţin investiţia, ca să nu mai zic că firesc ar fi să faci şi ceva profit, ca să nu semene a „cooperativa munca în zadar“. E, şi aici e aici. Garanţia asta e din ce în ce mai fragilă, în condiţiile în care publicul ţintă al unui conţinut premium e din ce în ce mai puţin prezent în faţa televizorului. Aşa că nu m-aş grăbi să arăt cu degetul spre politica niciunui broadcaster.

E greu să găseşti sponsori pentru o emisiune de nişă?

E greu sa gasesti sponsori în general. Pentru că parteneriatul cu sponsorii n-are nicio legătură cu pauza publicitară, cel puţin nu în cazul nostru. Partea dificială vine din încercarea de a crea conţinut TV pe care să-l poţi asocia în mod natural cu un sponsor, fără a afecta în vreun fel formatul general al emisiunii. Pentru că, în caz contrar, ori nu-ţi mulţumeşti sponsorii, ori îţi mulţumesti sponsorii, dar îţi pleacă telespectatorii şi pe termen ceva mai lung pierzi tot.

Ai lansat un spot pentru noul sezon. Puţin ironic, puţin înţepător, original şi amuzant. Spuneai că „nu te reprofilezi, nu încă!“. Dacă ar fi să o faci, spre ce ţi-ai îndrepta atenţia? Ce ţi-ar mai plăcea să faci în materie de televiziune? Ai vreun vis?

Îmi place în continuare să fac televiziune. Înţeleg însă şi evoluţia lumii în care trăim. Aşa încât nu-mi rămâne decât să demonstrez că trăiesc în prezent şi că m-am prins că e tot mai greu să-i spui unui om, azi, aşa: „Dacă vrei să te întâlneşti cu ceea ce produc eu, trebuie să fii în faţa televizorului într-o anumită zi, la o anumită oră. Ăsta-i motivul pentru care, începând din acest sezon, oamenii vor avea câte-un pic de ApropoTV în fiecare zi, şi online, pe www.apropo.tv. Ca să se poată servi cum doresc şi, mai ales, când pot ei.

Ce ai pregătit pentru sezonul 23?

Avem nu mai puţin de şapte porţii diferite de entertainment proaspăt, în fiecare săptămână. Unele dintre ele parte din semnătura emisiunii ApropoTV, altele noi şi mai ales legate de lumea în care trăim azi. Deloc întâmplător, cele şapte porţii sunt şi cele şapte categorii din site-ul apropo.tv. Noutatea e că pe online le oferim oamenilor ocazia să le combine cum vor ei, când vor ei şi în ce ordine li se potriveşte lor mai bine.

Cine-ţi va călca pragul? Poţi să ne dezvălui câteva nume?

Marea dezvăluire pe care o pot face e că pragul nostru este întotdeauna călcat de oameni care au ceva relevant de spus în raport cu subiectul propus. Nu numele sunt cele pe care mizăm. Ceea ce spun oamenii care poartă acele nume contează şi mai ales felul în care împletim ceea ce obţinem de la ei, cu ceea ce adăugam noi, în scris şi, mai apoi, în montaj video.

Am văzut că „aţi meşterit“ câteva rubrici noi. Câteva detalii?

Au legătura cu lumea în care trăim azi şi cu felul în care ne-am modificat comportamentul în această lume. Încercăm să facem puţină lumină, fără a avea pretenţia că salvăm vreo planetă. Ne dorim doar să destindem puţin oamenii, să-i facem să mai şi râdă, căci de motive să ne lase nervii nu vom duce lipsă niciodată. Nu suntem deloc copleşiţi de propria noastră importanţă şi nu există nici cel mai mic risc de a ne lua prea în serios.

Dă roade strategia ta de a educa publicul prin entertainment?

Cred că este singura strategie care funcţionează în cazul educaţiei. Inclusiv în al celei şcolare.

Deşi stă în puterea noastră să ne concentrăm pe ceea ce ne uneşte, suntem mai degrabă fascinaţi de ceea ce ne dezbină Andi Moisescu, realizator TV

Cât de importantă este audienţa pentru tine?

Sunt un om care caută întotdeauna mai bine şi niciodată mai mult. Dacă audienţa înseamnă mai bine, atunci o caut. Dacă audienţa înseamnă doar mai mult, vă cer scuze. Nu cred în mai mult. Cred doar în mai bine.

„În televiziune sinceritatea e o mare armă, cine reuşeşte să se folosească de ea câştigă uriaş“ - spuneai la un moment dat. Tu reuşeşti? S-a întâmplat vreodată ca această sinceritate să se întoarcă împotriva ta?

Sinceritatea e întotdeauna o armă ascuţită. Se mai întâmplă să te mai şi tai, dacă nu o mânuieşti cu atenţie. Trăim, totuşi, într-o societate care abia aşteaptă să judece oamenii pentru opiniile lor. Faptele sunt mai puţin importante, mai ales dacă mai sunt şi bune pe deasupra.

Cum ţi se pare România zilelor noastre? Ce te nemulţumeşte/întristează/revoltă la societatea actuală?

În mod firesc, în cazul nostru, al oamenilor, există lucruri care ne apropie şi lucruri care ne despart. Mă preocupă faptul că, deşi stă în puterea noastră să ne concentrăm pe ceea ce ne uneşte, suntem mai degrabă fascinaţi de ceea ce ne dezbină. Şi când am folosit persoana I plural, e limpede că acest pericol mă priveşte şi pe mine, în egală măsură.

Ce încerci să mai schimbi la tine zilele astea?

În fiecare zi încerc să schimb ceva în mai bine.

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite