Doina Gradea, despre presiunile Guvernului Năstase asupra Pro TV şi despre motivele plecării cuplului Andreea Berecleanu-Andrei Zaharescu

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Andreea Berecleanu, alături de Andrei Zaharescu FOTO oaresuntunporc.ro
Andreea Berecleanu, alături de Andrei Zaharescu FOTO oaresuntunporc.ro

Doina Gradea, fosta asistentă personală a lui Adrian Sârbu, dezvăluie într-un nou text publicat pe blog presiunile politice la care a fost supus postul Pro TV în timpul guvernării Năstase.

Într-un text publicat pe blogul oaresuntunporc.ro, Doina Gradea povesteşte momentele extrem de grele prin care a trecut echipa Pro TV după alegerile din 2000, când Ion Iliescu a fost ales din nou Preşedinte al României, iar Adrian Năstase devenea prim ministru. „Am simţit din plin ce a însemnat să fim PRO schimbare în 1996 când Convenţia Democrată Română a câştigat alegerile, iar Emil Constantinescu devenea Preşedinte. În 1996, Pro TV a promovat o campanie puternică de susţinere a schimbării, doar eram generaţia PRO care nu mai voia persoane ce aveau legătură cu trecutul comunist. După 2000, când cei învinşi în 1996 au revenit la putere, asta ne-a costat mult. Timp, nervi, energie“, scrie Gradea pe blogul personal. 

„Şicanele“ la care au fost supuşi oamenii din Pro TV

Fosta asistentă a lui Sârbu continuă dezvăluind că imediat după instalarea noului Guvern au început „şicanele“, pragul Pro TV fiind trecut, rând pe rând, de reprezentanţii Gărzii Financiare, Ministerului Muncii şi Poliţiei Economice: „Câteva luni singura preocupare a unora dintre noi a fost să stăm la dispoziţia autorităţilor de atunci, să le dăm documente peste documente, declaraţii şi să acceptăm acele presiuni (...) Angajaţii acelor ministere veneau în sediul Pro TV uşor jenaţi pentru că ştiau că vin în urma unui ordin precis şi ne rugau să înţelegem situaţia. O înţelegeam. Ce aveam altceva de făcut?“

De asemenea, Gradea aminteşte de un episod în care directorului staţiei de la Chişinău i-a explodat maşina în faţa casei: „Nu eram doriţi la Chişinău, le stăteam ca un ghimpe celor din Guvernul moldovean de la începutul anilor 2000.“ 

Totuşi, Gradea susţine că toate aceste presiuni nu au afectat în niciun fel activitatea companiei şi nici pe angajaţi. Mai mult decât atât, aceasta face o paralelă între „perioada de aur“ a postului din Pache Protopopescu şi cea de după 2013, Gradea criticând actuala conducere şi precizând că televiziunea există „din inerţie“.

„Toate eforturile acumulate de-a lungul timpului au dus la crearea unui brand puternic, care poate trăi liniştit şi din inerţie, cum este cazul de astăzi al Pro TV, care poate exista fără omul care l-a creat, fără echipa lui şi fără o viziune prea clară. Da, asta este ceea ce se întâmplă zilele astea cu Pro TV. Nu are lider, nu are viziune. Este la fel ca celelalte, ceea ce înainte era imposibil. Noul management profită din plin de anii în care s-au investit idei, viziune, şi îşi permite luxul de a acţiona doar ca nişte contabili care se uită continuu la cifre şi aşteaptă profit fără să creeze, ei înşişi, ceva“, notează Doina Gradea pe oaresuntunporc.ro.

Aceasta susţine că la începuturile Pro TV angajaţii erau stimulaţi „să gândească liber, departe de medie, să fie creativi, să nu facă lucruri mici, să inoveze, să facă zilnic lucruri remarcabile.“ 

Andreea Berecleanu şi Andrei Zaharescu „depăşiseră limitele jurnalismului şi profesionalismului“

Pe de altă parte, Gradea vorbeşte şi despre „întâmplări mai puţin plăcute cu oameni care au lucrat în Pro TV“, dând exemplul cuplului de prezentatori Andrei Zaharescu – Andreea Berecleanu. Fosta asistentă a lui Sârbu susţine că cei doi au părăsit trustul întrucât „s-au «implicat» prea tare în conţinutul programului, transformându-l în «talcioc personal».“ „Andrei Zaharescu şi Andreea Berecleanu, care prezentau jurnalul de dimineaţă, se «implicaseră» prea tare în conţinutul programului, transformându-l în «talcioc personal», aşa încât depăşiseră cu mult limitele jurnalismului şi profesionalismului impus cu rigoare de companie şi care puteau afecta imagina Pro TV. Şi-au recunoscu greşeala, au plecat în condiţiile oferite de noi şi şi-au văzut mai departe de viaţa lor“, scrie Gradea. 

Pro TV, o investiţie de 30 de milioane de dolari

Gradea rememorează şi momentul lansării oficiale a postului, pe 1 Decembrie 1995, eveniment ce a avut loc la Palatul Parlamentului şi la care au luat parte 1000 de persoane, printre care oameni de afaceri, politicieni, personalităţi marcante din România, dar şi din străinătate. Gradea subliniază că Pro TV a reprezentat „cea mai mare investiţie din mass media din România“, suma ridicându-se la 30 de milioane de dolari. 

„Evenimentul lansării Pro TV a fost cu totul şi cu totul inedit. De la locaţie, mâncare, muzică, cadouri primite de invitaţi până la momentul culminant, prima transmisie live a noului Pro TV. (...) Pentru că am vrut să-l facem eveniment naţional, l-am invitat pe preşedintele de atunci al României, domnul Ion Iliescu. A acceptat după ce a înţeles momentul şi importanţa lui. (...) Seara lansării a fost magică. A fost primul eveniment privat la Casa Poporului şi a deschis, practic, seria evenimentelor private din această locaţie“, povesteşte Gradea, precizând că la marele eveniment au luat parte, printre alţii, Ronald Lauder, Leonard Fertig, Ion Ţiriac, şefii unor companii media renumite, directori de ziare prestigioase din lume.  

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite