ANALIZĂ De ce Atletico Textila nu marchează puncte de audienţă: „Nu-i exclus ca Pro TV să fi lansat, din greşeală, un serial de nişă“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Angel
Popescu, Mirela Zeţa, Andreea Grămoşteanu, Andreea Mateiu, Bogdan Cotleţ sunt o
parte dintre actorii care fac parte din echipa Atletico Textila FOTO Pro TV
Angel Popescu, Mirela Zeţa, Andreea Grămoşteanu, Andreea Mateiu, Bogdan Cotleţ sunt o parte dintre actorii care fac parte din echipa Atletico Textila FOTO Pro TV

„Atletico Textila“, cel mai nou serial de comedie produs de Pro TV, nu a reuşit să se ridice la nivelul „Las Fierbinţi“ şi duce postul de pe primul loc pe cel de-al treilea în topul audienţelor. Analistul media Iulian Comănescu a analizat pentru „Adevărul“ punctele-cheie ale serialului.

Primul episod al serialului „Atletico Textila“, difuzat la începutul lunii martie, s-a clasat pe locul al treilea, cu o medie de 1,5 milioane de români, după ce „Las Fierbinţi“ pusese Pro TV pe primul loc cu 2,1 milioane de telespectatori. Aproximativ aceeaşi medie s-a înregistrat şi la cel mai recent episod „Atletico Textila“, care a avut o medie de 1,6 milioane de români la nivel naţional. Dar, odată cu începere acestui serial, în jur de 800.000 de români au schimbat canalul, arată paginademedia.ro, cu toate că Pro TV are cote mai bune la nivelul publicului comercial.  

În aceste condiţii, cât de benefică este strategia Pro TV prin care „Atletico Textila“ succede „Las Fierbinţi“? Cât de bună este tema aleasă? Şi, mai ales, ce se va întâmpla cu serialul dacă Pro TV nu îşi atinge obiectivele?

Pro TV a dat naştere unei nişe fără să ştie

Analistul media Iulian Comănescu crede că programarea serialului după „Las Fierbinţi“ este firească, fiindcă e vorba de un sitcom asemnător, care ar trebui să moştenească din publicul acestuia. „Ceea ce vine după «Las Fierbinţi» e aproape un spin-off, producţie derivată“, completează el. Privind cifrele de audienţă, Iulian Comănescu mai spune că „e prea devreme să decretăm insuccesul «Atletico Textila», după numai trei episoade, chiar dacă nici celelalte încercări ale Pro TV de a cupla «Las Fierbinţi» cu un alt sitcom nu au funcţionat, din motive care ţin în ultimă instanţă de calitate“. Astfel, Comănescu evidenţiază un posibil aspect privid serialul „Atletico Textila“: „Dacă ne uităm în rating-urile de până acum, interesant e că «Atletico Textila» e lider de piaţă pe 18 - 49 urban, dar pe locul al treilea, pe targetul naţional. Nu-i exclus ca Pro TV să fi lansat, din greşeală, un serial de nişă“, arată analistul.

Nu-i exclus ca Pro TV să fi lansat, din greşeală, un serial de nişă Iulian Comănescu, analist media

Fotbalul, o temă constantă în viaţa românilor, reprezintă şi punctul central al acestui serial. „«Atletico Textila» are tot ce îi trebuie: patronul temut de întreaga comunitate, soţia preocupată de aparenţe, antrenorul obscur, o echipă de fotbal total nepregătită, iar exemplele pot continua. Pasiunea pentru fotbal nu se opreşte numai la meciurile sau la competiţiile sportive, ci continuă mai departe de acestea: faima, victoriile, banii, femeile, infamiile şi toată atenţia din jurul jucătorilor. Amănuntele picante din viaţa fotbaliştilor şi informaţiile din culisele unei competiţii de fotbal sunt întotdeauna preţioase, la orice nivel, chiar dacă este vorba despre cea mai bogată echipă de fotbal sau cel mai sărac FC dintr-o ligă inferioară. Este o lume potrivită pentru comedie, iar «Atletico Textila» prezintă povestea savuroasă a unei echipe condamnate eşecului“, declara George Dogaru, regizorul serialului. Dar, oare, aceste elemente pot garanta succesul?

Lumea fotbalului, mereu ofertantă

„Premisa e foarte bună, dar problemele pot apărea la scenariu şi execuţie, ulterior“, spune Comănescu, care oferă şi un exemplu. „«Băieţi Buni», poate cel mai ambiţios proiect de serial românesc de după 1989, a avut un prim episod foarte bun, dar s-a făcut ţăndări de la al doilea episod. Impresia mea e că nu avem scenarişti care să scrie altfel decât la metru, iar regizorii folosiţi sunt născuţi în televiziune şi au evoluat doar în televiziune, deci într-o piaţă în care numai telenovelele autohtone au funcţionat pe termen lung. Nu ştiu de ce nu se dau serialele pe mâna unor regizori din noul val - deşi atunci când asta s-a întâmplat, la HBO, s-a lăsat cu pierderi de reputaţie pentru astfel de regizori, fiindcă serialele româneşti ale acestui post sunt constant proaste. S-ar putea să fie, una peste alta, şi o problemă de buget, care se traduce într-o echipă de concepţie restrânsă, puţine zile de filmare, imagine aşa şi-aşa din punct de vedere tehnic, scenografie şi locaţii pe sponci şi toate celelalte“, evidenţiază Iulian Comănescu.

Într-un interviu pentru „Adevărul“, Angel Popescu, actorul care îi dă viaţă antrenorului Traian, spunea că nu poate gira succesul serialului, dar este ceea ce îşi doreşte. „Ceea ce ştiu sigur însă e că lumea fotbalului e o lume plină de pitoresc, iar publicul autohton are nevoie de pitoresc. Dacă vorbim de o poveste legată de fotbal coroborată cu faptul că vorbim de o echipă din liga a patra, dacă găsim în spatele porţilor şi un grătar, o bericică, cred că avem ingredientele necesare pentru a crea un serial de comedie. Ne dorim cu toţii să aibă succes. Nu sunt un vizionar, e ceea ce ne dorim, dar cred că toate lucrurile converg către un viitor succes al nostru“, declara actorul. 

image

FOTO Pro TV 

„Nu cred că avem o specializare numită actor de sitcom în România“

Alături de Angel Popescu, din distribuţia serialului mai fac parte şi Mirela Zeţa, Andreea Grămoşteanu, Andreea Mateiu, Bogdan Cotleţ, Andrei Mateiu, Alexandru Ion, Răzvan Oprea, Sergiu Costache, Pavel Bârsan şi Răzvan Vasilescu, o parte dintre ei făcând parte din fosta echipă a „Mondenilor“. În acest context, Iulian Comănescu spune că nu calitatea actorilor intră în discuţie. „«Mondenii» au avut succes ca actori de sketch-uri până acum, serialul de ficţiune e altceva. Să nu uităm că şi legendarii Monty Python au făcut două lungmetraje discutabile, dintre care unul a fost o înşiruire de sketch-uri, chiar dacă au lăsat şi «Life of Brian» sau «Holy Grail». Seinfeld şi Hugh Laurie sunt singurele exemple notorii de comici care şi-au depăşit faima ca protagonişti ai unor seriale de ficţiune şi aşa mai departe. Dar, în sine, nu de calitatea actorilor vorbim. Nu cred că avem o specializare numită actor de sitcom în România, ca în Statele Unite ale Americii sau Marea Britanie“, afirmă Iulian Comănescu.

Continuă „Atletico Textila“ cu sezonul doi?

În ceea ce priveşte viitorul serialului, analistul media spune că „Atletico Textila“ poate să nu continue cu un viitor sezon doi, mai ales în condiţiile în care nu există o piaţă pentru astfel de seriale. „Nu ştiu exact ce obiective are Pro TV cu «Atletico Textila», dar presupun că va opri serialul după numai un sezon, dacă nu va obţine poziţia de lider de piaţă constant. Din păcate, Pro-ul vrea foarte multe cu resurse foarte puţine. Şi cel mai rău e că celelalte televiziuni nu vor nici măcar atât: Antena 1 nu produce ficţiune, iar Kanal D a renunţat inclusiv la formatele internaţionale adaptate, gen «KidSing». Nu cred că putem vorbi de o piaţă a serialelor româneşti cu acest tip de ambiţii“, încheie Iulian Comănescu. 

TV



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite