Creşte numărul de angajaţi ai AEP şi scade vechimea necesară ocupării posturilor

Creşte numărul de angajaţi ai AEP şi scade vechimea necesară ocupării posturilor

Constantin Mituleţu Buică FOTO Inquam Photos / Octav Ganea

Un proiect care priveşte regulamentul Autorităţii Electorale Permenente a fost aprobat în şedinţa Birourilor Permanente Reunite, modificând astfel regulamentul Autorităţii. Iniţiativa introduce o vechime mai mică necesară ocupării posturilor din cadrul AEP şi creşte numărul angajaţilor, de la 522 la 652.

Ştiri pe aceeaşi temă

Astfel, proiectul de lege transmis de şeful AEP, Constantin Mituleţu Buică, propune creşterea schemei de personal şi modificarea alineatului (2) din articolul 23, introducând o vechime mai mică necesară ocupării posturilor, după cum urmează: 

„a) functia de consultant parlamentar, pentru a carei ocupare este necesara o vechime în specialitatea necesara ocuparii functiei de cel putin 1 an; 

b) functia de expert parlamentar, pentru a carei ocupare este necesara o vechime în specialitatea necesara ocuparii functiei de cel putin 2 ani; 

c) functia de consilier parlamentar, pentru a carei ocupare este necesara o vechime în specialitatea necesara ocuparii functiei de cel putin 3 ani”, arată textul proiectului legislativ. 

Pentru ocuparea funcţiilor publice parlamentare de conducere din cadrul Autoritatii, cu exceptia celor de secretar general, secretar general adjunct, şef departament, director general, director, director adjunct, şef serviciu, şef de secţie şi şef birou, este necesar un „concurs sau examen, de catre personalul Autoritatii care are o vechime de cel putin 3 ani în specialitatea studiilor absolvite”. 

De asemenea, eliberarea din functie, promovarea, modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de serviciu ale functionarilor publici parlamentari ori, dupa caz, a raporturilor de munca ale personalului contractual, nu mai necesită propunerea secretarului general, iar ocuparea temporară a unu loc se poate face peentru o perioadă de 6 luni..

O altă modificare îi oferă preşedintelui AEP posibilitatea de a aproba sau respinge documentele supuse aprobării. În acelaşi timp, proiectul legislativ restrânge îndatoririle secretarului general, în sensul că acesta nu mai coordonează buna funcţionare a compartimentelor şi activităţilor cu caracter funcţional din cadrul Autorităţii.

De asemenea, cei doi secretari adjuncţi ai Autorităţii pot acum să fie numiţi prin modificarea raporturilor de serviciu, cu avizul consultative al birourilor permanente reunite ale celor două Camere ale Parlamentului.   

De asemenea, „în cadrul Departamentului sistemul informational electoral national se înfiinteaza, în conditiile art. 1022 alin.(3) din Legea m. 208/2015, cu modificarile şi completarile ulterioare, functii de specialist in tehnologia informatiei şi comunicatiilo”, iar departamentele de specialitate prevazute la alin. (1) se subordoneaza direct preşedintelui Autoritatii”, mai arată proiectul de lege”. 

O altă modificare a proiectului prevede subordonarea filialelor către Departamentului coordonarea şi monitorizarea activitatilor în teritoriu.

De asemenea, la articolul 16, alineatele (3) şi (6) se modifica şi vor avea urmatorul cuprins: ,,(3) Directia este condusa de un director şi un director adjunct”, mai prevede proiectul de lege.

Pentru modificarea regulamentului, proiectul trebuie aprobat în Birourile Permanente ale celor două camere ale Parlamentului. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările