Managerul schimbat după o anchetă care arăta că lucrează prea puţin făcea profit de 10 milioane de euro pe an

Managerul schimbat după o anchetă care arăta că lucrează prea puţin făcea profit de 10 milioane de euro pe an

Managerul a fost schimbat după ancheta unui detectiv particular FOTO Pixabay

Ziarul „Adevărul” a prezentat cazul unui manager din România care a fost schimbat din funcţie pentru că nu era suficient de dedicat companiei. Pentru a demonstra că managerul este mai preocupat de propriile sale afaceri decât de compania care îl plătea cu 10.000 de euro lunar, multinaţionala a angajat un detectiv particular.

Cazul managerului unei multinaţionale din România, concediat după o anchetă a unui detectiv particular, pentru că nu era suficient de dedicat companiei, a stârnit reacţii diverse în mediul online, unii dintre comentatori arătând că nu contează timpul pe care managerul îl petrecea la birou dacă avea performanţe.

„Adevărul” a analizat cazul din acest punct de vedere, iar procesul dintre fostul manager şi multinaţională arată că, la o cifră de 60 de milioane de euro anual, compania din România, membră a unui grup care operează în şapte ţări europene, avea un profit de 10 milioane de euro.

De altfel, în procesul prin care a dat în judecată compania pentru că l-a revocat din funcţie managerul a arătat că de la deschiderea afacerii din România şi până la punerea ei pe roate „efectiv lucra zi si noapte, fără sărbători legale, fără concedii, fără sâmbete şi duminici”.

Managerul revocat din funcţie a mai arătat că, deşi în contractul de mandat este precizat faptul că va avea concediu de odihnă conform codului muncii, niciodată nu puteam sa plece mai mult de 5-6 zile şi atunci numai în condiţiile în care asociaţii, şefii lui, erau de acord cu acest lucru.

„Dar şi în zilele acelea trebuia să rămân conectat la telefon şi la mail şi să răspund şi să coordonez activitatea cinematografelor, să rezolv orice problemă apărută”, a mai arătat managerul, susţinând că o lună perioadă de timp, pentru binele companiei şi-a neglijat familia, copiii si soţia.

Administratorul din România al multinaţionalei a mai arătat că în momentul în care a fost înştiinţat că va fi revocat din funcţie a fost şocat şi a întrebat care este motivul recovării în condiţiile în care firma avea deja un profit de 10 milioane de euro, la o cifră de afaceri de 60 milioane de euro. „Răspunsul CEO a fost acela că am investit economiile mele alături de tatăl meu şi alti prieteni din copilărie în achiziţionarea unor apartamente şi în acest fel nu mi-am dedicat timpul 100% companiei”, a mai arătat managerul destituit în proces.

Rezultatele bune, atribuite companiei-mamă

Multinaţionala dată în judecată de fostul său administrator din România nu a contestat în proces rezultatele bune ale societăţii din România, dar a pus rezultatele în principal pe seama „strategiei de dezvoltare care este stabilită la nivel de grup, iar nu de ţară, dar şi specificului activităţii”.

„Reclamantul nu a fost implicat în nicio dezvoltare a strategiei, ci a acţionat cum a fost instruit, urmând ordinul managerului său direct şi/sau al directorului general”, au arătat în proces reprezentanţii multionaţionalei.

Referitor la faptul că fostul manager şi-a neglijat familia pentru companie, reprezentanţii multinaţionalei au arătat că acest lucru nu este adevărat, ancheta detectivului particular arătând că managerul petrecea cu familia un timp pe care nu oricine şi-l permite.

„Societatea nu poate fi răspunzătoare pentru modul în care un colaborator îşi desfăşoară viaţa de familie. Menţionăm, însă, si că, din investigaţia dispusă de societate, a reieşit că reclamantul petrecea timp cu familia sa - în special dimineaţa. După ce îşi conducea fetiţa la şcoală, reclamantul se întorcea acasă, unde petrecea în jur de 3 ore, şi apoi pleca. Or, puţine persoane îşi permit luxul de a pleca în jurul orei 12 de acasă”, a arătat compania multinaţională în proces.

Reamintim, printr-un proces deschis la Tribunalul Bucureşti, fostul administrator al firmei din România deţinute de o companie multinaţională din domeniul divertismentului a cerut despăgubiri de aproape 2,2 milioane de lei după ce a fost revocat din funcţie pentru că nu a fost suficient de dedicate companiei. Cu un an înainte de revocare, directorul general al holdingului l-a convocat pe administratorul său din România, atrăgându-i atenţia cu privire la comportamentul său. Când a realizat că avertismentul este ignorat, iar administratorul „continuă să îşi neglijeze responsabilităţile, pentru eliminarea oricăror îndoieli în privinţa activităţii reclamantului, Societatea a decis angajarea unui detectiv particular”.

Prin urmare, managerul a fost urmărit pas cu pas timp de două săptămâni, timp în care s-a constatat că administratorul lucra pentru companie două ore pe zi, restul timpului petrecându-l în desfăşurarea afacerilor personale. Tribunalul Bucureşti i-a dat dreptate companiei, dar procesul continuă la Curtea de Apel Bucureşti.

Vă recomandăm să citiţi şi:

Un şofer care a demisionat pentru că nu şi-a primit banii s-a trezit concediat disciplinar. Cum a fost tranşat cazul

Un român a cerut concediu fără plată încă din prima zi de muncă. Concediat imediat, a dat angajatorul în judecată

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările