Ce alimente ar trebui să nu mâncăm înainte de culcare pentru a avea un somn liniştit şi pentru a nu lua în greutate

Ce alimente ar trebui să nu mâncăm înainte de culcare pentru a avea un somn liniştit şi pentru a nu lua în greutate

Se recomandă să nu mâncăm prea mult înainte de culcare

Fiecare dintre noi ar trebui să ia trei mese pe zi pentru un stil de viaţă sănătos, însă nu doar numărul lor este relevant, cât şi ce mâncăm şi la ce ore. Nutriţioniştii au făcut o listă a alimentelor nerecomandate înainte de culcare.

Ştiri pe aceeaşi temă

Nu este bine să mergi la culcare dacă înainte nu ai mâncat nimic. Însă unele alimente nu îţi vor face somnul mai dulce, de aceea este bine să ştii de ce să te fereşti. Corpul are nevoie de pauză pe timp de noapte, iar digestia nu trebuie să facă excepţie. Printre alimentele care sunt interzise înainte de culcare se numără mâncarea de tip fast-food, dar şi ciocolata. De asemenea, nutriştioniştii ne sfătuiesc să stăm departe de alimentele picante şi sosurile condimendate care pot îngreuna digestia. Primele pe listă sunt pastele. Pe cât sunt de bune, pe atât sunt de calorice. Pastele sunt o sursă bogată de carbohidraţi, care se transformă în grăsimi imediat cum te pui în pat. În plus, conţin şi toppinguri cu brânză, uleiuri sau carne.

În timpul zilei, nutrişioniştii susţin că pastele, carnea sau ouăle pot fi consumate fără restricţii, nu însă şi după ora 18.00, când organismul nostru nu mai funcţionează la parametri maximi, deci şi digestia va fi una mai înceată.

"Putem să avem un mic-dejun mai consistent, să mâncăm ceva mai mult la prima masă a zilei, putem să consumăm proteine sau ouă...o bucată de carne este în regulă, însă nu şi înainte de culcare, când sunt recomandate alimentele care se digeră uşor şi care, pe lângă faptul că sunt hrănitoare, nu ne vor da bătăi de cap după câteva ore de somn, crampe sau dureri de stomac. Pastele nu se încadrează în această categorie", explică nutriţionistul Iulia Hărădrean.

Pe locul al doilea în lista nutriţioniştilor se situează pizza, aliment care din nefericire pe cât de gustos este, pe atât de greu de digerat, nu doar pentru că blatul este greu de digerat, fiind din făini, ci şi mezelurile, carnea sau sosul picant sau cu usturoi nu este recomandat înainte de culcare.

O pizza medie conţine aproximativ 650 de calorii, să nu mai vorbim că după astfel de alimente apare şi setea care ne poate trezi din somn. Bomboanele sunt şi ele interzise seara, nu doar pentru cei care vor să ţină greutatea sub control, ci şi pentru persoanele care nu au nici o problemă în a se îngrăşa. Din cauza conţinutului mare de zahăr, pe cât de dulci sunt, pe atât de multe coşmaruri ne pot provoca. Alimentele bogate în zaharuri stimulează activitatea creierului şi favorizează apariţia viselor urâte. Din această cauză, dimineaţă ne putem simţi obosiţi, fără energie şi indispuşi. În acest capitol, al dulciurilor nerecomandate la ore târzii, se află şi ciocolata neagră, care conţine cofeină şi care poate provoca insomnii.

Legumele precum ceapa, brocoli sau varza sunt şi ele indicate a fi consumate mai degrabă la prânz sau la cină şi nu seara târziu, deoarece conţin fibre insolubile care sunt greu de digerat. „La cină este foarte bine să consumi doar alimente uşor digerabile. Nu vrei să îţi aglomerezi stomacul cu mâncăruri grele şi abundente. Masa de seara poate imita foarte uşor masa de dimineaţă", susţine nutriţionistul.

Prăjelile, sosurile, maioneza, smântâna, pâinea, dulciurile, băuturile carbogazoase, cartofii, alimentele picante, alimentele semipreparate, tot ce este bogat în calorii, coloranţi, conservanţi sau chiar în proteine destul de greu de digerat, toate ar trebui evitate seara. De asemenea, trebuie să ţinem cont că porţiile sunt foarte importante, nu doar ce manancăm. 

Alegerea alimentelor potrivite pentru sănătatea şi silueta noastră poată fi extrem de grea în condiţiile în care rafturile supermarketurilor sunt pline de tentaţii. Ca o regulă general valabilă, ar trebui să acţionăm pe două planuri. Practic să avem şi un aport de acizi graşi esenţiali, omega 3, omega 6, consum de peşte, nuci, semniţe şi alte oliagenoase. De asemenea, pentru întărirea sistemului imunitar e indicat să consumăm citrice, iar legumele proaspete sunt şi ele un aliat de încredere, însă toate acestea nu la ore târzii, nici măcar de poftă pentru a nu face din asta un obicei.

Vă mai recomandăm:

Alimentele-droguri: te fac să mănânci mai mult în loc să te saturi

5 alimente anticancer pe care să le introduci în dietă

Alimentele care sunt o adevărată otravă pentru organism. Medic: „Nu ştiu cum se face, dar toate reuşesc să bifeze nu unul, ci mai multe efecte negative“

 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările