Colaps financiar la Primăria Adjud. Angajaţii şi asistaţii mai primesc doar 30% din venitul lunar. „Nu ne-am lăfăit, am ţinut toate cheltuielile sub control“

Colaps financiar la Primăria Adjud. Angajaţii şi asistaţii mai primesc doar 30% din venitul lunar. „Nu ne-am lăfăit, am ţinut toate cheltuielile sub control“

Primăria Adjud

Primăria municipiului Adjud, judeţul Vrancea, a ajuns la fundul sacului cu banii, când mai sunt cinci luni până la sfârşitul anului 2019.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cea mai gravă situaţie se înregistrează în ceea ce priveşte bugetul de funcţionare iar primele măsuri se vor vedea săptămâna viitoare, pe data de 15 august, când se vor plăti salariile.

S-a convenit ca toţi funcţionarii şi angajaţii din structurile primăriei să primească doar 30% din salariu, sperându-se că salariile vor fi reîntregite ulterior, printr-o eventuală rectificare bugetară la nivelul bugetului de stat, deşi previziunile sunt sumbre din acest punct de vedere.

Edilii sunt deja resemnaţi şi dau din umeri cu privire la viitorul incert.

"Vom da doar 30% din salarii. Avem 100 de angajaţi la primărie, încă 150 de oameni care iau ajutorul social, 200 de însoţitori ai persoanelor cu handicap, 20 de angajaţi la asistenţa socială, încă şase salariaţi la serviciul de iluminat. Situaţia este dezastruoasă pentru noi, în condiţiile în care nu ne-am lăfăit în bani ci am ţinut toate cheltuielile sub control de la începutul anului", ne-a declarat Claudiu Cristea, viceprimarul PSD al municipiului Adjud.

Potrivit acestuia, Primăria Adjud are nevoie de 8 milioane de lei pentru a putea funcţiona până la sfârşitul anului, dar şi pentru plata arieratelor, iar din calculele de la rectificare rezultă că municipiul Adjud ar urma să primească 650.000 de lei, adică aproape nimic.

Mai mult decât atât, situaţia se adânceşte şi mai tare cu cât Primăria nu a plătit de două luni contribuţiile sociale pentru angajaţi, ceea ce va duce la sancţiuni suplimentare care vor provoca alt gol în buget.

Profesorii navetişti acuză la rândul lor că sunt afectaţi de colapsul financiar, după ce din luna martie nu le-a mai fost decontat transportul.

Se pare că şi alte unităţi administrativ teritoriale din Vrancea vor intra în colaps financiar în următoarea perioadă, Primăria Focşani anunţând deja că a luat bani de la secţiunea de funcţionare pentru a plăti lucrări de investiţii.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: