Soluţia revoluţionară a unor IT-işti români pentru a supraveghea examenele online ale studenţilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O compania IT din România a lansat o platformă care permite universităţilor să supravegheze studenţii care dau examene la distanţă şi să prevină înşelăciunea. Aplicaţia combină biometria de tastare, verificarea acţiunilor utilizatorului în browser, capturile cu camera video a utilizatorului şi recunoaşterea feţei.

IT-iştii de la Tremend au explicat pentru „Adevărul” cum funcţionează aplicaţia şi care sunt oportunităţile pe care le-a adus criza medicală companiilor  IT. 


„Prin intermediul observED venim în sprijinul universităţilor, centrelor de învăţare şi furnizorilor de certificări care în contextul actual trebuie să asigure sesiuni de testare la distanţă cu acelaşi nivel de siguranţă ca testarea faţă în faţă. Astfel, instituţiile se asigură că păstrează controlul asupra sesiunii de testare şi reduc costurile, precum şi timpul petrecut cu planificarea, organizarea şi supravegherea persoanelor examinate”, a declarat pentru „Adevărul” Alexandru Paraschiv,  director al Departamentului de Inovaţie al Tremend. 


Aplicaţia foloseşte amprenta biometrică a tiparului de tastare a unui utilizator, capabilităţile de recunoaştere a feţei, care detectează în timp real dacă studentul părăseşte fereastra de browser în care susţine examenul, cu intenţia de a trişa.

La final de examen, observED generează şi livrează automat, către organizatorul examenului, câte un raport detaliat despre comportamentul din timpul testării al fiecărei persoane.


Adevărul: Ce oportunităţi credeţi că a adus pandemia de COVID-19 pe piaţa de IT din România?


Alexandru Paraschiv: În contextul schimbărilor care s-au petrecut într-un timp foarte scurt, industria IT a fost stimulată să dezvolte, pentru companii, soluţii şi produse digitale, online, care fac mai uşoară viaţa oamenilor, contribuind la păstrarea distanţării fizice şi la limitarea răspândirii coronavirusului.

Au fost lansate soluţii de telemedicină, au apărut tot mai multe aplicaţii pentru semnarea contractelor şi a documentelor la distanţă, folosind semnătura digitală şi platformele de onboarding digital, a crescut nivelul de utilizare a senzorilor şi dispozitivelor ce reduc contactul fizic, ca de exemplu self checkout în retail. 

Ce produse a dezvoltat Tremend în acest context?

În ultima perioadă, ne-am concentrat atenţia atât pe susţinerea eforturilor în lupta împotriva răspândirii COVID-19, cât şi pe sprijinirea partenerilor şi a companiilor din diverse industrii cu soluţii de business continuity.

 Pentru companiile care au nevoie de platforme prin care proprii clienţi să acceseze servicii de la distanţă, am creat TORP, o soluţie competitivă de înrolare digitală cu aplicabilitate în industrii variate, de la financiar şi telecom, până la educaţie şi sănătate.

 Tot în contextul actual, al nevoii de digitalizare, am dezvoltat o aplicaţie de telemedicină, pentru consultaţii la distanţă precum şi o soluţie ce facilitează reîntoarcerea în siguranţă a angajaţilor la locul de muncă, în urma crizei COVID-19. De asemenea, am lansat observED, o soluţie pentru supravegherea online, de la distanţă, a examenelor. Aplicaţia asigură securitate sporită datorită tehnologiilor emergente de supervizare şi validarea a identităţii prin date biometrice, în parteneriat cu TypingDNA.

 În zona de cercetare şi dezvoltare lucrăm, împreună cu Universitatea Bucureşti, la o aplicaţie software denumită HumanoID. Prin intermediul Inteligenţei Artificiale, HumanoID va permite verificarea şi validarea posesorului unui act de identitate prin compararea pozei din actul de identitate cu poza persoanei care îl deţine. Această soluţie va fi aplicată în înrolarea automată a unui utilizator în aplicaţii comerciale sau digitale. 

Cum funcţionează aplicaţia

Una dintre cele mai interesante aplicaţii ale companiei dvs. este „observED”. Cât s-a lucrat la aplicaţie, care a fost investiţia şi în ce stadiu se află? Explicaţi-ne vă rog care este sistemul de funcţionare al aplicaţiei şi de ce e mai mult decât o simplă verificare a istoricului browser-ului?

Am lansat observED într-un timp foarte scurt, datorită soluţiei noastre interne - Tremend Application Foundation - pentru dezvoltarea rapidă a aplicaţiilor pe baza unor module deja existente. Aceste module pot fi imediat ajustate în funcţie de platforma pe care dorim să o creăm şi ne permit să răspundem rapid nevoilor pieţei.

Prin intermediul observED venim în sprijinul universităţilor, centrelor de învăţare şi furnizorilor de certificări care în contextul actual trebuie să asigure sesiuni de testare la distanţă cu acelaşi nivel de siguranţă ca testarea faţă în faţă. Astfel, instituţiile se asigură că păstrează controlul asupra sesiunii de testare şi reduc costurile, precum şi timpul petrecut cu planificarea, organizarea şi supravegherea persoanelor examinate.

Datorită tehnologiilor emergente pe care le integrează şi a scenariilor luate în calcul, observED poate înlocui cu succes supervizorul în timpul examenelor scrise. Pentru validarea identităţii, aplicaţia foloseşte amprenta biometrică a tiparului de tastare a unui utilizator. Este un mod inovator de autentificare, bazat pe algoritmii de Inteligenţă Artificială dezvoltaţi de TypingDNA, companie care oferă soluţii SaaS de biometrie comportamentală şi de autentificare bazate pe modul în care utilizatorii tastează şi interacţionează cu un dispozitiv.

La aceasta se adaugă capabilităţile de recunoaştere a feţei, folosind tehnologiile Microsoft împreună cu soluţiile software create de Tremend care detectează în timp real dacă studentul părăseşte fereastra de browser în care susţine examenul, cu intenţia de a trişa.

Totodată, aplicaţia face capturi ale feţei utilizatorului, la intervale de timp diferite, folosind camera video a dispozitivului de pe care este susţinut examenul. În acest fel se poate verifica dacă persoana examinată a fost înlocuită de altcineva pe parcursul testării. În cazul unui comportament suspect, platforma trimite alerte către instituţia examinatoare.

La final de examen, observED generează şi livrează automat, către organizatorul examenului, câte un raport detaliat despre comportamentul din timpul testării al fiecărei persoane.

Aplicaţia se integrează prin intermediul unui plugin cu Moodle, cel mai popular sistem open-source de gestionare a procesului de învăţare (LMS - Learning Management System), cu peste 100 de milioane de utilizatori, în care sunt înscrise universităţi şi centre de învăţare din întreaga lume.

       

Care sunt „plusurile” produsului comparativ cu alte produse similare de pe piaţă?

Aplicaţia integrează multiple niveluri pentru asigurarea integrităţii: biometria de testare, verificarea acţiunilor utilizatorului în browser, capturile cu camera video a utilizatorului, recunoaşterea feţei utilizatorului. Toate acestea certifică faptul că examenul online, la distanţă, s-a desfăşurat corect.

Un alt plus vine din zona costurilor, ceea ce reprezintă un avantaj pentru universităţi, mai ales atunci când trebuie testaţi peste 60.000 de studenţi într-o sesiune. Cu ajutorul observED, aceştia pot susţine examenul în aceeaşi zi, sub supravegherea unei soluţii software bazată pe inteligenţa artificială.   

    

Care este feedback-ul din piaţă? Există deja implementat sistemul undeva?

Soluţia livrată de Tremend răspunde unei nevoi a pieţei, iar feedback-ul a fost unul pozitiv. Ca urmare a pandemiei generată de noul coronavirus, a mutării tot mai multor activităţi în mediul online, inclusiv a cursurilor şi a examenelor, nevoia unei soluţii care să poată fi folosită imediat, fără dezvoltări adiacente semnificative, a crescut.

În ceea ce priveşte partea de implementare, momentan, observED este în stadiul de rulare a unor examene pilot în cadrul unui centru de testare pentru diverse acreditări şi în cadrul unei universităţi. 

    

Digitalizarea nu va mai reprezenta doar un trend, este aici ca să rămână

Universităţile din toată lumea caută acum sisteme care să le permită evaluarea corectă a studenţilor. Care sunt condiţiile pentru implementarea aplicaţiei „observED” şi care ar fi, aproximativ, costurile necesitate?

Avantajul observED vine din faptul că este adaptabilă diferitelor sisteme de învăţământ ale universităţilor, cum este de exemplu Moodle, precum şi altor platforme de învăţare, datorită plugin-urilor pe care le punem la dispoziţie. Un plugin extinde funcţionalitatea unei aplicaţii prin adăugarea unor opţiuni noi, în funcţie de cerinţe. De aceea, timpul de implementare a soluţiei observED este cu mult redus şi implicit şi costurile, pentru că nu necesită o echipă specializată pentru instalare. 

Cum credeţi că va evolua modul în care educaţia va arăta după ce va trece criza medicală? Soluţiile de tipul „observED” sunt „temporare” sau vor face parte din noua normalitate a educaţiei?

Această pandemie a arătat capacitatea de adaptare şi nivelul de flexibilitate a companiilor şi le-a încurajat să investească în transformarea digitală a proceselor lor. Business-urile care vor înţelege avantajele digitalizării - printre care se numără reducerile de costuri şi economisirea de timp prin automatizarea unor procese, oferirea de produse şi servicii cu o valoarea adăugată - vor alege să rămână în această zonă.

Digitalizarea nu va mai reprezenta doar un trend, este aici ca să rămână, pentru a ajuta companiile să se diferenţieze într-o piaţă tot mai competitivă. 

În  zona de telemuncă există soluţii diferite

Vedeţi fezabil un produs de tipul „observED” adaptat la piaţa „muncii de acasă”, care a devenit o realitate pentru majoritatea companiilor în ultimele luni?  

Am dezvoltat ObservED pentru a veni în sprijinul centrelor de învăţare, de testare şi a universităţilor care au nevoie să susţină examenele online, la distanţă.

În ceea ce priveşte zona de telemuncă există soluţii diferite, care facilitează onboarding-ul noilor angajaţi, accesul în condiţii de siguranţă deplină la informaţiile şi aplicaţiile unei companii, fără a leza confidenţialitatea datelor. Furnizorii de tehnologii pariază deja că cererea de instrumente de lucru la distanţă va continua să crească şi după ridicarea blocajelor regionale.

La distanţă vor continua, în perioada următoare, şi interviurile de recrutare. Pentru a-i atrage pe candidaţii obişnuiţi deja cu lucrul remote, investiţia în tehnologiile de recrutare la distanţă şi de onboarding vor fi esenţiale în construirea unei relaţii eficiente şi vor poziţiona compania ca un bun angajator, în noua paradigmă a telemuncii. 

Care au fost provocările companiei pe timpul pandemiei? Care credeţi că sunt provocările IT-ului românesc în perioada următoare?

După instalarea stării de urgenţă, prioritatea a fost să ne asigurăm că echipa noastră se află în siguranţă. Am migrat rapid şi fără probleme la lucrul 100% de acasă, mutând toate operaţiunile în mediul online. Telemunca făcea parte din cultura noastră, astfel că aveam deja implementate tehnologiile şi infrastructura necesare continuării activităţii de la distanţă, iar tranziţia nu ne-a afectat în nici un fel activitatea în termeni de securitate, comunicare, organizare, calitate şi performanţă.

Totodată, la nivel de business, ne-am adaptat rapid cerinţelor pieţei, unde necesitatea accelerării procesului de transformare digitală este în creştere. Continuăm să investim în dezvoltarea propriilor produse, cum este de exemplu TORP, platforma de înrolare digitală a clienţilor, observED şi în alte proiecte de cercetare şi dezvoltare. 

    

Citeşte şi

Un start-up românesc reinventează turismul în pandemie: „În Roma avem un joc bazat pe cartea «Îngeri şi Demoni»”

Capitala IT-ului din România: oraşul în care 1 din 11 angajaţi lucrează în domeniu

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite