Edilii din Braşov vor să reintroducă troleibuzele în zona centrală pentru a reduce poluarea. Lipsa reţelelor electrice, rezolvată cu baterii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Deocamdată, reprezentanţii Primăriei nu iau în calcul amenajarea unor noi reţele de troleibuz. Foto: Arhivă
Deocamdată, reprezentanţii Primăriei nu iau în calcul amenajarea unor noi reţele de troleibuz. Foto: Arhivă

Edilii braşoveni au anunţat că au în proiect reintorducerea unor linii de troleibuz în zona centrală a oraşului. Astfel, cele 26 de troleibuze noi care ar urma să fie achiziţionate în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării ar urma să asigure transportul exclusiv pe linii care fac legătura cu centrul oraşului, respectiv să aibă capăt de linie în Livada Poştei.

Practic, din 2006, liniile de troleibuz către zona centrală a oraşului au fost desfiinţate, transportul fiind asigurat doar cu autobuze,  iar singurele trasee funcţionale de troleibuz au mai rămas prin cartiere. După ce se va face achiziţia însă, pe linia 1 (Triaj - Livada Poştei) vor circula 6 troleibuze noi, pe 2 (Rulmentul - Livada Poştei), alte 3, pe 6 (Saturn - Livada Poştei) transportul va fi asigurat cu 10 astfel de mijloace de transport, iar pe 31 (Valea Cetăţii - Livada Poştei), cu alte 7.
 

Edilii promit o îmbunătăţire a frecvenţei mijloacelor de transport


„Cele patru linii au fost stabilite şi în urma analizelor de trafic. Prin introducerea noilor troleibuze se va îmbunătăţi confortul şi siguranţa călătorilor, dar şi frecvenţa de succedare şi capacitatea de transport oferită călătorilor. De asemenea, odată cu scoaterea autobuzelor diesel de pe cele 4 linii, vom reduce şi poluarea în zona centrală a oraşului”, a precizat primarul Braşovului, George Scripcaru.

Nu se vor amenaja reţele noi


În zona centrală însă, reţeaua de troleibuz a fost demontată, astfel că planul edililor este ca pe tronsonul dintre Ceasu Rău şi Livada Poştei, respectiv la întoarcere până la Patria, troleibuzele să meargă pe baterii, noile maşini urmând să fie dotate cuacumulatori ce permit o autonomie de la reţeaua de alimentare de minim 5 kilometri, iar distanţa ce o au de parcurs cu captatoarele lăsate este de aproximativ 3 km. Deocamdată, reprezentanţii Primăriei nu iau în calcul amenajarea unor noi reţele de troleibuz, urmând de altfel să achiziţioneze şi autobuze electrice sau hibird, astfel încât să fie redus gradul de poluare.

Citeşte şi:
 

Birou special pentru obiectele pierdute în autobuz sau troleibuz

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite