Autobuz electric, alimentat cu hidrogen, în probe la Braşov

Autobuz electric, alimentat cu hidrogen, în probe la Braşov

Autobuz alimentat cu hidrogen în probe la Braşov FOTO Ioan Buciumar

În aceste zile, la Braşov se testează primul autobuz electric, alimentat cu o pilă care funcţionează pe bază de hidrogen. Astfel, de la producţie şi până la exploatare, toate procesele sunt prietenoase cu mediul.

Ştiri pe aceeaşi temă

Un autobuz electric alimentat cu hidrogen este în probe în aceste zile la Braşov. Pe lângă faptul că nu poluează în timpul exploatării, în cazul unui asemenea mijloc de transport nu există poluare nici în timpul fabricaţiei, aşa cum se întâmplă cu bateriile pentru maşinile electrice. 
 
Preţul unui asemenea autovehicul este ridicat – 700.000 de euro, plus TVA – însă, în condiţiile poluării din ultimii ani, beneficiile sunt mai importante. 
 
„Este un vehicul 100% ecologic,verde. Propulsia este electrică şi are ca avantaje faţă de autobuzele cu acumulatori faptul că nu necesită o infrastructură special pentru alimentare, încărcarea se face foarte rapid, pe parcursul iernii nu scade autonomia, aşa cum se întâmplă la autobuzele electrice cu acumulatori”, a spus Ovidiu Borcea, reprezentant Solaris.
 
Autobuzul are motor electric, la fel ca în cazul autobuzelor electricecare circulă deja pe străzile din România, însă curentul nu este furnizat de acumulatori, ci este produs de pila de combustie, care funcţionează cu hidrogen.  
 
În perioada actuală, producerea şi îmbutelierea hidrogenului reprezintă o problemă, din cauza lipsei firmelor din domeniu, dar înfiinţarea acestora nu prezintă dificultăţi tehnice. Funcţionarea unui asemenea mijloc de transport în comun este foarte simplă.
 
„Metoda de producere a hidrogenului este prin electroliză, iar atât timp cât ai sursa de energie verde, sursă de energie regenerabilă, iar hidrogenul este verde, înseamnă că poluarea este zero”, a declarat Alexandru Bădescu, reprezentant Linde Gaz România.
 
Firma de transport public din Braşov îşi propune în această perioadă să achiziţioneze vehicule prietenoase cu mediul, în vederea reducerii poluării. 
 
„RATBV este orientat spre a moderniza flota de transport public al municipiului Braşov în permanenţă. Ne orientăm cu paşi repezi spre tracţiunea electrică, iar aceasta bazată pe pila de hidrogen este una dintre soluţiile pe care piaţa le oferă astăzi şi încercăm să scădem cât mai mult amprenta de dioxid de carbon de deasupra Braşovului”, a spus directorul RATBV SA, Marian Geman.
 
Este primul autobuz electric alimentat cu hidrogen, testat în Romania. Din această cauză, încă nu avem staţii de încărcare, dar acestea se pot amenaja foarte uşor. În plus, alimentarea, spre deosebire de autobuzele electrice, durează 5-10 minute. 
 
Mai mult, în cazul autobuzelor electrice, se polueaza foarte mult în timpul procesului de producere a acumulatorilor, în timp ce hidrogenul se poate obţine printr-o tehnologie complet verde. Nici autonomia nu este afectată de temperaturile negative din timpul iernii, deci avantajele sunt multiple. 
 
Preţul este primul dezavantaj, deoarece costă 700.000 de euro, plus TVA. În acest moment, şi alimentarea cu hidrogen este destul de scumpă, dar, dacă se vor înmulţi vehiculele pe hidrogen, costurile vor fi similare cu cele din cazul autovehiculelor electrice. 
 
Autobuzele au autonomie de 350 de kilometri, 105 locuri - dintre care între 25 şi 35 pe scaune - şi li se pot monta toate dotările existente pe autobuzele moderne. 
 
Autobuzul va fi testat până la finalul acestei săptămâni, perioadă în care conducerea RATBV Braşov urmăreşte mai mulţi parametri, în vederea luării unei decizii. 
 
Vă mai recomandăm:
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările