CNAIR anunţă deschiderea circulaţiei pe lotul 1 al autostrăzii Sebeş-Turda până la finalul anului 2019

CNAIR anunţă deschiderea circulaţiei pe lotul 1 al autostrăzii Sebeş-Turda până la finalul anului 2019

Antreprenorul a turnat asfalt pe cea mai mare parte a traseului lotului 1

Reprezentanţii Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) sunt, în continuare, optimişti cu privire la finalizarea lucrărilor la lotul 1 al Autostrăzii Sebeş - Turda, în 2019.

Ştiri pe aceeaşi temă

Printr-un comunicat de presă, CNAIR a anunţat deschiderea circulaţiei pe lotul 1 al autostrăzii Sebeş-Turda până la finalul anului 2019. 
 
”Stadiul fizic al lucrărilor pentru obiectivul Autostrada Sebeş – Turda, Lot 1 a ajuns, în prezent, la 78,6%, faţă de 61% cât era în decembrie 2018. Având în vedere că lucrările rămase de executat nu afectează partea carosabilă, există posibilitatea ca în funcţie de condiţiile meteorologice, acest sector de autostradă să fie deschis circulaţiei la sfârşitul acestui an”, au precizat reprezentanţii CNAIR.
 
Lotul 1 al autostrăzii se întinde la Sebeş şi până la Alba Iulia şi are o lungime de 17 kilometri. Antreprenorul, Asocierea Impresa Pizzarotti - Pomponio Construcţii SRL, ar trebui să lucreze intens pentru a finaliza lucrarea până la sfârşitul anului. Estimarea iniţială se referea la deschiderea traficului fără o parte din bretelele de legătură de la nodul rutier Lancrăm.
 
 
Principala problemă cu care se confruntă, în prezent, antreprenorul este necesitatea îndepărtării deşeurilor identificate pe amplasamentul unei bretele a nodului rutier Alba Iulia sud. Aici a funcţionat vechea groapă de gunoi a oraşului care, ulterior, a fost acoperită cu pământ. La momentul la care constructorul a intrat cu utilajele pentru a realiza structura de rezistenţă a drumului au fost scoase la iveală deşeuri vechi de peste 30 de ani.
 
În urmă cu 10 zile, traficul rutier pe A1, în zona Sebeş, a fost închis pentru 24 de ore pentru ca antreprenorul lotului 1 de la A10 să poată construi podurile aferente bretelelor care traversează A1.
 
Valoarea contractului pentru lotul 1 este de 541.739.137,21 lei fara TVA din care: 460.478.266,63 lei - Fondul de Coeziune (85%), 81.260.870,58 lei - Guvernul Romaniei (15%). Lucrările au început în decembrie 2014.
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: