Şeful RCS&RDS, primele declaraţii despre restructurările de la Digi24: Nu ne dorim să avem în portofoliu un post de opoziţie, ci unul echidistant

Şeful RCS&RDS, primele declaraţii despre restructurările de la Digi24: Nu ne dorim să avem în portofoliu un post de opoziţie, ci unul echidistant

Şeful RCS-RDS a făcut primele declaraţii despre restructurările masive prin care a trecut în ultimele luni postul de ştiri Digi24. Serghei Bulgac a subliniat şi că nu-şi doreşte să aibă în portofoliu „o televiziune de opoziţie“.

Ştiri pe aceeaşi temă

Într-un interviu pentru New Money, Serghei Bulgac, preşedinte şi CEO al RCS&RDS, care deţine Digi24, a făcut primele declaraţii privind schimbările majore prin care a trecut postul de ştiri şi a pus totul pe seama „veniturilor insuficiente“.

„Nu suntem atât de vizibili cum e Pro TV, cum e Antena, dar, în sine, portofoliul este foarte mare. În cadrul acestuia, Digi 24, istoric, a fost segmentul care a avut cumva cele mai mari investiţii, cele mai mari costuri operaţionale, însă venituri insuficiente. Venituri din publicitate. Postul nu a vândut publicitate deloc în primii trei-patru ani. De doi-trei ani, noi vindem publicitate. Dar, şi aşa, este o problemă economică. Şi atunci, tot ce se întâmplă la postul Digi 24 este 100% o decizie internă de a optimiza structura de costuri şi de a face canalul, dacă nu profitabil, să nu fie perdant. Alte motivaţii nu avem“, a explicat Bulgac.

Rugat să comenteze criticile primite de Digi24 privind compromisurile făcute în zona politică, având în vedere că este perceput drept „un post de opoziţie“, şeful RCS&RDS a replicat: „Sintagma «de opoziţie» eu nu aş vrea să mi-o asum şi nici Digi 24 nu a fost creat cu scopul de a fi pro putere sau anti putere sau de opoziţie. Noi, când discutăm cu jurnaliştii noştri şi colegii noştri din Digi24, singura cerinţă pe care o repetăm de fiecare dată este ca postul să fie echilibrat şi independent. Şi atunci, faptul că dumneavoastră îl catalogaţi de opoziţie e un minus pentru noi. Noi nu ne-am dorit şi nu ne dorim să avem în portofoliu un post de opoziţie. Ne dorim un post echidistant, un post care formează oamenii“.

În ceea ce priveşte criticile primite după ce au fost scoase de pe site anumite articole critice la adresa Puterii, iar în studio au fost invitaţi „nepotriviţi“, Bulgac a precizat că nu a fost la curent în ceea ce priveşte textele şi nu poate comenta, însă privind invitaţii el a explicat că politica editorială prevede ca în platou să fie loc pentru orice politician, indiferent de partidul din care face parte.

„Eu cred că sunt schimbări şi în societate, şi în sfera media, şi atunci poate că alţi analişti media sau presa le-au interpretat ca şi când ar fi o schimbare la noi. La noi, sincer, nu a fost nicio schimbare. Avem invitaţii deschise către toţi reprezentanţii tuturor partidelor politice şi sunt deschise permanent. Oricând, oricare dintre ei doreşte să vină la noi, uşile noastre sunt deschise. (...) Şi mi se pare şi corect. Un post relevant vorbeşte cu cei care fac decizii, care hotărăsc, care au capacitatea de a schimba România. Şi asta ne dorim“, a precizat Bulgac.

Amintim că, de la începutul anului, Digi24 a încheiat coaborarea cu mai mulţi jurnalişti, printre care şi vedeta postului Tudor Muşat, a anunţat închiderea staţiilor locale şi a decis să renunţe la producţia de investigaţie „România furată“. Mai mult, Dan Cristian Turturică (şeful site-ului), Laurenţiu Mihu (redactor-şef adjunct), Doru Cireaşă (redactor economic) şi Andreea Nicolae (politic) sunt jurnaliştii care au fost concediaţi, fiind anunţaţi că de la 1 martie nu li se va prelungi contractele cu Digi 24. Compania a pus schimbarea pe seama unui proiect de eficientizare a activităţilor din trustul media începând din luna februarie.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: