Teoria evoluţiei în concepţia hurduciană

darwin

În cadrul câtorva interviuri recente dl Nicolae Hurduc, ministrul Cercetării, a făcut declaraţii ce pun sub semnul întrebării validitatea Teoriei Evoluţiei. Astfel, Domnia sa a declarat pentru:

Mie îmi este foarte greu să cred că omul, un mecanism, o maşinărie atât de complexă, se trage din maimuţă. Eu nu accept aşa o idee, oricât de logică pe undeva ar părea această teorie evoluţionistă.„

Există evoluţie, desigur, există capacitate de adaptare, dar eu nu cred că omul a apărut prin modificarea anumitor specii.“

Este o teorie a lumilor paralele, care spune că noi am veni din viitor. Mie îmi sună mai interesant această idee, că noi venim dintr-o lume paralelă din viitor“

„Deci faptul că ADN-ul este comun nu înseamnă neapărat că avem un strămoş comun, ci înseamnă că ADN-ul asigură funcţionarea la nivel celular într-un anumit mediu. Asta e ideea.“;

Pentru a evalua consistenta acestor afirmaţii în lumina tendinţelor actuale ale teoriei evoluţiei, cercetătorii din Asociaţia „Ad Astra“ au apelat la experţi internaţionali in domeniu. Astfel, acestora li s-au adresat următoarele întrebări:

• „Pe baza gradului ridicat de omologie dintre genomul uman si cel al cimpanzeului, putem deduce că ambele specii au un strămoş comun?“
  • „Există alternative ştiinţifice consistente la teoria evoluţiei prin selecţie naturală şi/sau constatări ştiinţifice care să nege teza conform căreia omul şi maimuţele au un strămoş comun?“

Au răspuns următorii specialişti în teoria evoluţiei:

Dolph Schluter [DS]
Professor of Evolutionary Biology, University of British Columbia

David R. Begun [DRB]
Professor, Dept. of Anthropology, University of Toronto
Associate Editor, Journal of Human Evolution

C. Owen Lovejoy [COL]
Distinguished Professor of Human Evolutionary Studies
Kent State University

Russell H. Tuttle [RHT]

Professor of Anthropology, Evolutionary Biology, History of Science and Medicine and the College, University of Chicago

Sergio Almécija  [SA]

Senior Research Scientist, Biological Anthropology, American Museum of Natural History

Omer Gokcumen [OG]

Assistant Professor, Department of Biological Sciences, University at Buffalo

Steven M. Carr [SMC]

Professor of Biology
Genetics, Evolution, and Molecular Systematics Laboratory
Memorial University of Newfoundland

Tim White [TW]

Professor of Integrative Biology at the University of California in Berkeley

În anexa acestui comunicat prezentăm răspunsurile in extenso la cele două întrebări ale specialiştilor  intervievaţi. Din aceste răspunsuri distingem câteva aspect demne de a fi semnalate. Toţi cei chestionaţi au răspuns afirmativ la prima întrebare, subliniind că nu exista nicio îndoială în opinia comunităţii ştiinţifice privind originea comună a omului şi a cimpanzeilor. Soliditatea acestei afirmaţii este susţinută nu numai de cantitatea imensă de material genetic similar ale celor două speci,i dar şi de informaţiile obţinute pe baza fosilelor acestora. Consensul ştiinţific menţionat este susţinut si de evidenţa de ordin anatomic, morfologic, scheletal, fosil, genomic si proteomic. Datele existente pledează pentru faptul că strămoşul comun al omului şi al maimuţei a trăit în urmă cu circa 8 milioane de ani.

Răspunsurile celor chestionaţi sunt de asemenea unanime la a doua întrebare: nu există niciun fel de evidenţă care sa susţină o teorie alternativă la teoria evoluţiei. Principiile generale ale teoriei evoluţiei sunt în deplin acord cu toate datele existente. Originea comună este dincolo de orice dispută, iar teoria evoluţiei este una din cele mai solide teorii din sfera academică. Ministrul cercetării din România trebuie sa înţeleagă faptul că „evoluţia“ nu este o „teorie“ tot aşa cum nici „gravitaţia“ nu este o „teorie“, ci ambele sunt realităţi demonstrate prin evidenţă. De remarcat că nici Darwin nu a susţinut că noi „ne tragem“ din formele existente de maimuţă. Dimpotrivă, atât noi, oamenii, cât şi maimuţele „ne tragem“ dintr-un strămoş comun.

Asociaţia Ad Astra consideră că este inacceptabil ca ministrul in exerciţiu al Cercetării româneşti este susţinător al unor idei din domeniul ficţiunii ştiinţifice si neagă una din cele mai solide teorii ştiinţifice, anume teoria evoluţiei. În opinia noastră, Ministrul Cercetării ar trebui sa fie apărătorul valorilor ştiinţifice reale, a rigorii demersului ştiinţific si nu apărătorul unor idei obscure derivate mai degrabă din sfera ştiinţifico-fantastică.

Membrii Asociaţiei Ad Astra