Cîmpeanu anunţă că 80% din posturile de directori de unităţi de învăţământ au fost ocupate în urma concursului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cîmpeanu, despre concursul pentru ocuparea posturilor de directori de unităţi de învăţământ: S-a mers pe testarea competenţelor şi nu pe testarea cunoştinţelor FOTO Inquam Photos / George Călin
Cîmpeanu, despre concursul pentru ocuparea posturilor de directori de unităţi de învăţământ: S-a mers pe testarea competenţelor şi nu pe testarea cunoştinţelor FOTO Inquam Photos / George Călin

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat, luni, că 80% din posturile de directori de unităţi de învăţământ au fost ocupate în urma concursului, urmând să aibă loc o nouă etapă pentru posturile neocupate.

“Au fost scoase la concurs un număr de 8.692 de posturi de director şi directori adjunct, mai exact 6.271 posturi de director şi 2.421 posturi de directori adjunct. Au fost declaraţi câştigători aproape 7.000, 6.969, asta înseamnă peste 80 la sută, asta înseamnă dincolo de cifre mai mult decât au estimat cei mai mulţi dintre cei implicaţi şi interesaţi în sistemul de educaţie. S-a spus că nu se vor înscrie, că vor rămâne posturile libere tocmai pentru a putea fi ocupate prin detaşare. Iată că după această nouă etapă avem repet peste 80% din posturi ocupate. Vom avea şi o altă etapă”, a declarat Sorin Cîmpeanu, luni, la dezbaterea online „Director de mâine”. 

El a precizat că la acest concurs au fost implicaţi pentru prima oară specialişti din domeniul resurselor umane. 

“A fost un concurs în care am fost implicat pentru prima oară şi în mediul privat, specialişti din domeniul resurselor umane ceea ce cred eu că duce acest proces mai aproape de un proces de recrutare în care cel mai potrivit pentru poziţia respectivă să fie declarat câştigător în respectivul context. Asta ne dorim să îmbunătăţim şi pe viitor, să facem procesul să reflecte nu doar nevoia unor competenţe specifice de management educaţional, ci şi capacitatea de a utiliza acele competenţe într-un context foarte specific, un context care diferă de la şcoală la şcoală, diferă în acelaşi oraş de la un cartier la alt cartier şi cu atât mai mult diferă între mediul urban şi mediul rural”, a explicat ministrul Educaţiei. 

El consideră că în cazul subiectelor la proba scrisă a funcţionat bine şi conceperea subiectelor. 

“Apreciez că a funcţionat bine conceperea subiectelor la proba scrisă. Acestea au fost concepute de către specialiştii în ştiinţele şi psihologia educaţiei. S-a mers pe testarea competenţelor şi nu pe testarea cunoştinţelor. A funcţionat bine şi separarea probei scrise de momentul în care s-a exprimat opţiunea pentru un anumit post. Candidatul a făcut opţiunea abia după ce a ştiut rezultatul probei scrise ceea ce a permis o orientare spre mai multe unităţi de învăţământ”, a mai precizat Sorin Cîmpeanu. 

În cele 20% din cazurile în care nu au fost ocupate posturile de directori acest lucru s-a întâmplat pentru că cei care s-au prezentat la concurs nu au fost suficient de bine pregătiţi pentru a lua proba de interviu, fie pentru că nu s-a înscris niciun candidat. 

Pentru aceste unităţi de învăţământ urmează să fie organizat un nou concurs.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite