CNAIR: Autorizaţia de Construcţie pentru sectorul de autostradă Târgu Mureş - Ungheni a fost prelungită încă din 11 aprilie 2019

CNAIR: Autorizaţia de Construcţie pentru sectorul de autostradă Târgu Mureş - Ungheni a fost prelungită încă din 11 aprilie 2019

Foto Daniel Guţă / Arhiva Adevărul

Autorizaţia de Construcţie pentru sectorul de autostradă Târgu Mureş- Ungheni a fost prelungită încă din 11 aprilie 2019. Valabilitatea Autorizaţiei de Construcţie a fost prelungită de Ministerul Transporturilor până pe data de 27 aprilie 2020, în conformitate cu prevederile legii şi vizează executarea lucrărilor pe Lotul 1 Târgu Mureş- Ungheni (km 0+000 –km 4+500), susţine CNAIR.

Asociaţia Pro Infrastructură a anunţat, marţi, că autorizaţia de construire pentru ”ciotul” de 4,5 km al Autostrăzii A3, între Aeroportul Transilvania (Ungheni) şi sud-vestul oraşului Târgu Mureş, nu mai este valabilă.

CNAIR mai precizează, într-un comunicat remis News.ro, că în acest moment se aşteaptă decizia motivată a instanţei pentru a putea fi declanşată procedura de semnare a contractului între CNAIR S.A. şi firma declarată câştigătoare în urma acţiunilor în justiţie.
 
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere face apel la Asociaţia Pro Infrastructura să se documenteze temeinic înainte să lanseze public informaţii pe teme care ţin de dezvoltarea infrastructurii din România. 
 
„Considerăm că modul superficial în care această Asociaţie abordează teme de interes public, creează confuzie şi discreditează eforturile reale ale altor Asociaţii din domeniu, care cu bună credinţă doresc să sprijine dezvoltarea infrastructurii
româneşti” se mai arată în comunicatul CNAIR.

Autostrada A3, lungă de aproape 440 km, denumită Autostrada Transilvania pe secţiunea Braşov-Borş, face legatura între Bucuresti şi ieşirea spre Ungaria prin Borş.

Asociaţia Pro Infrastructură a subliniat că licitaţia pentru ”ciotul” de 4,5 km a fost lansată acum aproape 3 ani, pe 21 octombrie 2016, iar autorizaţia de construire a fost emisă în aprilie 2017.

Reprezentanţii ONG-ului consideră că echipa care a gestionat licitaţia a luat mai multe decizii eronate.

”Echipa care a gestionat licitaţia a luat nenumărate decizii eronate, întoarse în repetate rânduri de judecători în urma contestaţiilor celor doi antreprenori rămaşi în cursă (Strabag şi Itinera). Şi telenovela nu s-a terminat, depăşindu-se inclusiv termenul de valabilitate a ofertelor (30.11.2018). Sunt şanse mari de anulare după ani întregi de chin”, a anunţat ONG-ul.

Asociaţia a atras atenţia că autorizaţia de construire nu mai este valabilă, expirând în aprilie 2019, ea fiind condiţionată de începerea lucrărilor în cel mult doi ani de la emitere. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: