Salariile din Tarom au crescut cu peste 18% într-un an. Alte majorări se vor face după restructurare

0
Publicat:

Venitul mediu al salariaţilor TAROM a crescut cu peste 18% în 2023, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, peste rata actuală a inflaţiei, precizează operatorul aerian.

Avion Tarom la sol
Salariile din Tarom au crescut cu peste 18% într-un an

Ca urmare a unor afirmaţii transmise către mass-media de către reprezentanţii Sindicatului Unit TAROM, cu privire la situaţia salarială din companie, precizăm în primul rând că venitul mediu al salariaţilor TAROM a crescut cu peste 18% în 2023, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, peste rata actuală a inflaţiei. Reprezentanţii companiei TAROM menţin un dialog deschis şi onest cu sindicatele reprezentative. Ca urmare a primei întâlniri pe care managementul companiei a avut-o cu reprezentanţii sindicatelor (joi 27 iulie a.c.) am transmis că analizăm oportunitatea unor viitoare creşteri salariale, numai după aprobarea planului de restructurare de care depinde influxul de capital aşteptat şi stabilizarea financiară a companiei", se arată în comunicat.

Reacţia companiei vine după ce Sindicatul Unit TAROM (SUT) a acuzat managementul că tratează cu indiferenţă drepturile angajaţilor stabilite prin contract.

Cu privire la acuzaţia SUT potrivit căreia, începând din 31 iulie, este concediat singurul angajat cu dizabilităţi al TAROM, o doamnă cu vechime de 29 de ani care este şi unic întreţinător de familie, reprezentanţii operatorului aerian au explicat faptul că postul pe care îl ocupă momentan această persoană intră în restructurare, ca parte a planului care este menit să salveze şi să revitalizeze compania.

"Mai mult decât atât, compania a oferit ocazia doamnei, tocmai pentru că este vorba despre o situaţie specială, să ocupe prin procesul de recrutare internă mai multe posturi care rămân în organigramă, inclusiv după definitivarea procesului de restructurare. Încercăm să găsim, în continuare, soluţii", au mai declarat aceştia.

Sindicatul Tarom: Șefii din Ministerul Transporturilor fac alte jocuri

Sindicatul Tarom a adus grave acuzații conducerii din Ministerul Transporturilor, spunând că „fac alte jocuri, și nu sunt în interesul companiei”, persiflând drepturile angajaților stabilite prin contract.

Managementul companiei TAROM persiflează şi tratează cu indiferenţă drepturile angajaţilor stabilite prin contract, susţine Sindicatul Unit TAROM (SUT).

"În cadrul primei runde de renegocieri a drepturilor financiare aferente Contractului Colectiv de Muncă încheiat pentru anii 2022-2024, managementul companiei persiflează şi tratează cu indiferenţă drepturile angajaţilor stabilite prin contract. Chiar dacă managementul are obligaţia indexării salariilor brute cu rata inflaţiei pentru toţi angajaţii, ni se transmite că pentru acest drept al nostru stabilit contractual, compania trebuie să ceară aprobarea Comisiei Europene, lucru total fals! Acelaşi lucru l-au transmis către Sindicat şi când au fost întrebaţi de ce renunţăm la zborurile spre Barcelona, Viena, Munchen, Roma sau Londra, că aşa a impus Comisia Europeană! Oare Comisia Europeana chiar impune tot? Sau conducătorii Ministerului Transporturilor fac alte jocuri şi sigur nu în favoarea companiei", se arată într-un comunicat al Sindicatului Unit TAROM.

Pe de altă parte, organizaţia atrage atenţia că, începând din 31 iulie, este concediat singurul angajat cu dizabilităţi al TAROM, o doamnă cu vechime de 29 de ani care este şi unic întreţinător de familie.

"Domnilor din management, nu vă daţi seama că cel mai important activ este angajatul? De fapt constatăm că şi pe noi ne vindeţi, dar foarte ieftin comparând cu piaţa concurenţială din domeniul aviaţiei. Sindicatul Unit TAROM informează angajaţii că toate drepturile neacordate începând cu octombrie anul trecut au fost solicitate a fi acordate obligatoriu prin instanţa de judecată", subliniază documentul citat.

La 14 iulie, Sindicatul Unit TAROM a declanşat conflictul colectiv de muncă la nivelul unităţii, ca urmare a refuzului transportatorului aerian de pasageri de a respecta prevederile Contractului Colectiv de Muncă (CCM) încheiat pe anii 2022 - 2024.

Ce salarii medii au angajații Tarom și cât câștigă membrii Consiliului de Administrație

Cheltuielile aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete, în valoare de 1.885,31 mii lei, au fost fundamentate în conformitate cu prevederile art. 37 alin.(2) și (3) din OUG nr. 109/2011 cu modificările și completările ulterioare, după cum urmează:

a) pentru directori - valoarea este de 805.310 lei;

b) pentru consiliul de administrație – valoarea este de 1.080.000 lei.

Potrivit informațiilor publicate pe site-ul Tarom membrii Consiliului de Administrație sunt:

Iulian-Daniel Idolu – mandat din data de 10.11.2022 - președinte

Mirel Alexandru Marcu - mandatat din data de 10.07.2022

Anca Boagiu mandatată din data de 27.10.2022

Mihăiţă Ursu - mandatat din data de 21.09.2022

Iuliana Bârcă - mandatată din data de 27.10.2022

Cătălin Radu Dancu – mandat din data de 10.11.2022

Monica Săsărman - mandatată din data de 10.11.2022

Remunerația brută lunară pentru membrii Consiliului de Administrație este de 12.500 RON

Durata mandatului, atât pentru directorat cât și pentru membrii Consiliului de Administrație, este provizorie, mandatele fiind încheiate pe 4 luni cu posibilitatea prelungirii până la 6 luni.

Valoarea cheltuielilor de natură salarială preliminate/realizate în anul 2022, în sumă de 127.611.440 lei, nu depășește nivelul valorii aprobate prin bugetul de venituri și cheltuieli al anului 2022 prin Ordinul Ministrului Transporturilor si Infrastructurii nr. 470/2022.

Alte cheltuieli de exploatare, în valoare de 338.405,44 mii lei, au fost estimate în scădere în anul 2023 cu 1,79 % faţă de valorile realizate/preliminate în anul 2022.

Cheltuielile financiare, în valoare de 356.656,87 mii lei, au fost estimate în scădere în anul 2023 cu 5,47 % faţă de valorile realizate/preliminate în anul 2022.

Pierderi de peste 62 milioane de lei

În proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2023, s-a estimat un rezultat brut negativ – pierdere, în valoare de 62.415,95 mii lei, în scădere cu 28,79% , respectiv cu suma de 154.348,66 mii lei față de rezultatul brut – pierdere, aprobat în bugetul de venituri și cheltuiei aferent anului 2022, prin Ordinul MTI nr.470/2022 și în scădere cu 20,53%, respectiv cu suma de 241.640,64 mii lei față de rezultatul brut – pierdere, preliminat/realizat la data de 31.12.2022.

Sursele de finanţare a investiţiilor, prevăzute pentru anul 2023, în valoare de 115.524,70 mii lei, au fost estimate în creștere cu 4322,45%, respectiv cu suma de 112.852,03 mii lei faţă de cele preliminate/realizate în anul 2022 și sunt constituite din:

- surse proprii în valoare de 32.930,05 mii lei;

- credite de investiții, în valoare de 82.594,65 mii lei.

Cheltuielile pentru investiții pentru anul 2023, în valoare de 115.524,70 mii lei, au fost estimate pentru anul 2023, în creștere cu 4322,45% mii lei, respectiv cu suma de 112.852,03 mii lei față de cele preliminate/ realizate la data de 31.12.2022.

Mai mult de 1.300 de angajați câștigă în medie 10.600 lei lunar

Indicatorii economico – financiari cuprinși în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2023, au următoarele valori:

- productivitatea muncii în unități valorice pe total personal mediu, recalculată conform Legii anuale a bugetului de stat pe anul 2023 - legea nr.368/2022, în valoare de 1.341,08 mii lei/persoană, a fost estimată în creștere cu 14,58% față de cea preliminată/realizată în anul 2022;

- câștigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, recalculat conform Legii anuale a bugetului de stat pe anul 2023 – legea nr.368/2022, în valoare de 10.592,85 lei/salariat, a fost estimat în creștere cu 18,03 față de cel preliminat/realizat în anul 2022;

- numărul de personal prognozat la finele anului 2023 de 1.314 salariați, a fost estimat în scădere cu 4 salariați față de cel aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli aferent anului 2022, prin Ordinului MTI nr.470/2022;

- numărul mediu de salariaţi de 1.250, a fost estimat în creștere cu 4 salariați față de cel aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2022 prin Ordinul MTI nr.470/2022;

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite