România nu mai participă la Târgul de turism, deși a plătit promovarea în Franța
0România nu mai participă la Târgul de turism de la Paris din cauza unor dificultăți legate de plăți, deși Ministerul Economiei a alocat 111.000 de euro doar pentru promovarea turismului românesc în Franța.
Gheorghe Fodoreanu, specialist în incoming (atragerea turiștilor străini) și fost președinte ANAT, își exprimă dezaprobarea față de decizia Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului de a anula participarea României la târgul internațional de turism de Paris (IFTM Top Resa), care va avea loc în perioada 3-5 octombrie.
„Această decizie, cauzată de procedurile de achiziție, va avea un impact negativ asupra promovării și dezvoltării turismului românesc, așa cum a fost și decizia anulării participării României, cu stand, la Târgul Internațional de la Berlin (ITB).
Cu atât mai mult, România se promovează la Paris cu colantări pe 17 autobuze turistice și pe 100 de panouri publicitare, ceea ce este meritoriu. Însă degeaba ne promovăm ca țară, dacă touroperatorii și companiile de turism nu au acces la târgul international de turism de la Paris, în mod oficial, în standul României. Mai precis, degeaba ne promovăm dacă nu se crează parteneriate și nu are cine să vândă produsul turistic România”, a spus el.
"Referitor la decizia Ministerului de a anula participarea la târgul din Franța datorită existenței unor proceduri nefericite referitoare la efectuarea plăților la un târg internațional, nu există nicio scuză. Este inacceptabil ca România să nu participe la un târg internațional important din cauza dificultăților legate de plăți. Această situație afectează grav imaginea țării noastre și șansele noastre de a atrage turiști străini. Asemenea situației participării la alte târguri internaționale, organizatorul târgului decide modalitatea de plată, nu țara sau compania participantă", declară Gheorghe Fodoreanu.
„Dacă francezii sunt mulțumiți de o țară, înseamnă că aceasta are viitor turistic”
Turismul este extrem de important pentru economia României iar procedurile financiare interne ar trebui să fie aliniate la standardele europene pentru a asigura o prezență activă a țării noastre în cadrul evenimentelor internaționale de turism.
”Observ cu satisfacție potențialul crescut al turismului de incoming și încurajez dezvoltarea acestuia, subliniind că acesta poate contribui semnificativ la dezvoltarea locală prin promovarea și dezvoltarea de pensiuni, hoteluri, muzee și evenimente culturale. Mulți turiști străini care vin în România nu au un grad de așteptare ridicat, din păcate, la sosire, însă la plecare, gradul de satisfacție este foarte ridicat. Ceea ce dovedește că avem nevoie de promovare și nu trebuie să lipsim de la niciun târg international de turism”, adaugă Gheorghe Fodoreanu.
Potrivit lui Gheorghe Fodoreanu, turiștii francezi prezintă un reper esențial pentru orice destinație, iar dacă aceștia sunt mulțumiți de o țară, înseamnă că aceasta are viitor turistic. Franța reprezintă arbitrul calității serviciilor turistice din lumea întreagă, de pe piața mondială. Consiliul de Brand Turistic Naţional al României situează Franţa printre cele 7 ţări declarate ca fiind prioritare pentru promovarea turistică externă, alături de state precum Italia, Germania, UK, Israel, Spania sau Polonia.
România, promovată cu 111.000 euro ca destinaţie turistică în Franţa
În urmă cu o săptămână, Ministerul Economiei anunța că bugetul campaniei de promovare a României ca destinaţie turistică în Franţa este în valoare de 563.569,20 lei (111.000 euro), cu TVA 0%.
Campania outdoor de promovare a României ca destinaţie turistică în Franţa se desfăşoară în perioada 6 - 26 septembrie, pe străzile din Paris, obiectivul principal fiind de a atrage atenţia publicului francez asupra României ca destinaţie turistică şi de a transmite un mesaj de impact, cu accent pe patrimoniul cultural şi natural al ţării noastre.
Acţiunea se derulează în două etape: prima a constat în afişarea, în perioada 6 - 12 septembrie, a două imagini reprezentative pentru ţara noastră pe 103 panouri publicitare de mari dimensiuni (8 metri pătraţi), în punctele cheie din centrul Parisului, iar a doua etapă, care se desfăşoară în perioada 13 - 26 septembrie, a vizat colantarea celor 17 autobuze turistice folosite pentru vizitarea punctelor cheie din capitala franceză.
Potrivit MEAT, firma organizatoare este JC Decaux, aceasta având exclusivitate pe reţeaua de panouri de 8 mp, precum şi pe autobuzele turistice, în scopul colantării.
Obiectivele turistice selectate au fost Transfăgărăşan şi Mănăstirea Suceviţa pentru cele 103 panouri publicitare şi Castelul Peleş pentru cele 17 autobuze turistice.
„Piaţa franceză reprezintă o piaţă prioritară pentru România, conform statisticilor oficiale Franţa clasându-se în topul primelor 10 ţări ai căror cetăţeni vizitează ţara noastră. Totodată, Consiliul de Brand Turistic Naţional situează Franţa printre cele şapte ţări declarate ca fiind prioritare pentru promovarea turistică externă, alături de state precum Italia, Germania, Regatul Unit, Israel, Spania sau Polonia.
Parisul, ales pentru desfăşurarea campaniei, este al doilea pol economic urban european, al şaselea oraş ca mărime la nivel mondial şi unul dintre cele mai vizitate oraşe din lume, cu un număr estimat de 17 milioane de turişti”, informa ministerul în urmă cu o săptămână.