Ministrul Transporturilor: O Asociere de constructori turci a ofertat pentru proiectarea şi execuţia secţiunii lipsă din Autostrada Lugoj-Deva

0
0
Foto: Facebook/Sorin Grindeanu
Foto: Facebook/Sorin Grindeanu

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că o Asociere de constructori turci a ofertat luni pentru proiectarea şi execuţia secţiunii lipsă din Autostrada Lugoj-Deva.

„Două evenimente importante astăzi pentru infrastructura rutieră din România! O Asociere de constructori turci a ofertat astăzi pentru proiectarea şi execuţia secţiunii lipsă din Autostrada Lugoj-Deva (A1). Sunt 9,13 km de autostradă care va include 2,13 km de tunel, iar întregul proiect va fi finanţat din fonduri europene.”, a scris Sorin Grindeanu, luni pe Facebook.

Potrivit oficialului, cele două tuneluri forate care urmează să fie construite între localităţile Margina (judeţul Timiş) şi Holdea (judeţul Hunedoara) vor fi formate din două galerii unidirecţionale, câte una pe fiecare cale de circulaţie. 

Antreprenorul care va semna acest contract va trebui să finalizeze în 10 luni proiectarea şi în 28 de luni execuţia, la un preţ estimat de 1,36 miliarde lei fără TVA. 

„Complexitatea proiectului, care cuprinde şi primele tuneluri rutiere forate din România ultimilor 30 de ani, a determinat selecţionarea constructorilor în două etape”, a precizat ministrul.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat pe 27 octombrie 2021 lista celor şase candidaţi rămaşi în cursa pentru construirea secţiunii „tunelurilor pentru urşi” din Autostrada Lugoj – Deva.

Pe primele 6 locuri s-au calificat:

1. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S.

2. ASOCIEREA SC ALSİM ALARKO SANAYİ TESİSLERİ VE TİCARET A.Ş – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM

VE TICARET A.S.

3. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI

4. STRABAG SRL

5. ASOCIEREA IMPRESA PIZZAROTTI & C SpA – PIZZAROTTI SA – RETTER PROJECTMANAGEMENT SRL

6. ASOCIEREA TERNA TOURIST TECHNICAL AND MARITIME SA – INTRACOM CONSTRUCTIONS SOCIETE ANONYME TECHNICAL AND STEEL CONSTRUCTIONS (INTRAKAT)

Traseul are o lungime de 9,13 km, din care 2,13 km de tunel 

Conform condiţiilor din Acordul de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secţiunii E2.

Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecţionale prevăzute cu platforma de 11,25 m, pe fiecare cale de circulaţie. Valoarea estimativă a contractului este de 1,36 miliarde de lei fără TVA, secţiunea tunelurilor fiind astfel una dintre cele mai scumpe tronsoane de autostradă scoase la licitaţie în România (peste 30 de milioane de euro/km).

Sorin Grindeanu a mai anunţat că tot luni a fost desemnat câştigătorul contractelor pentru avizarea lucrărilor şi pentru elaborarea Studiului de fezabilitate necesar reabilitării DN 73C între Curtea de Argeş şi Tigveni.

 „Elaborarea documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie pentru DN73C, între km 44,800 şi km 55,00 (Lotul 1), între Curtea de Argeş şi Tigveni are termenul contractual de 11 luni de la data semnării. Elaborarea Studiului de fezabilitate pentru reabilitarea DN73C, între km 55,00 şi km 68,00 (Lotul 2), între Tigveni şi Municipiul Râmnicu Vâlcea, are termenul contractual de 14 luni de la data semnării. 

Acest sector de Drum Naţional, cu o lungime de peste 23 de km va realiza legătura între Autostrada Sibiu-Piteşti şi DN7, în apropierea Municipiului Râmnicu Vâlcea”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Citeşte şi: Autostrada Sibiu-Piteşti: A fost desemnat câştigătorul licitaţiei pentru „secţiunea 6”

Grindeanu: Licitaţia pentru construcţia sectorului Margina – Holdea din Autostrada Lugoj – Deva continuă. Contestaţia Aktor, respinsă definitiv

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri