În curând vom asista la „moartea” e-mail-ului. Generația Z refuză să folosească această modalitate de comunicare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pe măsură ce așa-numita Generație Z devine tot mai prezentă ca forță de muncă, unele dintre obiceiurile sale arată că, la birou, ar putea apărea o ciocnire culturală între generații.

Membrii Generației Z optează pentru alte forme de comunicare mai puțin formale
Membrii Generației Z optează pentru alte forme de comunicare mai puțin formale FOTO arhiva Adevărul

Generația Z se dovedește deja a fi diferită de celelalte generații la locul de muncă, cu un limbaj de birou mai puțin formal și punerea în prim-plan a îngrijirii de sine și a fericirii mai mult decât a succesului.

Mulți membri ai acestei generații care se referă la persoane născute în perioada 1996-2010, schimbă chiar ideea tradițională a "urcării în carieră", renunțând să devină manageri și declarând că ar prefera să câștige mai mult la nivelul lor actual sau să aștepte mai mult pentru a ocupa funcții de conducere.

În ultimii ani, un alt aspect al culturii de birou naște revoltă în rândurile Generației Z: e-mailurile. Asta pentru că această generație alege platforme de comunicare "informale", cum ar fi Slack și Microsoft Teams.

Oamenii s-au bazat pe e-mail pentru a trimite mesaje de afaceri unul altuia timp de decenii, scrie Entrepreneur.

Conform unui sondaj realizat de Slack și OnePoll, în august, lucrătorii care folosesc e-mailurile spun că întrebările lor rămân adesea fără răspuns, sunt abordați cu nume greșite și li se adresează frecvent întrebări de către alții care au primit deja răspunsuri directe.

Cu atât de mult conținut disponibil online, se pare că oamenii devin tot mai selectivi în privința a ceea ce decid să citească. Peste jumătate dintre respondenți au afirmat că nu citesc un e-mail dacă are opt sau mai multe propoziții, și mulți au adăugat că acest lucru i-a determinat să rateze termene limită și să piardă oportunități.

Pe lângă aceste consecințe practice, organizațiile care aleg să comunice exclusiv prin e-mailuri ar putea lăsa o impresie negativă asupra angajaților - 46% dintre respondenții la sondaj consideră că utilizarea e-mailurilor înseamnă că firma lor "rămâne în urmă cu tehnologia" și jumătate dintre respondenți ar dori ca firma lor să treacă de la e-mail la alte forme de comunicare.

Unele organizații se reorientează către mesageria instantanee

Popularitatea acestor platforme create special pentru lucrători, cum ar fi Slack și Microsoft Teams, a crescut vertiginos în timpul pandemiei, când munca de acasă a determinat mulți oameni să caute o modalitate mai rapidă și mai convenabilă de a comunica.

În absența contactului față în față, aceste platforme au făcut și mai ușor pentru lucrători să înțeleagă tonul celuilalt, permițând oamenilor să trimită emoji-uri, GIF-uri și imagini prin mesaje.

Unele organizații șterg granițele dintre muncă și distracție și renunță la platforme special concepute pentru mesageria la locul de muncă, cum ar fi Slack, în favoarea platformelor precum Discord, populare în rândul comunității de gaming.

Trecerea către canale de comunicare mai informale este o veste excelentă pentru mulți membri ai Generației Z.

În ultimii ani, mulți dintre aceștia s-au revoltat împotriva culturii formale de muncă, folosind formule de încheiere a e-mailurilor sarcastice cu colegii și îmbrăcându-se mai lejer.

Dar se pare că mulți manageri au dificultăți în a accepta preferințele lucrătorilor mai tineri. Aproape trei sferturi dintre manageri și lideri de afaceri au declarat că Gen Z este "cea mai provocatoare generație" cu care au lucrat, conform unui sondaj ResumeBuilder.com publicat în aprilie.

Reputația poate proveni din tendința Gen Z de a critica normele de muncă pe care mulți alți angajați le-au trecut cu vederea. Mulți tineri muncitori se întreabă de ce trebuie să lucreze cinci zile pe săptămână și de ce trebuie să-și petreacă timpul călătorind la și de la birou în fiecare zi, participând la "cea mai sălbatică cultură corporatistă din lume".

Business Insider chiar sugerează că Generația Z forțează o autocritică a locului de muncă, întrebându-se dacă vechile metode de lucru mai sens astăzi.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite