Grindeanu: A fost semnat contractul pentru achiziţia a 20 rame electrice de lung parcurs. Când vor intra în circulaţie primele trenuri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Facebook Sorin Grindeanu
Foto: Facebook Sorin Grindeanu

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, vineri, că Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a semnat un contract pentru achiziţia a 20 rame electrice de lung parcurs, dar şi pentru mentenanţa acestora pe o perioadă de 15 ani.

„Achiziţie aşteptată de mulţi ani în domeniul feroviar! Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a semnat astăzi un contract pentru achiziţia a 20 rame electrice de lung parcurs şi mentenanţa acestora pe o perioadă de 15 ani. Valoarea contractului de bază este de aproximativ 263 milioane de euro, fără TVA”, a scris Grindeanu pe Facebook. 

Potrivit ministrului, comanda iniţială poate fi suplimentată cu alte 17 trenuri la care se adaugă o perioadă de mentenanţă de 30 de ani. În acest caz valoarea contractului poate ajunge la aproximativ 748 milioane euro, fără TVA.

„Fiecare tren va avea în componenţă 6 vagoane care vor asigura 351 locuri pe scaune.”, precizează sursa citată.

rame electrice 2 foto fb grindeanu

Ministrul mai menţionează că trenurile, care vor putea circula cu o viteză de 160 km/h, vor fi dotate cu:

-zonă pentru călători cu dizabilităţi

-zonă destinată distribuirii automate de bilete şi aparate de compostat

-zonă de bar sau bistro

-sisteme de climatizare

-conexiune wi-fi

Proiectul este finanţat din Fonduri Europene Nerambursabile şi din Bugetul de stat, primul tren va putea intra în circulaţie la finalul anului 2023, iar pachetul complet de 37 de rame poate fi livrat până la finalul anului 2024.

Potrivit datelor transmise de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), vineri, la sediul Ministerului Transporturilor a fost încheiat contractul de achiziţie pentru rame electrice inter-regionale (RE-IR) între AFR, în calitate de autoritate contractantă şi ALSTOM FERROVIARIA S.P.A., în calitate de furnizor.

Ramele electrice RE-IR vor fi folosite pentru a asigura conectarea capitalei cu principalele centre urbane ale ţării, dar şi facilitarea conexiunilor inter-regionale.

Astfel, rutele deservite de noile rame vor fi: Bucureşti Nord – Constanţa, Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara, Bucureşti Nord – Braşov – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Galaţi, Bucureşti-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroşani – Simeria, Bucureşti-Nord-Craiova-Timişoara-Arad, Cluj-Timişoara, Cluj-Suceava-Iaşi.

Achiziţionarea noilor rame electrice inter-regionale va contribui la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.

Cu ocazia semnării contractului de achiziţie, preşedintele ARF, Ştefan Roşeanu a salutat „eforturile depuse de echipa de proiect a Autorităţii, care a supervizat toate etapele procedurii de licitaţie”. Totodată, a remarcat contribuţia Băncii Europene de Investiţii (BEI), care „a sprijinit ARF în pregătirea documentaţiei de atribuire, inclusiv caietul de sarcini, dar şi cu expertiză tehnică în evaluarea ofertelor”.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite