Flota din umbră: Rusia și-a înnoit „armata” de tancuri petroliere

0
Publicat:

O armată de tancuri care transportă petrol supus sancțiunilor pe tot globul începe să devină mai tânără, scrie Bloomberg.

Petrolier pe mare
Rusia și-a înnoit flota de tancuri petroliere

La scurt timp după invadarea Ucrainei de către Rusia la începutul anului trecut, sute de tancuri petroliere vechi au fost capturate de o cohortă de comercianți, intermediari și investitori fără chip pentru a menține comercializarea petrolului rusesc. Potrivit unor estimări, achizițiile, care s-au adăugat la navele care transportau deja țiței pentru Venezuela și Iran, au creat o „flotă din umbră” de peste 900 de oameni.

Acum, vârsta medie a navelor cumpărate este în scădere, potrivit datelor de la VesselsValue Ltd., un cercetător al ofertelor de transport maritim. Doi directori din industrie au spus că restricțiile din Asia au fost probabil catalizatori pentru schimbare, după o serie de detenții în ultimele luni din cauza problemelor de siguranță.

Flota din umbră a petrolului devine din ce în ce mai tânără

China, unul dintre cei mai mari consumatori de petrol rusesc și iranian, a intensificat recent controalele asupra navelor cisterne mai vechi în portul cheie din Qingdao, forțându-i pe unii să aștepte mai mult de o lună pentru a-și descărca marfa. Temerea față de navele îmbătrânite a fost sporită când o navă de 26 de ani a explodat în largul Malaeziei în mai.

Singapore a reținut, de asemenea, nave-cisternă pentru eșecul inspecțiilor de siguranță într-un clip record în ultimele luni. Navele mai noi, cu condiția să fie bine întreținute, ar trebui să contribuie la atenuarea temerilor unor importatori cu privire la navigabilitatea lor, deși flota rămâne inundată de nave de epocă.

Preocupările legate de siguranță în jurul navelor mai vechi este unul dintre motivele pentru care cumpărătorii optează pentru nave mai noi”, a declarat Rebecca Galanopoulos Jones, analist senior la VesselsValue.

Vârsta medie a tancurilor vândute unor cumpărători anonimi - o caracteristică definitorie a unei nave care face parte din flota din umbră - a scăzut la 15 ani în această lună, potrivit VesselsValue. 

Specificul navelor cisterne ale flotei din umbră variază. De multe ori, totuși, sunt nave mai vechi, fără asigurare standard în industrie sau alte servicii occidentale și proprietari greu de urmărit. Navele au aproape sau peste 20 de ani, o vârstă la care navele ar fi de obicei casate.

Anumite țări au o viziune dură asupra navelor mai vechi. Pe lângă controalele chineze, India a interzis accesul navelor cu vârsta mai mare de 25 de ani în porturile sale la începutul acestui an.

Unii proprietari de nave devin mai relaxați cu manipularea țițeiului restricționat, cum ar fi fluxurile rusești, deoarece văd că acest comerț va rezista”, a declarat Anoop Singh, șeful global de cercetare în domeniul transportului maritim la Oil Brokerage Ltd. „Acum sunt mai dispuși să facă investiți în nave mai tinere care vor îndeplini standarde mai largi ale industriei pentru mai mult timp.”

Când cumpărarea pentru Rusia a apărut pentru prima dată, a avut sens să achiziționăm cele mai vechi nave disponibile. Aceste nave sunt cele mai ieftine, iar operarea fără servicii occidentale le-a permis să ocolească multe dintre sancțiunile aplicate exporturilor de petrol, inclusiv un plafon de 60 de dolari pe baril pentru țițeiul rusesc, care a fost impus de Grupul celor Șapte.

Creșterea cererii de nave a prelungit durata de viață pentru mulți. Niciun petrolier mare de țiței nu a fost casat timp de șapte luni, lucru care nu s-a întâmplat cel puțin de la mijlocul anilor 1970, potrivit Clarkson Research Services Ltd., o unitate a celui mai mare broker naval din lume.

Nu sunt casate mari petroliere

De asemenea, cisternele petrec mai mult timp în tranzit. Grupul de cumpărători pentru țițeiul rusesc s-a micșorat de la război, ceea ce înseamnă că mărfurile care erau transportate doar câteva zile de-a lungul Mării Baltice călătoresc acum săptămâni întregi pentru a ajunge în China și India.

Acest lucru a împins veniturile de referință ale petrolierelor la aproximativ 100.000 de dolari pe zi de două ori de la izbucnirea războiului, în comparație cu o medie de 23.000 de dolari pe zi din 2017. Achizițiile ulterioare de nave mai tinere cresc șansele ca ratele să revină la un nivel mai ridicat, deoarece reduc nivelul furnizarea de nave pentru meserii convenționale.

Există o rațiune puternică de siguranță pentru trecerea la nave mai noi. În luna mai, în timpul unei inspecții în China, s-a constatat că un tanc învechit avea peste 20 de defecte. Și multe dintre petrolierele mai vechi care pot deservi comerțul au fost deja achiziționate.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite