Cum avansează proiectul celor 10 drumuri radiale care vor lega Bucureştiul de autostrada de centură

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Facebook Nicuşor Dan
Foto: Facebook Nicuşor Dan

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a transmis, miercuri, că Adunarea Generală a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Bucureşti (ADIZMB) a aprobat parteneriatul cu CNAIR pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru cele 10 radiale care leagă Bucureştiul de autostrada de centură.

„Adunarea Generală a ADIZMB a aprobat parteneriatul cu CNAIR pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru cele 10 radiale care leagă Bucureştiul de autostrada de centură. Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Bucureşti (ADIZMB) este o structură asociativă a Municipiului Bucureşti şi a Judeţului Ilfov, care va gestiona realizarea proiectului din partea celor două entităţi”, scrie primarul pe Facebook.

Potrivit sursei citate, cele 10 radiale sunt prelungiri ale unor bulevarde din Capitală, care se vor intersecta cu şoseaua de centură şi se vor conecta la autostrada de centură: Bd. Timişoara, Calea Giuleşti, Bd. Poligrafiei, zona Pipera, Şos. Dobroeşti, Splaiul Unirii, Bd. Metalurgiei, Prl. Ferentari.

„Proiectul celor 10 radiale va permite utilizarea şoselei de centură şi a autostrăzii de centură nu doar ca alternative la traficul de tranzit, ci şi ca alternative la traficul curent al rezidenţilor din Capitală şi din judeţul Ilfov. Bucureştiul şi Ilfovul au nevoie de proiecte structurale pentru rezolvarea problemei de trafic, iar proiectul celor 10 radiale şi proiectul trenului metropolitan (metroului de suprafaţă) reprezintă proiectele majore, structural, pentru regiune”, precizează Nicuşor Dan.

La începutul lunii noiembrie, sectretarul de stat Ionel Irinel Scrioşteanu anunţa că protocolul privind colaborarea instituţională dintre Ministerul Transporturilor, Consiliul Judeţean Ilfov şi Primăria Municipiului Bucureşti în vederea realizării şi implementării drumurilor radiale care ajută la creşterea atractivităţii investiţiei Autostrăzii Bucureştiului – A0 a fost semnat.

„Conştienţi fiind că Autostrada Bucureştiului nu trebuie folosită doar pentru tranzit, ci şi pentru a genera dezvoltare şi impact economic major pentru regiune, în cadrul Grupului de lucru format din experţi din cadrul Ministerului Transporturilor, ai Consiliului Judeţean Ilfov şi ai Primăriei Capitalei, am analizat aceste probleme şi am identificat necesitatea realizării unei strategii de dezvoltare a infrastructurii între cele două inele rutiere din jurul Capitalei - A0 şi Centura actuală, respectiv să realizăm noi drumuri, pe care le-am numit radiale, care să facă legătura dintre Coridorul IV – A0 şi zona economică.”, a explicat Ionel Scrioşteanu.

Proiectul se numeşte Drumuri Radiale - Orbital Bucureşti.

Conform datelor transmise de secretarul de stat, este vorba despre 10 drumuri radiale pe o lungime de peste 96 de km şi 33 de noduri rutiere, care leagă artere importante ale Municipiului Bucureşti şi Centura Capitalei cu Autostrada Bucureştiului – A0, intersectând 30 de localităţi din zona metropolitană. 

„Vor fi 96 de km de trotuare şi de piste de biciclete în lungul tuturor drumurilor radiale şi 120 de puncte de încărcare a autovehiculelor electrice.”, anunţa oficialul.

Potrivit acestuia drumurile radiale sunt:

- DR1 -  Vest Expres, are o lungime de 8,98 km şi realizează legătura între Autostrada A0 - DNCB - Bulevardul Timişoara, având un cost estimat de 75 milioane de euro cu TVA

- DR2 – Autostrada A1, are o lungime de 12 km şi scopul proiectului este de extindere la trei benzi pe sens între km 10 şi km 23 a Autostrăzii A1. Costul estimat este de 42,9 milioane de euro cu TVA

- DR3 – Giuleşti Expres, drum radial care are o lungime de 10,37 km, conectează Săbăreni la Autostrada A0, se prelungeşte până la DNCB apoi realizează legătura cu Calea Giuleşti. Costul estimat este de 72,6 milioane de euro cu TVA

- DR4 – Nord Expres, cu o lungime de 12,59 km realizează conexiunea localităţii Corbeanca la Autostrada A0, apoi se prelungeşte spre DNCB şi Bulevardul Poligrafiei. Costul total estimat este de 102,3 milioane de euro cu TVA

- DR5 – Pipera Expres, are o lungime de 8,7 km şi realizează legătura între Autostrada A0 şi localităţile Otopeni - Tunari – DNCB – Penetraţie Aleea Teişani. Costul total estimat este de 77,6 milioane de euro cu TVA

- DR6 – Afumaţi Expres, drumul radial ce realizează conexiunea Autostrăzii A0 cu DN2, devenind o variantă de ocolire a localităţii Afumaţi. Are o lungime de 4,39 km şi un cost total de 34,1 milioane de euro cu TVA

- DR7 – Est Expres, are o lungime totală de 6,1 km, conectează Moara Domnească la Autostrada A0 şi realizează legătura Municipiului Bucureşti la A0 prin Dobroeşti - Pantelimon - DNCB – A0. Costul estimat este de 58,3 milioane de euro cu TVA

- DR8 – Splai Expres, cu o lungime de 5,49 km conectează Autostrada A0 cu Municipiul Bucureşti prin legătura la DNCB şi Splaiul Unirii, dar şi conexiunea cu zona metropolitană prin nodul Cernica. Costul total estimat este de 36,5 milioane de euro cu TVA

- DR9 – Sus Expres, are o lungime de 13,86 km şi realizează conexiunea Vidra - Autostrada A0 - DNCB - Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresu. Costul estimat este de 96,4 milioane de euro cu TVA

- DR10 – Măgurele Expres, realizează legătura Autostrăzii A0 la DNCB - Parc Industrial Măgurele - Prelungirea Ferentari. Are o lungime de 9,62 km şi un cost total estimat de 76,6 milioane de euro cu TVA

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite