Nou scandal pentru Autostrada Sibiu - Piteşti: Licitaţia pentru secţiunea 3 ar putea fi suspendată

0
0
Foto Asociatia Pro Infrastructura
Foto Asociatia Pro Infrastructura

CNAIR ar putea suspenda licitaţia pentru secţiunea 3 a Autostrăzii Sibiu - Piteşti, din cauza contestaţiei depuse de una dintre asocierile interesate, nemulţumită de modul în care a fost întocmită documentaţia.

Asocierea condusă de italienii de la WE BUILD, care înglobează Astaldi, susţin că deşi li se cere să depună oferta finală până pe 7 februarie, Compania de Drumuri a răspuns abia pe 18, respectiv 20 ianuarie, la cele aproape 300 de solicitări de clarificare din partea constructorilor.

„WeBuild (Astaldi), contestaţie foarte dură pe A1 Sibiu-Piteşti Secţiunea 3. Asocierea WeBuild -Tancrad a depus la CNSC o contestaţie de 141 de pagini prin care critică vehement documentaţia tehnică pusă la dispoziţie de CNAIR şi cere suspendarea licitaţiei şi măsuri de remediere. Practic, ni se arată de ce nu vom circula pe toată autostrada Sibiu-Piteşti mai devreme de 10 ani”, informa recent Asociaţia Pro Infrastructură.

Potrivit ONG-ului, aceştia au reclamat  "profesionalismul" comisiei de evaluare care dă răspunsuri la cererile de clarificări în bătaie de joc, pline de truisme şi contradicţii care mai mult creează confuzie în loc să lămurească problema”.

În acest context, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că intenţionează să emită un Ordin prin care toate situaţiile din contracte în care apar revendicări să se constituie în dosare care să fie trimise spre cercetare autorităţilor competente.

Potrivit ministrului, multe dintre aceste claim-uri (n.r. revendicări în justiţie sau litigii comerciale privind despăgubiri), a căror valoare a ajuns la un miliard de euro, apar după ce foşti angajaţi ai CNAIR sau ai Ministerului Transporturilor devin consultanţi la companii private.

"Am anunţat că vreau să emit un Ordin de ministru potrivit căruia toate situaţiile din contracte în care apar claimuri să se constituie în dosare care să fie trimise spre cercetare autorităţilor competente. Multe dintre aceste claimuri apar după ce foşti angajaţi ai CNAIR sau de la Ministerul Transporturilor devin consultanţi la firme private. Valoarea acestor claimuri a ajuns acum la 1 miliard de euro!", a scris ministrul vineri seara pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, actuala contestaţie a celor de la Astaldi întârzie depunerea ofertelor pentru secţiunea 3 a autostrăzii Sibiu-Piteşti.

"Astaldi depune frecvent contestaţii şi creează probleme proiectelor. Mai nou aceste contestaţii văd că sunt promovate de Asociaţia Pro Infrastructura. Licitaţia a început în 23 septembrie 2020 pentru contractul de proiectare şi execuţie. Se pune întrebarea firească de ce Astaldi a făcut această contestaţie tocmai acum, cu doar câteva zile înainte de termenul limită pentru depunerea ofertelor?", a subliniat Sorin Grindeanu.

Pe de altă parte, şeful de la Transporturi a anunţat că în scurt timp intră în proces de transparenţă propunerea de modificare a legislaţiei achiziţiilor publice, pentru a putea să fie derulate mai rapid contractele.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite