Conferinţele fac 20% din profitul hotelurilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

de locuri, aparţinând Sălii Palatului. Noroc cu sălile de conferinţe ale hotelurilor, care mai cresc oferta de asemenea spaţii. Cei care fac afaceri în domeniul hotelier spun că turismul de

de locuri, aparţinând Sălii Palatului. Noroc cu sălile de conferinţe ale hotelurilor, care mai cresc oferta de asemenea spaţii. Cei care fac afaceri în domeniul hotelier spun că turismul de afaceri este un business care aduce în jur de 15-20% din profitul unui hotel. Ar putea fi loc chiar de mai mult, mai ales că Bucureştiul este o destinaţie de afaceri în continuă creştere. "În câţiva ani, Bucureştiul va deveni cea mai importantă destinaţie turistică de afaceri din sud-estul Europei", potrivit patronatului din turism.
Primele patru centre care activează în industria congreselor şi a reuniunilor din Capitală abia însumează 11.200 locuri, potrivit Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT). Totuşi, nici acestea nu întrunesc în totalitate standardele internaţionale în materie de organizări de evenimente, explică Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al patronatului din turism. Astfel, cerinţele Asociaţiei Internaţionale a Centrelor de Congrese precizează clar că spaţiile adiacente unei săli mari trebuie să ofere 80% din capacitatea acesteia. Or, Sala Palatului, spre exemplu, deşi are cea mai mare capacitate (4.060 locuri), nu respectă această condiţie.

Organizările de conferinţe aduc 20% din profit
Totuşi, hotelurile de patru şi cinci stele din Bucureşti au asigurate spaţii de calitate pentru organizarea de conferinţe. Octavian Moldovan, Banqueting Manager în cadrul hotelului Howard Johnson Grand Plaza, ne-a declarat că închirierea de săli de conferinţe generează 15-20% din profitul afacerii. Aceasta, în condiţiile în care sezonul de vârf pentru evenimente începe odată cu luna septembrie, în timp ce iulie şi august sunt luni fără activitate specifică. În schimb, hotelurile mai vechi din centrul oraşului nu oferă spaţii generoase pentru turismul de afaceri. George ţurnă, directorul hotelului Ambasador, crede că în Bucureşti este nevoie de un centru pentru conferinţe, care să satisfacă nevoile unei capitale europene. "O asemenea investiţie ar trebui să asigure şi locuri de parcare suficiente, preferabil fără să-i taxeze pe participanţii la evenimente", completează şi directorul din cadrul hotelului Howard Johnson.

Evenimente mari, o dată la doi ani
În toamna acestui an, turismul de afaceri din Bucureşti va câştiga de pe urma organizării Congresului Mondial al Francofoniei, care va aduce în jur de 3.500 de participanţi. Acesta este al doilea mare eveniment din industria reuniunilor, după Congresul Mondial al Uniunii Universale a Poştelor, de acum doi ani. Atunci, nu mai puţin de 2.500 de persoane au participat la manifestare, care s-a întins pe o perioadă de trei săptămâni. Pentru cei care fac afaceri în domeniul hotelier, turismul de afaceri este văzut ca un "magnet" de potenţiali turişti, care se vor întoarce în acelaşi loc, pentru recreere. "În plus, turismul de afaceri este mult mai valoros comparativ cu cel clasic, având în vedere că turiştii din prima categorie cheltuie, în medie, de trei ori mai mulţi bani faţă de cei din a doua categorie", conchide Traian Bădulescu.

Timişoara nu are spaţii mari
Timişoara este văzută ca o oportunitate pentru cei care vor să construiască centre de conferinţe, datorită spaţiilor mici care există în oraş. Cornelia Popescu, directorul hotelului Reghina Blue, spune că tot mai mulţi oameni de afaceri din branşă au început să-şi reorienteze specificul către turismul de afaceri, "care poate să genereze chiar şi 40% din profitul total al activităţii".

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite