Camelia Şucu: „doamna fermier“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Interesul Cameliei Şucu s-a îndreptat, în ultimii doi ani, către un domeniu investiţional şi de afaceri complet nou pentru ea: agricultura. Proprietar al retailerului de mobilier de lux Class Living şi una dintre cele mai bogate femei din România, Camelia Şucu (locul 71 în „Forbes 500 Miliardari“) îşi diversifică afacerile.

După ce va încheia tranzacţia de cumpărare a unei ferme de vite din Ardeal, pentru Camelia Şucu, jeanşii, tricoul şi cardiganul vor face parte în mod obişnuit din ţinuta sa de lucru. Ziua în care a ajuns la ferma de vite pe care urmează să o cumpere în acest an (cu circa două milioane de euro) a fost cea în care a avut sentimentul liniştitor că „lucrurile încep să se lege".

Era deja, în acel moment, „fericita posesoare", cum i-a spus atunci avocatul său, a Pieţei de Gros din sudul Capitalei, piaţă de legume şi fructe. Un episod din epopeea noilor sale businessuri, care a costat de zece ori mai mult decât ferma, din aceeaşi zonă de interes însă: agricultura, noua sa ţintă investiţională.

Faptul că România importă peste 60% din necesarul de carne de vită este următorul argument pentru scepticii care nu văd acum oportunitatea investiţiilor în acest domeniu care, pentru Camelia Şucu, este un pariu pe termen lung. „Ştiaţi că în Franţa, anual, un milion de hectare dispar de pe harta terenurilor agricole pentru construcţii?", se întreabă retoric Şucu. Unde se va mai face agricultură şi unde se vor duce investitorii? În ţări ca România, unde există pământ şi încă unul bun, necontaminat cu fel şi fel de chimicale.

Şi, pentru că lucrurile au întotdeauna un sens, chiar dacă par guvernate de întâmplare, investiţia în Piaţa de Gros din Berceni este perfect compatibilă cu investiţia în ferma de vite, pentru că va deveni acea bursă de mărfuri alimentare reală, unde preţul se formează strict pe baza cererii şi a ofertei.

Până una-alta, Camelia Şucu învaţă de zor despre formarea preţurilor, strategii de vânzare şi poziţionare, servicii, iar Piaţa de Gros va intra pe un program investiţional pe trei ani. 

Model multiplicat

După ce Piaţa de Gros va funcţiona la fel ca pieţele similare din Europa (din Barcelona sau Paris), modelul va putea fi preluat în alte oraşe mari din România. Estimările consultanţilor merg spre o cifră situată undeva între şase şi zece milioane de euro, fonduri ce ar trebui investite în următorii trei ani.

Mai puteţi citi în numărul 54 al revistei „Forbes România"

- Fabricat  pe internet . Cum s-au transformat doi tineri obişnuiţi în fenomene muzicale internaţionale chiar de la Bucureşti şi cum o altă gaşcă a reuşit să răspândească o epidemie naţională de râs cu un serial făcut într-un dormitor din Cluj. Şi ce spun toate acestea despre lumea în care trăim.

- Persson al III-lea. În ultimele zile din martie, Karl-Johan Persson, nepotul fondatorului gigantului H&M, a trecut testul pieţei româneşti de modă.

- Parcul multina­ţio­na­lelor. Pentru Petrică Ușurelu, afacerea cu mochete Piritex a fost doar un antrenament. Acum se pregăteşte să dea marea lovitură cu spaţiile logistice de la Ploiești West Park.

- Românul de pe Lună. Dumitru Popescu a visat din copilărie să construiască rachete. În următorii trei ani, el speră să-și transforme visul într-un succes naţional.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite