Asociaţia Pro Infrastructură avertizează că Autostrada Transilvania poate deveni un alt şantier muzeu. Stadiul lucrărilor
0Asociaţia Pro Infrastructură a publicat, luni, noi imagini de pe cei 42,3 kilometri ai sectorului Nădăşelu-Zimbor-Poarta Sălajului din Autostrda Transilvaniei. Potrivit sursei citate, constructorul este mobilizat excepţional, progresul fiind vizibil la fiecare 7-10 zile.
„AutostradaTransilvania: superbă, dar cu un munte de probleme. Vineri am făcut una dintre cele mai frumoase filmări ale noastre din toate timpurile, în 4K, pe toţi cei 42,3 kilometri ai sectorului Nădăşelu-Zimbor-Poarta Sălajului.
Constructorul este mobilizat excepţional, progresul fiind vizibil la fiecare 7-10 zile. Se lucrează efectiv pe toate planurile, zi-lumină, de la piloţi foraţi la terasamente, de la săpături la elevaţii. Din păcate, poezia se opreşte aici, entuziasmul fiind tăiat de lista de blocaje majore.”, transmit reprezentanţii API pe Facebook.
„Avem două schimbări de soluţii tehnice la Nădăşelu (min 1:15-1:40, viaduct în aval prin cimitir) şi zona Topa Mică (min 9:10-9:30, tunel cut&cover) pe care CNAIR trebuie să le aprobe. În nodul Zimbor, situl arheologic Sutor încă nu este descărcat. Fără acest pas vom deschide... un nou muzeu de autostradă! Apropo, tronsonul Zimbor-Poarta Sălajului va fi... tot muzeu dacă nu se găseşte o soluţie birocratică pentru executarea unei conexiuni la Poarta Sălajului ori Românaşi.”, mai continua specialiştii.
Conform acestora, lista blocajelor nu se opreşte aici
„Lista continuă: un deal îmbibat cu apă care dă bătăi de cap constructorului de luni de zile (min 8:10-8:35, zona Mihăieşti), mega-debleul de la Zimbor (19:30-19:45) unde soluţia antică aleasă de proiectanţi, fiind constrânşi de contractul semnat pe baza unui studiu de fezabilitate de doi lei, este săpătură pe vreo 14 berme şi 4 ziduri de sprijin. Să sperăm că ţine.
Mai avem. Alunecări mai puţin grave cu duiumul, le-am pierdut şirul. Păduri care trebuie tăiate unde vom afla cum va sta terenul când se va intra cu excavatoarele sub ele. Şi, pur şi simplu, volumul enorm de muncă.
Concluzia? Visăm cu ochii deschişi la inaugurare la sfârşitul lui 2023, doar dacă statul va rezolva urgent blocajele majore şi birocraţia, DACĂ dealurile vor colabora şi se vor stabiliza într-un final şi dacă antreprenorul îşi va menţine tonusul excelent de până acum când toate problemele amintite îi vor eroda profitul şi lichidităţile.”, susţine Asocoaţia.
Tronsonul de autostradă Nădăşelu - Zimbor, parte a Autostrăzi Transilvania, are o lungime de 30 de kilometri, iar lucrările au început în februarie 2021. Constructor este UMB, care a câştigat şi licitaţia pentru realizarea următorului segment, Zimbor - Poarta Sălajului, pe o lungime de 12 kilometri.
A3 Nădăşelu - Zimbor:
Sector: SECTIUNEA 3A SI SECTIUNEA 3B, SUBSECTIUNEA 3A2: NADASELU - MIHAIESTI SI 3B1: MIHAESTI ZIMBOR
Lungime: 30.06 km
Antreprenor: Asocierea Spedition UMB - Tehnostrade - Electromontaj
Valoare: 1.39 mld lei (fără TVA) / 9.6 mil euro per km
Contract semnat: 22 septembrie 2020
Durată: 12luni proiectare + 24 luni execuţie
Data finalizării: Q4 2023
A3 Zimbor - Poarta Sălajului:
Sector: SUBSECTIUNEA 3B2: ZIMBOR - POARTA SALAJULUI
Lungime: 12,24 km
Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade
Valoare: 680,40 mil lei (fără TVA) / 11,5 mil euro per km
Contract semnat: 1 iulie 2020
Durată: 12 luni proiectare + 24 luni execuţie
Data finalizării: Q4 2023