Articol publicitar

Inovaţiile pe piaţa financiară din România

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
credius

Ultima perioadă a accelerat digitalizarea multor domenii de activitate, inclusiv celor financiare, care oferă credite, din care face parte Credius. Cum a răspuns compania provocărilor, cum s-a adaptat cerinţelor clienţilor, şi ce inovaţii implementează? Despre toate acestea ne povesteşte Andrei Buzgan, CEO Credius IFN SA.

Credius se poziţionează ca lider în inovaţii pe piaţa financiară. Ce înseamnă asta pentru companie?

Credius dezvoltă businessul atât în direcţia modernizării tehnologiilor financiare tradiţionale, cât şi implementând produse şi tehnologii noi. Creditele de consum tradiţionale oferite de bănci, în versiunea Credius, au devenit mai simple, mai rapide şi mai comode pentru client, fără să afecteze politica de prudenţă ori sustenabilitatea companiei. De exemplu, când Credius a lansat primul credit online în 2017, în motorul de căutare Google România nu apărea acesta sintagmă „credit online”. Acum, aproape fiecare bancă sau IFN promovează activ creditarea online în oferta sa. 

Noi în mod constant dezvoltăm şi promovăm canalele digitale de vânzări, utilizăm sistemele progresive de identificare a clientului, precum şi tehnologii bazate pe inteligenţa artificială. De asemenea, motivăm şi să educam clienţii cu privire la creditele responsabile. 

Ce caută astăzi consumatorul modern când selectează serviciile financiare? 

Consumatorul modern doreşte să obţină totul aici şi acum. El nu este obişnuit să aştepte, el doreşte să facă cumpărăturile sau să obţină serviciile de care are nevoie rapid, uşor şi confortabil; el este un consumator mereu informat, mereu conectat, care caută şi adoptă uşor inovaţiile digitale. 

Loialitatea consumatorului modern nu mai este legată de brandul, istoria sau dimensiunea instituţiei financiare. Consumatorul modern migrează liber de la o bancă la alta, de la un sistem de plăţi online la altul. Tot ce îi determină loialitatea este experienţa proprie. Dacă consumatorul are parte de servicii financiare inovatoare, adaptate nevoilor sale, el rămâne fidel şi devine un promotor activ al acestora. 

Credius întotdeauna s-a bazat pe optimizarea procesului de creditare, pe căutarea tehnologiilor inteligente care contribuie la simplificarea şi reducerea timpului pentru client. 

Cum a schimbat criza provocată de Covid-19 serviciile financiare?

În timpul pandemiei, orice domeniu de activitate, fie că este vorba de comerţ, educaţie, sau servicii publice, a trecut prin transformări, implementând tehnologii şi instrumente dedicate deservirii clienţilor de la distanţă. 

Evitarea contactului fizic şi a timpului petrecut la cozile băncilor, au determinat clienţii să identifice alte soluţii, mai „în pas cu timpul”, de gestiune a conturilor, plăţilor şi a creditelor. Odată cu instalarea măsurilor de carantină şi izolare, businessul financiar s-a confruntat cu nevoia de a accelera tranziţia digitală.

Credius a trecut prin această tranziţie relativ uşor, pentru că de la început ne-am bazat pe tehnologii avansate. Acum doar am continuat dezvoltarea în aceeaşi direcţie. Cred că o provocare a fost includerea în procesele digitale a persoanelor vârstnice, care nu sunt atât de familiarizate cu acest mediu. De aceea, am creat soluţii simplificate, care îmbină creditarea online cu un suport telefonic complet. Desigur, în această perioadă ponderea populaţiei care a trecut în mediul online a crescut simţitor.

Cum se vor schimba serviciile financiare datorită tehnologiilor?

Printre trendurile tehnologice care vor fi utilizate în domeniul serviciilor financiare în viitor se numără tehnologiile de interfaţă vocală. Oamenii s-au obişnuit cu utilizarea comenzilor vocale pentru navigarea pe internet, schimbarea volumului la TV sau efectuarea apelului telefonic din maşină. În câţiva ani vom vedea tehnologii similare cu Siri sau Alexa implementate la scară largă. De aceea, ne aşteptăm ca şi pe piaţa financiară să apară servicii în care clientul, cu ajutorul vocii, să facă transferul bancar, să aplice pentru un credit sau să efectueaze un schimb valutar. 

Cu siguranţă, utilizarea biometriei pentru recunoaşterea identităţii este astăzi un alt trend. Utilizarea datelor biometrice este cunoscută, de exemplu, pentru deblocarea telefonului. Probabil, în curând, consumatorul nu va avea nevoie nici de card, nici de telefonul mobil pentru efectuarea cumpărăturilor sau pentru obţinerea unui credit.

Ce inovaţii oferă astăzi Credius clienţilor săi?

Am creat o tehnologie cu totul nouă de creditare online. Pot să afirm că acest tip de credit este cel mai simplu şi cel mai rapid pe piaţă. Toată interacţiunea clientului cu compania este digitalizată în proporţie de 100%. Clientul parcurge întregul proces, fără interacţiune umană şi obţine creditul ​în maxim 5 minute, fără interviu telefonic ori drumuri la birourile noastre. Tehnologia îi permite să acceseze acest serviciul 24/7, din orice locaţie, având la dispoziţie doar un smartphone sau un PC conectat la internet. 

Efortul, din partea clientului este minim. Odată cu introducerea datelor de contact şi încărcarea unei fotografii a cărţii de identitate, sistemul pre-completează câmpurile necesare din cererea de credit şi analizează bazele de date externe. Procesele de analiză şi luarea deciziei de acordare a creditului sunt automatizate, iar timpul de procesare nu durează decât câteva minute. Dacă s-a aprobat creditul, urmează validarea electronică a contractului de credit de către client, iar banii sunt viraţi imediat pe cardul clientului. Totul se întâmplă în condiţii de maxima securitate a datelor clienţilor. 

În final

Eu cred că în următorii ani dezvoltarea pieţei serviciilor financiare va fi determinată de dezvoltarea tehnologiilor. Sunt noi generaţii de clienţi, care nu vor accepta o altfel de relaţie cu o instituţie financiară în afara celei complet digitalizate. 

Noi oferim clienţilor serviciile financiare care se deosebesc prin abordarea personalizată, accesibilitate şi comoditatea.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite