Carmen Mola, câştigătoarea unui premiu de 1 milion de euro pentru literatură, e un pseudonim folosit de trei bărbaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Agustín Martínez, Jorge Díaz şi Antonio Mercero la premiile Planeta. Sursa foto: Profimedia Images
Agustín Martínez, Jorge Díaz şi Antonio Mercero la premiile Planeta. Sursa foto: Profimedia Images

Lumea literară din Spania a fost uimită după ce a aflat că un premiu de un milion de euro care a fost acordat scriitoarei 1Carmen Mola” s-a dovedit a fi un pseudonim folosit de trei bărbaţi, informează CNN.

Scenariştii de televiziune Agustín Martínez, Jorge Díaz şi Antonio Mercero au uimit publicul care asista la decernarea premiilor Planeta, printre care regele Felipe şi regina Letizia, când au urcat pe scenă pentru a primi premiul şi a dezvălui că faimoasa scriitoare de romane de suspans nu există în realitate.

Aşa zisa scriitoare Carmen Mola a fost comparată în trecut cu romanciera italiană Elena Ferrante, iar pe site-ul agentului ei ea este prezentată drept o scriitoare născută în Madrid care foloseşte un pseudonim pentru a-şi proteja identitatea. Descrierea lui Mola pe site include o serie de imagini în care o femeie necunoscută stă cu spatele la aparatul de fotografiat, scrie Digi24.

În interviurile acordate în trecut presei spaniole, Martitez, Diaz şi Mercero au prezentat-o pe Carmen Mola ca un profesor universitar care locuieşte în Madrid alături de soţ şi copii.

Romanele de suspans semnate de aşa zisa autoare o au protagonistă pe detectiva Elena Blanco, personaj descris de editura Penguin Random House drept „o femeie ciudată şi singuratică", iubitoare de „grappa, karaoke, maşini de colecţie şi sex în SUV-uri".

Totuşi, romanul care a câştigat premiul Planeta nu a fost unul cu detectiva, ci un thriller istoric numit „Bestia", a cărui acţiune se petrece în timpul unei epidemii de holeră, în anul 1834, iar în centrul acţiunii se află un criminal în serie vânat de un jurnalist, un poliţist şi o tânără femeie.

Romanele semnate Mola sunt cunoscute pentru cruzime şi detalii explicite, iar presa spaniolă a scris în trecut cum contrastul dintre presupusa viaţă de profesoară universitată căsătorită şi natura violentă a cărţilor a servit drept instrument de marketing.

Într-un interviu realizat cu cei trei scenarişti, după dezvăluirea lor, ziarul El Mundo a scris: „Este clar pentru toată lumea că ideea unei profesoare universitare şi mamă a trei copii, care predă algebră dimineaţă şi scrie romane macabre după-amiaza, a stat la baza unei operaţiuni bune de marketing".

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite