4 moduri de a folosi conceptul Agile pentru a crea o afacere sau un produs de succes
0Evoluţia presupune schimbare, iar în 2001, 17 profesionişti americani din zona de IT, s-au întâlnit pentru a găsi împreună metode noi de dezvoltare a software-ului. Lucru pe care l-au şi reuşit şi care a schimbat de atunci nu doar industria de Software, ci şi pe cea de Marketing, Resurse Umane, Vânzări şi toate domeniile care au adoptat noul model – „Agile”.
Astăzi îţi voi explica ce înseamnă acest concept şi de ce este cea mai bună soluţie pentru business-ul tău mai ales pentru perioada pe care o traversăm.
- Înainte de toate, trebuie să vedem conceptul Agile ca pe un set de valori şi principii după care se ghidează membrii unei afaceri. În acest fel, vei începe să vezi clientul în centrul afacerii tale. El este cel pentru care inovezi şi am dezvoltat acest subiect într-un alt articol mai vechi. Astfel că vei căuta să îi oferi servicii cât mai personalizate, cu efort minim din partea lui. Poti crea chiar caluculatoare de preţuri prin care clientul introduce nevoile şi obiectivele sale, prin câteva click-uri, pentru ca la final să primească pe e-mail oferta personalizată. Aşadar, timp minim şi soluţii clare.
- Obiectivele clientului trebuie îndeplinite în cel mai scurt timp, cu implicarea celui mai mic efort din partea lui. Mixează serviciile tale pe tipuri de nevoi şi bifează sprinturi de evoluţie ale proiectului, mai degrabă decât să îl împarţi în etape independente. La sfârşitul fiecărui sprint, există o evaluare, concluzii şi planificarea sprintului din săptămâna următoare.
- Accelerarea digitalizării şi a accesului la informaţii. Când vorbim de agile learnig, această caracteristică este indispensabilă. De exemplu, în cazul nostru, pentru că am avut deja această structură pusă la punct am putut să trecem toată activitatea în online foarte repede. Adică în aprope 2 zile. La fel se întâmplă şi în cazul unui business agile.
Un articol McKinsey arată că integrarea conceptului agile în business creşte exponenţial gradul de colaborare cu colegii, clienţii sau partenerii datorită accesului instant şi transparent la informaţie.
- Feedback-ul constant. Acesta este unul dintre principiile pe care noi îl folosim în învăţarea de limbi străine şi care dă rezultate excelente. Dar după ce l-am integrat în cadrul cursurilor, mi-am dat seama cât de mult mă ajută şi în business. Şi odată cu noua paradigmă a lucrului de oriunde feedback-ul este unul dintre instrumentele cu care ar trebui să opereze orice companie pentru că în acest fel îţi poţi îmbunătăţi servicile şi procesele din companie în mod aproape constant, arată revista americană Forbes.
În concluzie, Agile este o metodă care te poate ajuta în regândirea afacerii. Atenţia către client, soluţii personalizate, flexibilitate, adaptabilitate, organizare a modului de lucru, sunt câteva dintre cele mai importante elemente. Un articol amplu în care poţi citi pe larg despre acest concept, găseşti pe Harvard Business Review. Citind despre Agile şi adaptându-l, vei vedea că se potriveşte în orice tip de afacere, iar rezultatele sunt excelente.