Cea de-a doua licitaţie pentru montarea de separatoare de sens pe DN 1 a picat. Prahova rămâne cu 20 kilometri de parapeţi în 20 de ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În martie, o firmă din Prahova a montat din bani proprii separatoare de sens la Băneşti. FOTO Adevărul Ploieşti

CNADNR a anulat procedura de atribuire a contractului pentru montarea de separatoare de sens de DN 1, pentru că ofertele depuse au fost considerate inacceptabile. Licitaţia era mult aşteptată după accidentul groaznic de anul trecut de pe DN 1, când un şofer sinucigaş a intrat pe contrasens şi a omorât şi alte patru persoane nevinovate.

Şirul accidentelor mortale de pe DN 1, pe sectorul din Prahova, va continua cel mai probabil, pentru că cea mai simplă măsură de creştere a siguranţei rutiere, adică montarea de separatoare de sens, nu s-a concretizat nici în această vară.

Şi, dacă în ultimele două decenii, răspunsul invariabil primit de şoferi şi autorităţile locale de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a fost lipsa fondurilor, acum, a doua licitaţie, demarată în iarnă, a fost anulată pentru că ofertele au fost considerate inacceptabile.

La începutul anului 2015, proiectul părea mai viabil ca oricând, în contextul în care, la sfârşitul lunii septembrie 2014 pe DN 1, la Floreşti, s-a produs cel mai grav accident din ultimul deceniu. Un şofer sinucigaş a curmat viaţa altor cinci persoane nevinovate, din Câmpina, intrând pe contrasens.

Tragedia a fost urmată de un protest, la Câmpina, la care au participat peste 2.000 de persoane, îndreptat împotriva reprezentanţilor CNADNR care, deşi au autorizaţia de amplasare a separatoarelor de sens pe DN1 încă de acum cinci ani, nu au făcut nimic. Oamenii au acuzat indiferenţa şi inconştienţa autorităţilor care nu fac nimic pentru salvarea de vieţi. În decurs de aproximativ o lună, 4.000 de persoane din Câmpina au semnat şi o petiţie pentru siguranţa traficului de pe DN 1.

Licitaţie fără final

Potrivit unui comunicat oficial al CNADNR, dat publicităţii la câteva zile după accident, reprezentanţii instituţiei precizau că au depus documentaţia tehnică necesară pentru achiziţia a 196 de kilometri (aproximativ 50 de kilometri pe raza judeţului Prahova) de parapeţi de beton tip New Jersey, în valoare de aproximativ 20 de milioane euro, care să fie montate inclusiv în zona în care s-a produs accidentul şoferului sinucigaş, între Băicoi şi Floreşti.

CNADNR a primit însă o singură ofertă, considerată inacceptabilă şi care a fost respinsă. În februarie, instituţia a reluat procedura de achiziţie publică, iar contractul urma să fie semnat pe 1 iunie. Trei firme s-au înscris la licitaţie, însă ofertele acestora au fost considerate inacceptabile de reprezentanţii CNADNR, în sensul că nu corespundeau cerinţelor din caietul de sarcini, fapt care a dus la anularea ofertei. La începutul lunii iulie, şi Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a dat dreptate CNADNR, după ce una dintre firmele participante a contestat rezultatul.

Aceasta înseamnă, practic, demararea unei a treia licitaţii de către CNADNR, cu un rezultat imprevizibil, dar, mai ales, timp pierdut şi un drum în continuare periculos, expus riscului de accidente grave.

În 20 de ani, CNADNR a reuşit să monteze pe sectorul Ploieşti – Braşov al DN 1 separatoare de sens doar pe aproximativ 20 de kilometri.

În martie, reprezentanţii unei societăţi private au montat separatoare de sens pe DN 1, la Băneşti, pe o distanţă de 1,5 kilometri, achiziţionate din fonduri proprii. Localitatea Băneşti, care se întinde pe aproximativ 4 kilometri pe DN 1, nu avea nici măcar un separator de sens. În trecut, tot autorităţile locale s-au ocupat de montarea unui sistem de iluminat cu leduri, asigurând, în sfârşit, o bună vizibilitate în trafic pe timp de noapte

Vă mai recomandăm

VIDEO Miting în memoria victimelor accidentului de pe DN 1. Câmpina a protestat împotriva indiferenţei autorităţilor

Carnagiu pe DN1 din cauza unui tânăr care suferea din dragoste: cine este şoferul sinucigaş care a curmat cinci vieţi inocente

Accidentul cu şase victime de pe DN 1: 4.000 de semnături au fost trimise la CNADR pentru montarea de separatoare de sens

Mai multe pentru tine:
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Mirabela Grădinaru, criticată de stiliști pentru că ar fi confundat Sfințirea Catedralei cu o… înmormântare: „Nu apari cu doliu pe cap! Nu ești la funeraliile Reginei Elisabeta!” Ce au spus despre Gigi Becali
Mobilizare impresionantă. Cehii au strâns în 48 de ore suma necesară pentru achiziția unei rachete Flamingo pentru armata ucraineană
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
„Repertoriul movilelor de pământ din județul Timiș” - o parte uitată a istoriei Banatului
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
Cea mai puternică rugăciune! Spune-o zilnic şi scapi de orice rău
Cu ce trebuie să dai pe perdele, ca să miroasă ca în camerele de lux ale hotelurilor de 7 stele. Trucul pe care nimeni nu ți-l spune
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră
Brutar celebru: Pâinea ținută în frigider se învechește de trei ori mai repede. Cum recomandă să o depozităm
Locul magic pe care puțini turiști au șansa să-l viziteze. Ce spun doi români care au ajuns aici: „De departe, locul nostru preferat”