Ce reclamă cel mai des românii în relaţia cu băncile. Zeci de clienţi din Iaşi au reuşit să-şi modifice contractele de creditare fără a merge în instanţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Credit - documente - banca FOTO 123 RF

Ieşenii au aflat despre modalităţi de soluţionare amiabilă a neînţelegerilor sau litigiilor financiare cu instituţiile de creditare la care apelează.

Conform unui studiu realizat de KANTAR TNS, la solicitarea Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), principalele probleme pe care consumatorii le întâmpină în relaţia cu băncile şi IFN-urile sunt comisioanele mari, timpul de aşteptare pentru soluţionarea unei solicitări şi birocraţia excesivă. 

„De la începutul anului, peste 260 de consumatori din România au obţinut de la bănci şi IFN-uri, cu ajutorul CSALB, reducerea sau eliminarea comisioanelor, scăderea ratelor la credite sau chiar ştergerea întregului sold rămas de achitat. Dintre aceştia, aproximativ 8% sunt din Iaşi“, au transmis oficialii Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), care şi-au prezentat activitatea la Iaşi. 

Printre clienţii care au beneficiat de sprijin se numără şi A.G. căruia i-a fost şters soldul de 1.298 de lei şi s-a obţinut încetarea contractului de credit cu banca. „Pentru A.C., tot din Iaşi, banca va anula suma de 11.450 de lei din restanţa la credit. Pentru P.M. banca a acordat o reducere a soldului cu 2.000 de euro şi o reducere a costurilor creditului, astfel: dobândă fixă de 3,5% pe primii cinci ani, după care EURIBOR 6M+4pp şi comision de administrare zero lei“, au mai exemplificiat reprezentanţii CSALB.

Principalele modalităţi de soluţionare la care apelează consumatorii sunt discuţiile cu reprezentanţii instituţiei bancare sau reclamaţie la ANPC. 

Potrivit oficialilor Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar, cei mai mulţi clienţi nemulţumiţi ajung în instanţă, însă potrivit unui raport realizat de KPMG la solicitarea Asociaţiei Române a Băncilor, durata unui proces civil care cuprinde toate cele trei faze de judecată - prima instanţă, apel şi recurs, se poate extinde la peste 3 ani. În comparaţie, soluţionarea amiabilă cu ajutorul CSALB durează cel mult 90 de zile şi este gratuită pentru consumatori. 

Mai multe pentru tine:
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Archie și Lilibet, alături de părinții lor într-o imagine inedită de familie! Prințul Harry și Meghan Markle dau o veste mare
Cât de des ar trebui să faci sex, de fapt. Ce „omoară” intimitatea în dormitor
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Revoltă de zile mari după finala Vocea României 2025, câștigată de Alessia Pop. Publicul și-a exprimat nemulțumirea față de desfășurarea emisiunii și postul PRO TV
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Creștere importantă a pensiilor pentru o categorie de români. Cine va primi cu 275 de lei mai mult lunar din 2026
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie