Aplicaţia care măsoară gropile din asfalt prin intermediul vibraţiilor. Cum pot fi recompensaţi financiar utilizatorii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aplicaţia SmartRoadSense se poate descărca rapid pe telefonul mobil Foto: UGAL

A fost lansată în premieră în România, la Universitatea ”Dunărea de Jos” Galaţi, aplicaţia SmartRoadSense, care vizează monitorizarea calităţii carosabilului. Aceasta se descarcă pe smartphone-ul conducătorului auto, iar pe baza datelor colectate se formează o hartă care măsoară starea tehnică a structurii rutiere stradale prin vibraţiile transmise în timp real.

Până acum, şoferii din România nu aveau decât posibilitatea de a se plânge de starea infrastructurii rutiere. Începând de astăzi, aceştia pot face ceva pentru îmbunătăţirea şoselelor.

Tot ce au de făcut şoferii este să descarce gratuit o aplicaţie numită SmartRoadSense în telefonul mobil, iar când pornesc la drum, să o activeze. Diferenţa faţă de aplicaţiile existente constă în faptul că SmartRoadSense cartografiază străzile şi drumurile comunale, judeţene şi cele naţionale, constituind o bază de date extrem de precisă pentru autorităţile locale, judeţene şi naţionale în vederea refacerii structurii rutiere acolo unde se impune. Practic, aplicaţia SmartRoadSense măsoară gropile din asfalt şi denivelările, spre deosebire de alte aplicaţii care permit doar sesizarea autorităţilor în legătură cu starea drumurilor.

Sistemul de  monitorizare a structurilor rutiere este eficient şi simplu de utilizat. Cu ajutorul lui, pe baza unor criterii tehnice şi folosind aplicaţia amintită pe smartphone-ul conducătorului auto, datele relevante de sistem sunt transmise şi formează o hartă care măsoară starea  tehnică a structurii rutiere prin vibraţiile transmise în timp real în momentul conducerii vehiculului. Aceste informaţii sunt prelucrate de un software Smart Road Sense realizat de Universitatea de Informatică din Urbino (Italia), care a şi dezvoltat proiectul, finanţat cu 1,5 milioane de euro din fonduri europene. 

”Practic, ne folosim de avantajul telefoanelor inteligente, care conţin tot felul de senzori, ce pot detecta vibraţiile maşinilor şi putem astfel înregistra date despre starea drumurilor fără intervenţia utilizatorilor. În Italia, în doar o săptămână, am cartografiat starea carosabilului dintr-un oraş cu doar trei angajaţi ai primăriei”, a declarat Alesandro Bogliolo, profesor pe specializarea sisteme de calculatoare la Universitatea din Urbino.

Informaţiile sunt accesibile gratuit

Toate datele stocate de telefoanele utilizatorilor aplicaţiei amintite sunt colectate anonim într-un server aflat în Italia, fiind apoi analizate şi comparate, astfel încât, în final, se obţine o hartă extrem de exactă a stării reale a drumurilor cartografiate cu SmartRoadSense. Aplicaţia are până acum câteva mii de utilizatori şi datele despre aceasta au fost conunicate mai multor ministere şi primării din România.

La un interval de şase ore de la colectare, datele privind starea şoselelor din România,  cartografiate de unul sau mai mulţi şoferi cu aplicaţia amintită, sunt puse gratuit la dispoziţia oricărei persoane interesate, adresa de web fiind smartroadsense.it.

Practic, dacă un şofer sau mulţi care au folosit aplicaţia SmartRoadSense au cartografiat o porţiune de drum judeţean sau chiar comunal, alţi şoferi care doresc să circule prin aceeaşi zonă, pot afla în timp real care este starea drumurilor şi se pot decide dacă vor merge pe acolo.

În acelaşi timp, autorităţile locale, judeţene şi naţionale pot afla care este starea carosabilului şi pot decide să intervină pentru refacerea infrastructurii rutiere, acolo unde este cazul. Datele legate de starea şoselelor sunt updatate constant, pe măsură ce alţi şoferi sau chiar aceeaşi conducători auto folosesc aplicaţia, iar aceştia vor fi recompensaţi financiar, susţin administratorii, pentru informaţiile transmise de telefoanele lor.

Mai multe pentru tine:
Mircea Lucescu, primele impresii despre amicalul cu Moldova. Cum vede duelul cu Austria și cine l-a impresionat: „Hagi căpitan, merită”
Val de ură după nunta lui Dorian Popa din Maldive. Artistul, făcut praf după ce a publicat acest video cu mireasa
Cauza morții bateristului Marius Keseri de la Direcția 5. Prietenii rup tăcerea. „Boala cumplită îl schimbase, nu-l mai recunoșteai. Venea la biserică să se roage”. Ultimele fotografii
Drama Cameliei Mitoșeru, la 74 de ani: „Am suferit o nouă operație pe creier”. Fiul Mihai Mitoșeru n-o scapă din ochi: „Mă răsfață, e sufletul meu”
Cu ce se delectează în mod frecvent Prințesa Charlene, Prințesa Kate sau Regina Letizia. Mâncărurile preferate ale nobililor
Românii care au vizitat una dintre cele mai izolate și ieftine țări din lume. Ce i-a impresionat cel mai mult: „Un gest simplu, dar cu o semnificație profundă”
Un obiect unic pe teritoriul fostei provincii romane Dacia, descoperit la Turda
Eduard, un copil de 10 ani, crescut de bunici și abandonat de părinți, luptă pentru viață! A vomitat sânge și are nevoie de o operație urgentă la inimă. AJUTĂ ȘI TU!
I-a donat propriul rinichi, dar n-a fost invitată la nunta Selenei Gomez. Cum explică donatoarea trădarea
„Am rămas în chiloți!” Momentul terifiant trăit de un român celebru pe cel mai înspăimântător aeroport din Europa
Cine sunt cei cinci norvegieni care aleg câștigătorul Nobelului pentru Pace și când au luat decizia